Nemediální reklama tvoří více než polovinu celkových nákladů na reklamu a nákup mediálního prostoru. Letos mají dosáhnout 107,5 miliardy korun. Nemediální reklama zahrnuje také pořádání akcí, produkční náklady na výrobu televizních a rozhlasových spotů a inzerátů, věrnostní programy, sponzoring a další disciplíny.
Největší růst podle marketingových manažerů zaznamenají náklady na pořádání reklamních a komunikačních akcí a věrnostní programy. "Investice do věrnostních programů nepochybně souvisejí s jejich obnovou podle nových pravidel pro ochranu osobních dat," uvedl David Čermák z AKA.
Pozitivní náladu na trhu potvrzuje i stoupající spokojenost marketingových manažerů jak s výší investic do komunikace, tak s jejich rozdělením. Jen necelá pětina marketérů by výši nebo rozdělení investic měnila.
Komunikace a reklama patří mezi významná průmyslová odvětví povzbuzující ekonomický růst. Podle studie Deloitte z roku 2016 každé euro investované do komunikace generuje sedm eur HDP Evropské unie.