ilustrační snímek

ilustrační snímek | foto: AP

V srpnu lidé na internetu nejvíce prahli po zábavě, hledali i auta a práci

  • 1
V srpnu lidé na internetu navštěvovali hlavně stránky spojené se zábavou a volným časem, jako jsou Zábava a hry, Bulvární magazíny či TV. Rostla i návštěvnost webů v kategorii e-commerce, tedy i webů s nabídkou práce a brigád, uvádí Sdružení pro internetový rozvoj.

Kategorie Zábava a hry zaznamenala podle webu ve druhém prázdninovém měsíci na mobilních zařízeních největší nárůst ze všech kategorií – o 46 procent na tabletech a o 25 procent na mobilních telefonech. 

Oproti tomu rostly Bulvární magazíny rovnoměrně na všech platformách a to o asi 3–4 procenta. Nárůst webových stránek v kategorii TV, rádia byl nejvyšší na tabletech (9 procent), dále na klasických počítačích (7 procent) a mobilních telefonech (6 procent).

Návštěvnost ale rostla i u mužských magazínů o životním stylu, a to nejvíce na tabletech (15 procent), pak na mobilních telefonech a klasických počítačích (u obou 12 procent).

Nárůst počtu návštěvníků zaznamenaly rovněž kategorie Auto-moto obsah a Auto-moto prodej. První z nich, která zahrnuje recenze či testy automobilů, rostla především na mobilních telefonech (8 procent), což může podle autorů měření naznačovat, že první etapu výběru auta prováděli uživatelé právě na těchto zařízeních. Následně již vybírali konkrétní vůz na zařízeních s větší obrazovkou, tedy na tabletech, což způsobilo nárůst kategorie Auto-moto prodej na tomto zařízení o 8 procent.

V srpnu rostla také webová kategorie e-commerce obsah, která zahrnuje i nabídky práce a brigád. Nárůst u této kategorie mohl být způsoben vyhledáváním sezonních prací či prázdninových brigád studenty. Největší růst u této kategorie byl zaznamenán na mobilních telefonech (24 procent).

V posledním prázdninovém měsíci rostly také zpravodajské kategorie Ekonomika, finance, právo (nárůst o 2–3 procenta  na všech platformách) či Zpravodajství (nárůst o 4 –5 procent).

Sdružení pro internetový rozvoj (SPIR) je zadavatelem projektu NetMonitor a dodavatelem výzkumu je mezinárodní společnost Gemius. NetMonitor je výzkumný projekt, jehož cílem je poskytnout informace o návštěvnosti webových stránek a sociodemografickém profilu uživatelů internetu v České republice.


Video