Newton Media: Slováci se báli o podvozek formule 1, Češi o Karlův most

  • 4
V dubnu se v Česku a na Slovensku proháněla formule 1 při natáčení reklamního spotu společnosti Redbull. To vyvolalo ohlas na sociálních médiích, a to zejména u českých uživatelů, kde se do diskusí zapojil šestinásobně vyšší počet uživatelů než na Slovensku, vyplývá z analýzy společnosti Newton Media.

Od 20. do 27. dubna bylo podle Newton Media o události celkem publikováno 3 210 relevantních zmínek, přičemž 87 % z nich bylo sdíleno právě českými uživateli. V českém prostředí vyvolalo natáčení reklamního spotu rozporuplné reakce, 52 % uživatelů se k události vyjádřilo negativně, zatímco 48 % se na ni dívalo pozitivně. 

Na Slovensku byli diskutující pozitivnější, téměř dvě třetiny akci hodnotí kladně.

Češi se báli o Karlův most

Ačkoli se v Čechách formule 1 proháněla na různých místech, nejživější diskuse vyvolala scéna na Karlově mostě. Řada uživatelů považovala přejezd formule za zneuctění historické památky, jiní naopak za skvělou reklamu pro Prahu. Kritika směřovala především k vedení Prahy.

„V příspěvcích zaznívalo, že váha, rychlost, vibrace a hluk vozu mohou mít vliv na statiku mostu a jeho okolní sochy,“ popsala analytička společnosti Newton Media Nikola Kopáčová.

„Ostatní uživatelé tyto argumenty naopak vyvraceli tvrzením, že po Karlově mostě v historii jezdili tramvaje, autobusy i automobily, tak není možné, aby jeho konstrukci narušil přejezd formule,“ doplnila další názory.

Na Karlově mostě burácela formule 1, tým Red Bull tady točil reklamu

Diskutující probírali i peníze, které pražské vedení obdrželo za pronájem mostu. Dle některých uživatelů město zvýhodňuje mezinárodní společnosti jako je Redbull oproti běžným občanům, kteří nemohou po mostě projet ani na kole. Protiargumentem pak bylo tvrzení, že město využije peníze na nutné opravy mostu a video Redbullu poslouží jako skvělá propagace Prahy.

Formule 1 na Karlově mostě rovněž oživila i nedávné události pojící se k tomuto místu. Uživatelé podle analýzy připomínali například happening youtubera Mike Pána, hostinu u půlkilometrového stolu nebo posprejování mostu v létě 2019. Objevilo se také několik komentářů, že za natáčením stojí Kazma nebo že on sám formuli řídil, doplnila analýza Newton Media.

Slováci se obávali o podvozek formule

Většina slovenských uživatelů naopak přijala natáčení reklamního spotu pozitivně (64 %), v příspěvcích nejčastěji zaznívalo, že se jedná o skvělou propagaci Slovenska. Mnoho uživatelů uvádělo, že se těší na výsledný spot a záběry ze slovenských lokalit.

„Zatímco se čeští uživatelé strachovali, že formule naruší povrch pražských cest, Slováci měli obavy z poškození podvozku formule špatnou vozovkou,“ uvedla mediální analytička Newton Media Martina Maňhalová.

Dle nich byla ulice Mlynské nivy jediným místem v Bratislavě, kde je povrch v dobrém stavu. Za nevhodnou považovali také dobu natáčení při největší páteční špičce, kdy se kvůli dopravní uzavírce tvořily kolony.

Některá tvrzení uživatelů se však v obou zemích shodovala. Češi i Slováci by uvítali, kdyby byla událost dopředu ohlášena, mnozí totiž litovali, že se nemohli přijít podívat, byl by to dle nich zajímavý program pro rodiny. Pro jiné bylo naopak načasování natáčení nevhodné vzhledem k pandemické situaci. 

Ať už byly názory uživatelů jakékoliv, vyvolaná kontroverze rozhodně zvýšila povědomí o značce Redbull a navnadila uživatele ke zhlédnutí připravovaného reklamního spotu, uzavřela společnost Newton Media svou analýzu.

22. dubna 2021


Video