Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: Michal Sváček, MAFRA

Media projekt: MAFRA zůstává lídrem, nejvíce rostla čtenost týdeníku 5plus2

  • 7
Podle aktuálních výsledků výzkumu čtenosti Media projekt za 1. pololetí 2021 vzrostl zásah mediální skupiny MAFRA od posledních měřených dat na 3,268 milionu čtenářů na vydání. Nejvíce rostoucím titulem od posledního měření se stal týdeník zdarma 5plus2.

Posílily ale i všechny časopisy životního stylu pro ženy a společenské tituly, meziroční nárůst zaznamenávají i programové tituly. Časopis TÉMA opět dosáhl historicky nejvyšší čtenosti. 

MAFRA je tak nadále lídrem tiskového trhu v České republice, jehož tituly i ve složitých podmínkách významně rostou, přinášejí přidanou hodnotu pro čtenáře a inzerentům nabízejí atraktivní zásah, oznámilo vydavatelství v tiskové zprávě.

Celostátní zpravodajské deníky MF DNES a Lidové noviny osloví 455 tisíc, respektive 153 tisíc čtenářů.

Deník Metro s 341 tisíci čtenářů si drží pozici nejčtenějšího deníku v Praze a okolí a zároveň nejčtenějšího deníku zdarma.

Týdeník zdarma 5plus2 má podle aktuálních výsledků měření 649 tisíc čtenářů na vydání. Týdeníku od posledního zveřejnění výsledků čtenosti přibylo 48 tisíc čtenářů a stává se tak nejvíce rostoucím titulem vydavatelství MAFRA.

Zpravodajsko-společenský týdeník TÉMA opět dosáhl historicky nejvyšší čtenosti, když meziročně zaujal 33 tisíc nových čtenářů a momentálně se těší ze 234 tisíc čtenářů na vydání.

Od posledních výsledků vzrostla i čtenost všem společenským titulům MAFRA i titulům pro ženy. Nejčtenějším společenským titulem vydavatelského domu zůstává týdeník Rytmus života s 370 tisíci čtenářů, který je ve své kategorii zároveň nejprodávanějším na trhu. Týdeník Pestrý svět, řadící se k nejpopulárnějším na domácím trhu, má 207 tisíc čtenářů a rostou i měsíčníky Retro a Nostalgie pod svými značkami (Rytmus života, respektive Pestrý svět). Specialista na české celebrity týdeník Čas pro hvězdy posílil na 65 tisíc čtenářů.

V rámci časopisů pro ženy, které vydává MAFRA, nejvyšší nárůst zaznamenávají týdeník Tina a to o 15 % (21 tisíc) na 164 tisíc čtenářů a měsíčník Můj svět s nárůstem o 20 % (23 tisíc) na 135 tisíc čtenářů. Čtenost úspěšně roste i týdeníku Chvilka pro tebe se 360 tisíci čtenáři, čtrnáctideníku Napsáno životem s nárůstem na 180 tisíc čtenářů a pozadu nezůstávají ani čtrnáctideník Čas na lásku se čteností 97 tisíc i týdeník Claudia s 92 tisíci čtenáři.

Cosmopolitan prošel redesignem, má nové rubriky i redakční posily

Významných meziročních nárůstů dosahují i tituly životního stylu pro ženy. Jedničkou v segmentu zůstává čtrnáctideník Žena a život, který posílil o 40 tisíc na 270 tisíc čtenářů. Měsíčník Cosmopolitan, který v červenci představil nový koncept, roste o 38 tisíc na 156 tisíc čtenářů a měsíčník Harper´s Bazaar s nárůstem o 20 tisíc oslovuje 74 tisíc čtenářů.

Pozitivní trend vykazuje podle nových dat i zástupce v segmentu titulů o vaření měsíčník Chvilka v kuchyni z portfolia značky Chvilka pro tebe, který meziročně zaznamenal zvýšení o 24 tisíc na 166 tisíc čtenářů.

Také čtenost všech programových titulů MAFRA meziročně rostla. Tuto kategorii vede čtrnáctideník TV Max, jeden z nejčtenějších časopisů na trhu vůbec, s meziročním nárůstem o 3 % na 479 tisíc čtenářů. Týdeník Televize i čtrnáctideník TV Plus 14 dosahují meziročně dvojciferných nárůstů (o 31 %, respektive o 43 %). Čtrnáctideník TV Revue pak ve čtenosti překročil stotisícovou hranici (104 tisíc čtenářů).

Mediální skupina MAFRA je největším multimediálním domem v České republice, který prostřednictvím svých produktů pravidelně osloví 3,2 milionu čtenářů tisku a měsíčně na 7,5 milionu návštěvníků internetu.


Video