Letošní ročník patřil digitální komunikaci, která se dočkala hned několika nových kategorií.
„S rozvojem digitálních komunikačních kanálů, který ještě akcelerovala covidová omezení, každým rokem vzrůstá význam digitálních kampaní a je jedině dobře, že se jim nyní dostane pozornost, kterou si právem zaslouží,“ připojil Marek Hlavica, ředitel Asociace komunikačních médií (AKA), která je pořadatelem Effie.
Premiéru měla kategorie Digitální marketing, kde si vítězství připsala společnost Sportisimo s vánoční kampaní Udělat radost druhým je největší vítězství. Ta rovněž získala nově uvedené zvláštní ocenění společnosti Google za nejefektivnější využití YouTube.
„Jsme velmi rádi, že Effie nově zařadila kategorii Digitálního marketingu a že jsme se stali jejím hrdým partnerem. Zároveň nás těší početné zastoupení platformy YouTube v přihláškách. Kampaň společnosti Sportisimo potvrdila, že YouTube dokáže přinést nejen relevantní zásah a vybudovat povědomí, ale také přináší obchodní výsledky,“ uvedla Marie Krátká z českého Googlu.
Druhou nově představenou cenu skupiny Prima a Media Clubu za nejefektivnější využití videoobsahu v prémiovém obsahu pak získala agentura Momentum Czech Republic s kampaní KB – banka pro udržitelnější budoucnost pro Komerční banku.
„Těší nás, že jsme mohli poprvé ocenit kampaň, která efektivně pracovala s využitím videoobsahu napříč různými mediatypy. Budoucnost reklamních kampaní je podle nás právě v crossplatformním zásahu a přesném zásahu vybrané cílové skupiny,“ míní programový ředitel skupiny Prima Roman Mrázek.
Vrcholem večera ale bylo udílení nejprestižnější předávané ceny Grand Prix Effie 2022, jejíž vítěze zvolila porota z užšího výběru vítězů oborových kategorií přímo na místě. Zvítězila agentura WMC Grey s kampaní Dopravart, Rychlart, Chytrart pro Datart.
„Volba vítěze Grand Prix byla v tomto ročníku, stejně jako každý rok, velmi obtížná. Všechny soutěžící projekty zaznamenaly mimořádné výsledky,“ svěřil se Hlavica.
Cenu SIMAR za nejlépe zdokumentované výsledky komunikace – „The Best of Data Performance“ získala agentura Ogilvy za kampaň ČSÚ sčítal Čechy online.Jednoduše.Raz dva. pro Český statistický úřad.
„Právě měřitelnost výsledků a prokazování úspěšnosti odlišuje Effie od jiných oborových soutěží. Nezřídka kdy se stane, že kampaň, která okouzlí nápadem a provedením, nakonec nepřinese kýžené ovoce. Proto se snažíme ocenit kampaně, které kromě kreativního konceptu a špičkové produkce zároveň také prokazatelně plní svůj účel,“ uzavřel Hlavica.
Galavečeru dominovala agentura McCann Prague, která celkem čtrnáct nominací zhodnotila hned devětkrát a získala tak dvě zlaté, tři stříbrné a čtyři bronzové ceny Effie. Výrazný podíl na tomto úspěchu měla kampaň ČAP: 13 minut pro Českou asociaci pojišťoven realizovaná ve spolupráci s agenturami Hero & Outlaw a Renegadz, která celkem přinesla pět ocenění včetně dvou nejvyšších. S odstupem následovaly agentury Ogilvy a Zaraguza CZ, které si odnesly shodně pět ocenění.