Sledovanost tak byla mírně nižší než u loňské premiérové pohádky Klíč svatého Petra, kterou vidělo 2,32 milionu diváků starších 15 let. Vyplývá to z dat ATO-Nielsen, která zveřejnil server Mediaguru a poskytla Česká televize.
Deset nejsledovanějších pořadů tvořily pořady vysílané Českou televizí. Druhým nejsledovanějším pořadem byla pohádka Anděl Páně 2, kterou si nenechalo ujít 1,77 milionu diváků. Třetí příčku obsadila filmová komedie Pelíšky, kterou sledovalo 1,4 milionu diváků. Následovala dopoledne vysílaná pohádka Lotrando a Zubejda s 1,1 milionu a odpolední Princezna se zlatou hvězdou s 970 tisíci diváků.
RECENZE: Štědrovečerní Tři princezny školily diváky v ekologii a feminismu |
S těsným odstupem byla na šestém místě byla s 960 tisíci diváků pohádka Jak si nevzít princeznu, dále Korunní princ s 950 tisíci, Peklo s princeznou s 920 tisíci, Klíč Svatého Petra s 840 tisíci a ranní Třetí princ s 660 tisíci diváků. Za touto desítkou byly Tři bratři na TV Nova s 630 tisíci. Byl jednou jeden král s 591 tisícem diváků na stejné stanici a Tři oříšky pro Popelku s 585 tisíci diváky na Televizi Seznam.
Pohádku Tři princezny natočil režisér Tomáš Pavlíček podle scénáře Hany Cielové a Zdeňka Jecelína. Tradici vánočních pohádek drží ČT tři desítky let. Pohádkové filmy mají zejména o Vánocích vysokou televizní sledovanost. Od roku 1993, kdy měl televizní premiéru film Sedmero krkavců, přináší ČT divákům novou pohádku pravidelně každý rok.