| foto: Flickr, Mediahub

Facebook představil Messenger trendy pro rok 2018

Chce se stát klíčovou marketingovou platformou.

Aktuálně patří Messenger k nejrychleji rostoucím platformám Facebooku. Jeho uživatelská základna má až 1,3 miliardy aktivních uživatelů měsíčně. Uplynulý rok prošela platforma největším množstvím změn. Přinesla nové nástroje a funkce jako například Stories a Messenger hry, zavedla chatboty a aktualizovala i skupinové konverzace.

Popularita Messengeru neustále roste, nachází využití i ve firmách. Facebook plánuje v následujícím roce několik dalších inovací, na blogu jich představil šest.

První změna bude usilovat o intenzivnější propojení uživatelů v reálném čase. Jelikož hlasové a video chaty se staly významnou součástí uživatelského života, jednoduché zprávy už některým jednoduše nestačí. Messenger se proto zaměří na podporu nových nástrojů, které propojení mezi uživateli zjednoduší. Pozornost bude věnována hlavně video chatům, jejichž počet se oproti předchozímu roku zdvojnásobil na 17 miliard.

Druhá novinka se bude týkat rozvoje skupin a skupinových chatů. Tím, že si lidé mezi sebou posílají fotky a videa, sociální síť chce zvýšit rychlost sdílení a jejich kvalitu. Facebook uvažuje o tom, že přidá video chaty pro širší publikum, což by usnadnilo komunikaci více firmám.

Loni se snažil Facebook platformu upravit na styl "all in one", ale oproti očekávanému zjednodušení, se ovládání stalo natolik složitým, že si uživatelé stěžovali. Proto by se v následujícím roce měli postarat o to, aby se ovládání komunikace a všech ostatních Messenger funkcí zjednodušilo.

Socialmediatoday

Socialmediatoday

Čtvrtou novinkou, jak to doslovně uvádějí na blogu, by měla být "vizuálnejší komunikace". Vidí v ní velký potenciál k rozšíření o několik funkcí. Můžete tedy očekávat rychlý a intuitivní fotoaparát či kameru, videa, obrázky, GIFy a i samolepky. Tento trend se přesune pravděpodobně i do prostředí pracovních konverzaci, které jsou sice konzervativnější, ale to nemění nic na tom, že nepoužívají emotikony nebo videa.

Podle průzkumu Nielsen až 56% uživatelů při kontaktu s firmami používá Messenger namísto zákaznické linky. Pátý trend se tedy bude týkat zákaznické podpory. Firmy mohou tuto možnost využít ve svůj prospěch a potenciálním zákazníkům nabídnout různé další informace, jednodušší propojení s webovými stránkami, nebo zaujmout prostřednictvím live chatů.

Na závěr Facebook upozornil, že má ambici udělat z Messengeru klíčovou marketingovou platformu. Lidé podle něj očekávají, že jim firmy na Messengeru poskytnou přidanou hodnotu - ať už jde o živý rozhovor, nebo cokoliv kreativního. Firmy se tím podle Facebooku mohou odlišit od konkurence a podpořit popularitu své značky.


Video