Rekordní odškodné pro Dagmar Havlovou. Za lži o milenci dostane čtyři miliony

  13:16aktualizováno  13:16
Pražský vrchní soud v úterý přiznal herečce Dagmar Havlové čtyři miliony korun od původního vydavatelství Bauer Media. Havlová se s ním dostala do sporu po tvrzení bulvárního tisku, že měla milenecký poměr v době, kdy jí umíral manžel, bývalý prezident Václav Havel. Verdikt je pravomocný.

Dagmar Havlová | foto: Jan SalačMAFRA

Částka výrazně převyšuje sumy, které soudy obvykle přiznávají za porušení práva na ochranu osobnosti. Havlová ovšem požadovala za text v bulvárním časopisu Pestrý svět celkem pět milionů. Na tuto částku nedosáhla, protože se nepodařilo prokázat, že by nepravdivé tvrzení negativně ovlivnilo i její charitativní činnost.

Fotogalerie

Odvolací senát zohlednil také to, že soudy herečce přiznaly vedle finanční také morální satisfakci - vydavatelství se někdejší první dámě podle verdiktu musí omluvit. Podle senátu byl nicméně zásah do práva extrémní a intenzivní.

Článek z března 2012 nazvaný „Skandální zvěsti o Dáše Havlové. Šokující nařčení - Tajné rande v lázních“ tvrdil, že Havlová dorazila 16. prosince 2011, tedy jen dva dny před Havlovou smrtí, společně s milencem do zamluveného hotelu ve Františkových Lázních.

Zprávu označila za nepravdivou jak Havlová, tak i její údajný partner František Loukota, jehož fotografii s Havlovou časopis otiskl. Podle něj byl snímek pořízen s největší pravděpodobností v době natáčení seriálu Sanitka, když herečku doprovázel na nákupy. Muž, který působí jako asistent režie, se prý s Havlovou zná od natáčení filmu Odcházení.

Havlové má bulvár za lživé články o milenci zaplatit 1,2 milionu

Pražský městský soud konstatoval už v listopadu 2015, že údaje publikované v napadeném článku byly „absolutně nepravdivé a neověřené“.

Poukázal tehdy mimo jiné na to, že zprávu o údajném pobytu Havlové s přítelem ve Františkových Lázních zaslechla autorka článku prý „někde v restauraci“. Soudy tehdy Havlové nepravomocně přiznal 1,2 milionu korun. Obě strany sporu se následně odvolaly.

Pozn.: Spor vede Dagmar Havlová s původním vydavatelem časopisu Pestrý svět, společností Bauer Media, již od roku 2012. Portfolio časopisů společnosti Bauer Media v České republice a na Slovensku loni převzala společnost MAFRA, a.s., s tímto sporem ale nemá nic společného. 

U první instance vysoudila Dagmar Havlová přes milion korun (11/2015):

Autoři: ,

Drogy mi vzaly nejlepší roky života, řekl zpěvák Penk v Rozstřelu

Hlavní zprávy

Nejčtenější

Nalezen po 22 letech. Zmizelého muže objevil bývalý soused přes Google Maps

Potopené auto s tělem Williama Moldta se podařilo najít díky satelitním mapám...

Trvalo to 22 let, ale pozůstatky tak dlouho pohřešovaného muže se nakonec našly díky tomu, že někdejší obyvatel Floridy...

To se nedalo poslouchat. Zaorálek odešel ze schůzky s čínským velvyslancem

Ministr kultury Lubomír Zaorálek (28. srpna 2019)

Nový ministr kultury z ČSSD Lubomír Zaorálek jednal v pondělí s čínským velvyslancem kvůli rušení koncertů českých...

Zahrajte si na komunistického cenzora a vyhrajte cestu kolem světa

Barevná Indie - Taj Mahal

Připomeňte si třicet let svobody se soutěží iDNES.cz a CK S.E.N. Výherce na podzim absolvuje cestu kolem světa. Soutěž...

Lidé létali jeden přes druhého, líčil strojvedoucí havarovaného vlaku

Kabina vlaku po srážce s kamionem na přejezdu v Uhříněvsi (6. září 2019)

Jednal rychle a pohotově. Strojvedoucí Tomáš Kadlec minulý týden u Uhříněvsi zabránil neštěstí. „Od prvního momentu,...

Drama v Děčíně. Sedmnáctiletý syn shodil svého otce z balkonu, muž zemřel

ilustrační snímek

Těžko uvěřitelné drama se minulý týden odehrálo v severočeském Děčíně. Sedmnáctiletý syn zde podle policie shodil z...

Další z rubriky

Česká televize má nová zpravodajská studia v Plzni a Ústí nad Labem

Ilustrační snímek

Česká televize otevírá dvě nová regionální studia v Plzni a v Ústí nad Labem. Plzeňské studio začíná fungovat v pondělí...

Discovery Channel mění logo

Televizní kanál Discovery Channel představil nové logo

Společnost Discovery Channel představuje novou tvář. Tou oslavuje dědictví značky, zdůrazňuje, co za ní stojí, a její...

Novináři z Le Monde vyzvali Křetínského, aby jim zaručil nezávislost

Ilustrační snímek

Novináři francouzského deníku Le Monde v otevřeném dopise vyzvali akcionáře a českého miliardáře Daniela Křetínského,...

Najdete na iDNES.cz