„V roce 2024 jsme se social media týmem publikovali více než 53 885 příspěvků, které organicky vygenerovaly přes 1,8 miliardy impresí. Meziroční nárůst o 49 % rozhodně není náhodný,“ vypočetla marketingová konzultantka skupiny MAFRA Eliška Herciková.
Míní, že klíčem k růstu bylo správné složení týmu, kde každý člen nejen rozumí dané značce, ale také aktivně žije jejím světem a v popkultuře – chodí na eventy, je součástí komunit a tvoří autentický obsah přesně cílený na publikum každého brandu.
Strategické propojování obsahu napříč platformami, denní redakční práce a datově podložená strategie umožnily podle Hercikové nejen růst v číslech, ale také budovat značky jako iDNES.cz, Impuls, Expres, AntiYoutuber, Óčko, Óčko Star a Óčko Black s reálným vlivem a obchodním potenciálem na sociálních sítích.
A na obchodní potenciál sociálních sítí se chce MAFRA zaměřit letos.
Skupina MAFRA měsíčně přes profily na sociálních sítích generuje přes 165 milionů impresí. Na sociálních sítích tak zasáhne téměř sto procent jejich uživatelů. Jde o profily na sítích Facebook, Instagram, TikTok, YouTube a X.
Zpravodajský server iDNES.cz prošel rebrandingem. Kromě zpravodajství tvoří i původní obsah přímo pro sociální sítě. Loni v prosinci jeho oficiální účet na Instagramu překonal hranici 100 tisíc sledujících, čímž potvrdil pozici jednoho z nejvlivnějších domácích hráčů na této platformě.
„Jsme rádi, že iDNES.cz v posledním roce roste na Instagramu nejrychleji ze všech profilů zpravodajských webů. Sociální sítě jsou pro nás ideálním místem, kde můžeme čtenářkám a čtenářům nabízet kvalitní novinařinu a originální a zábavný obsah, který jinde nenajdou,“ připojil šéf týmu sociálních sítí Marek Pros.
Už dříve uvedl, že klíčovým faktorem úspěchu na Instagramu je důraz na aktuálnost, pestrost témat a interakci s fanoušky. Uživatelé mají možnost vyjadřovat své názory v komentářích a anketách, což zvyšuje míru zapojení a poskytuje redakci cennou zpětnou vazbu. Portál také využívá formáty Stories a Reels pro rychlé sdílení informací a zábavných formátů.
„Ještě více nás těší, že čtenáři o textech na našich profilech diskutují a vyvolávají u nich velkou odezvu. Sociální sítě se neustále vyvíjejí, a my máme ambici stát se lídry v tomto procesu změn,“ doplnil Pros.
iDNES.cz dominuje i na sítích. Na Instagramu překonal 100 tisíc sledujících![]() |
Óčko boduje s virálními pranky, do kterých zapojuje české celebrity, a silně roste i díky exkluzivním zahraničním rozhovorům.
Impuls posílil tým a strategii, stal se lídrem na Facebooku a zvýšil engagement na Instagramu o 180 %.
Expres během minulého roku zdvojnásobil počet sledujících a nasbíral téměř 71 milionů impresí, přičemž mu pomohly collaby s dalšími značkami i exkluzivní obsah z Love Islandu.
Antiyoutuber za posledních pět měsíců vyrostl z 400 tisíc na šest milionů impresí a úspěšně buduje aktivní komunitu.
Ticketportal rozšířil přítomnost na TikToku, kde nasbíral 1,5 milionu organických zhlédnutí, a celkově dosáhl 16 milionů impresí – meziročně o 300 % více.
Nová strategie skupiny na sociálních médiích se zaměřuje na propojení všech značek skupiny a nové formáty s cílem maximalizovat dopad a oslovit relevantní publikum.