Nedávno zavřený list Népszabadság bude teď patřit příteli premiéra Orbána

  7:27aktualizováno  7:27

Maďarská holdingová společnost Opimus koupila od rakouské společnosti Vienna Capital Partners vydavatelskou společnost Mediaworks, která na počátku tohoto měsíce přestala náhle vydávat největší politický deník v zemi, levicový Népszabadság. Mediaworks tak bude patřit firmě patřící příteli maďarského premiéra, napsala agentura Reuters.

Podle prohlášení pro maďarskou akciovou burzu Opimus Group koupila 100 procent akcií Mediaworks Hungary prostřednictvím své dceřiné společnosti Opimus Press. Cena zveřejněna nebyla.

Přerušení vydávání listu Népszabadság vyvolalo silnou kritiku vlády premiéra Viktora Orbána. Podle kritiků premiér omezuje svobodu tisku mediálním zákonem a jeho spolupracovníci si vybudovali rozsáhlou síť zpravodajských společností, přebírají staré tituly a spouštějí nové. Koupě Mediaworks tak podle agentury AP potvrzuje obavy z prohloubení vlivu vlády na maďarská média a omezení rozmanitosti tisku.

Firma Opimus je spojena s Lörincem Mészárosem, bývalým plynařem, jehož podnikání se masivně rozšířilo za pomoci velkých státních zakázek. Jeho úspěch je částečně připisován jeho přátelství s premiérem Orbánem.

Mediaworks má silný podíl na maďarském trhu tištěných médií. Vlastní hospodářský list Világgazdaság nebo sportovní deník Nemzeti Sport. Firma přerušila vydávání listu Népszabadság 8. října. Jako důvod uvedla, že za posledních deset let se prodej listu propadl o 74 procent, tedy o více než 100.000 výtisků, a výsledkem toho je, že od roku 2007 dosáhly ztráty listu více než pět miliard forintů (438 milionů Kč).

Autor:

Sametová revoluce

Připomeňte si události, klíčové osobnosti a atmosféru roku 1989 ve speciálu 30 let svobody.

Boříme mýty o DVB-T2. Speciální anténu nepotřebujete, vysvětlují experti

  • Nejčtenější

Nehoda autobusu na Slovensku. Dvanáct mrtvých, zvažuje se státní smutek

Nejméně 12 lidí, z toho minimálně čtyři nezletilí, nepřežilo srážku nákladního vozu a autobusu u Nitry na jihu...

Je nás 300 tisíc, rezignujte, znělo z Letné. Máte právo na názor, vzkázal Babiš

Na Letenské pláni skončila krátce po čtvrté hodině demonstrace spolku Milion chvilek proti premiérovi Andreji Babišovi....

Skandinávie zažila vlastní Křišťálovou noc, neonacisté útočili koordinovaně

Ve Skandinávii se minulý víkend u příležitosti výročí Křišťálové noci odehrála řada koordinovaných útoků namířených...

Dnes už rozlišujeme přes 40 variant pohlaví, řekl v Rozstřelu genderový expert

Za totality se o problematice LGBT nemluvilo, což bylo paradoxně výhodné, že příslušníci sexuálních menšin nepodléhali...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Ruští snipeři mění poměr sil v Libyi. Zajcevův přízrak děsí provládní síly

Rusko přesunulo svou pozornost z Ukrajiny a Sýrie na Libyi. Na tři stovky ruských žoldáků bojují po boku libyjského...

Premium

Nikdo dodnes neví, kolik těch holek zůstalo zakopaných. Starosta Dubí vzpomíná

„Devadesátky“ a přelom tisíciletí byly v Dubí na Teplicku divoká léta. Řádili tu pasáci prostitutek a mafiáni. Město se...

Premium

Kořeněná jídla ani káva neškodí, vyvrací profesor Tesař letité mýty

Kola je pro ledviny hrob. Nejlepší je nesolit a nejíst ostrá exotická jídla. Alkohol dokáže „propít“ ledviny, které je...

Premium

Špičkový výrobek i po letech funguje. Kvůli hloupé chybě je však k ničemu

Snoubení spotřební elektroniky a počítačů provázely porodní bolesti, které jsou z dnešního pohledu absurdní a...

  • Další z rubriky

Rádia zahrají 17. listopadu ve stejný čas Modlitbu pro Martu

V českých rádiích zazní 17. listopadu ve stejnou chvíli, symbolicky v 17:11, píseň Modlitba pro Martu v podání Marty...

Z rádia Frekvence 1 odchází její ředitel Miroslav Škoda

Frekvenci 1 opouští po 24 letech Miroslav Škoda. Na Frekvenci 1 začínal jako reportér a moderátor, od roku 2007 byl...

Fenomén Mladý svět a jak jsme v redakci prožívali Sametovou revoluci

Mladý svět byl týdeník, který vycházel mezi lety 1959 až 2005. Za dob socialistického Československa si získal řadu...

Deník Financial Times povede poprvé v historii žena

Britský deník Financial Times od ledna poprvé za jeho více než 130letou historii povede žena. Dosavadní zástupkyně...

Najdete na iDNES.cz