ilustrační snímek

ilustrační snímek | foto: Profimedia.cz

Influenceři v Německu musejí placenou propagaci označovat jako reklamu

  • 4
Influenceři, kteří v Německu za propagaci zboží na sociálních sítích dostávají od výrobců zaplaceno, musejí příspěvky jasně označovat jako reklamu. Rozhodl o tom ve čtvrtek německý nejvyšší soud. Ten posuzoval případy tří influencerů ze sociální sítě Instagram.

Jestliže influenceři žádné peníze nedostávají, mohou zboží na síti ukazovat i bez toho, aby příspěvek označili za reklamu. 

Influenceři, kteří mají tisíce sledujících, mohou od výrobců nejrůznějšího zboží za propagaci na instagramu získat nemalé částky.

Soud uvedl, že jedna influencerka z fitness centra měla jasně oznámit, že jde o reklamu, když dostala zaplaceno za propagaci určité značky. Tuto povinnost ale podle soudu neměla televizní moderátorka a influencerka Cathy Hummelsová, jejíž příspěvek s hračkou její stoupence z Instagramu přivedl na stránky výrobce. Za propagaci totiž nedostala zaplaceno.

Instagram se loni dohodl s britským antimonopolním úřadem, že bude na své platformě účinněji odhalovat skrytou reklamu influencerů.

Influencerů je moc, je těžké najít toho správného, říká Johny Machette

V Česku platí, že jakákoliv reklama musí být řádně označena. Loni platforma profesionální komunikace, která zastřešuje různé subjekty na trhu internetové reklamy, představila kodex influencera. Podle něho by influenceři měli ve svých příspěvcích jasně označovat, že výrobky nebo služby propagují na základě placeného partnerství.

,

Nejlepší videa na Revue