„Uplynulý rok byl (nejen) pro vydavatelské odvětví náročný v mnoha ohledech, ať už se jedná o přetrvávající vysoké ceny energií, nárůst nákladů na nakupované služby, či především pokračující pokles prodejů tištěných médií,“ říká Štěpán Košík, předseda představenstva MAFRA, a.s.
„Díky efektivně nastaveným restrukturalizačním opatřením, jejichž realizace byla loni započata a v letošním roce se bude realizovat zásadní fáze, se však podařilo dopady poklesu tržeb v rámci mediální skupiny MAFRA v podstatné míře minimalizovat. Mediální skupina MAFRA tak i v roce 2023 potvrdila svoji silnou pozici největšího multimediálního domu na českém trhu, který svým produktovým portfoliem/ svými tituly dokáže oslovit všechny klíčové cílové skupiny,“ shrnul Košík.
Dařilo se především online portfoliu, které udrželo silný zásah i stabilní prodej inzerce, a to jak prostřednictvím obsahových, tak i „neobsahových“ produktů, a dlouhodobě zůstává významným zdrojem vysoké efektivity celého vydavatelství.
V rámci online aktivit zaznamenal úspěšný rok zejména projekt placeného obsahu iDNES Premium, kde se daří průběžně posilovat předplatitelskou základnu. Skvělých výsledků dosáhla skupina Ticketportal v Čechách i na Slovensku, dobře si vedla MAFRA Slovakia, Rádio Impuls i digitální agentura Acomware.