V dubnu tak reklama spojená s koronavirem měla 16procentní podíl na celkových ceníkových cenách reklamy v českých offlinových mediích, za čtyři měsíce byl pak její podíl pět procent.
Vše o koronaviru
|
Inzerenti využili svůj reklamní prostor k šíření osvěty, zejména připomínání důležitosti nošení roušek nebo dodržování hygienických opatření, ale také k podpoře solidarity mezi lidmi v době krize.
Ve větší míře se reklamy s tímto zaměřením začaly v českém mediálním prostoru objevovat v druhé polovině března, kdy vláda zpřísnila opatření proti šíření nákazy a omezila volný pohyb.
V dubnu využil nejvíce prostoru v rámci reklam souvisejících s covid-19 zadavatel Zonky, který investoval téměř 79 milionů korun. Následuje Billa, T-Mobile a na čtvrtém místě je ministerstvo zdravotnictví s 66 miliony korun.
V dubnu, který byl z pohledu inzertních výkonů na téma koronaviru zatím nejsilnějším měsícem, odvysílala největší podíl takových reklam televize, v rámci reklamních bloků jich bylo 20 procent.
Skoro desetinu reklamního prostoru jim bylo věnováno v rádiu, sedm procent v tisku a šest procent na venkovních reklamních plochách.