Americký deník The New York Times přinesl informaci o tom, že sociální síť Facebook dala k dispozici osobní data svých uživatelů celkem 60 technologickým společnostem. Mezi nimi nechyběli významní technologičtí hráči jako Samsung, Amazon nebo Apple. Se všemi těmito společnostmi měl Facebook uzavřené dohody o sdílení dat, přičemž mnohé z nich by stále měly být v platnosti.
Osobní data měla být získána od přátel jednotlivých uživatelů a patřily mezi ně informace o rodinném stavu, náboženském vyznání a politických názorech. Facebook existenci dohod potvrdil. Zároveň ale sdělil, že smlouvy byly podepsány před deseti lety, a dnes tak už nejsou aktuální.
Dohody mezi Facebookem a výrobci smartphonů a tabletů totiž vznikly v době, kdy oficiální mobilní aplikace Facebooku ještě neexistovala. Výrobci chytrých zařízení využívali tato data k programování svých aplikací a nástrojů, které používaly rozhraní Facebooku.
Facebook také tvrdí, že ke sběru dat docházelo pouze poté, co dotyčný uživatel sdílení svých osobních informací povolil. Facebook je v oblasti nakládání s osobními daty v posledních měsících opatrnější, a proto byla podle informací deníku New York Times některá partnerství zrušena. Většina z nich by ale stále měla být v platnosti.
Viceprezident Facebooku Ime Archibong v reakci na článek listu New York Times na blogu Facebooku publikoval příspěvek s názvem "Proč nesouhlasíme s New York Times". V něm například uvádí, že vzhledem k dostupnosti aplikace Facebooku na všech hlavních platformách společnost v dubnu tohoto roku ukončila 22 dohod. Archibong také rozporuje tvrzení New York Times, že by data byla získávána bez vědomí uživatel. Dohody se navíc v současnosti přímo dotýkají jen hrstky uživatelů, kteří na oficiální aplikaci Facebooku nikdy nepřešli.