Již první zápasy Česka s Ruskem a Švýcarskem výrazně zvýšily zájem o kategorii Sport. V průměru byl denní počet všech uživatelů v této kategorii v průběhu trvání mistrovství asi o půl milionu reálných uživatelů (RU) vyšší než ve zbývající květnové dny. Dnem s nejvyšší návštěvností ze všech zařízení byl podle webu Sdružení pro internetový rozvoj (SPIR) 31. května (téměř 1,9 milionu RU), kdy Česká republika hrála zápas s Dánskem, který rozhodoval o postupu do čtvrtfinále.
Zpravodajství iDNES.cz v květnu vedlo mezi zpravodajskými weby |
V květnu ale rostla i návštěvnost v kategoriích Cestování – obsah a Auto-moto prodej. Cestování – obsah se zvýšilo především na mobilních zařízeních, o 17 % na mobilních telefonech a o 15 % na tabletech. Růst návštěvnosti na webech zahrnujících nabídku automobilů k prodeji byl podle webu výsledků měření patrný především na mobilních telefonech (8 %) a klasických počítačích (6 %).
Nárůst návštěvnosti zaznamenala také například kategorie IT servery, mobilní a digitální technologie a to především na mobilních telefonech (11 %) a tabletech (více než 3 %).
Sdružení pro internetový rozvoj (SPIR) je zadavatelem projektu NetMonitor a dodavatelem výzkumu je mezinárodní společnost Gemius. NetMonitor je výzkumný projekt, jehož cílem je poskytnout informace o návštěvnosti webových stránek a sociodemografickém profilu uživatelů internetu v České republice.