Z vydavatelů se na druhé příčce umístil Czech News Center (CNC) s 3,29 milionu čtenářů na vydání a třetí je Vltava Labe Media, vydavatel Deníku, s 2,53 milionu.
„Čtenost novin a časopisů byla v letošních letních měsících stabilní. Údaje o počtech čtenářů na jedno vydání tiskových titulů zůstávají na vysoké úrovni, neboť celková čtenost všech tiskových titulů na vydání dosahuje téměř 72 procent populace ve věku 12 až 79 let,“ uvedl výkonný ředitel Unie vydavatelů Václav Mach.
Nejčtenější deník Blesk podle výzkumu proti předchozímu období, tedy prvnímu pololetí, ztratil 32 tisíc čtenářů, druhá Mladá fronta DNES 21 tisíc a její čtenost se vyšplhala na 513 tisíc čtenářů na vydání. Na dalších příčkách čtenosti pak jsou Právo, Sport, Aha!, Lidové noviny a Hospodářské noviny.
Celková čtenost regionálních titulů sítě Deník se snížila o 31 tisíc na 479 tisíc čtenářů. Největší počet příznivců, celkem 91 tisíc, měl Deník v Moravskoslezském kraji. Následují východní Čechy a střední Čechy s Pražským deníkem, které si shodně četlo 68 tisíc lidí na vydání.
Čtenost zdarma rozdávaného deníku Metro klesla o 25 tisíc na 449 tisíc, E15 pak četlo v průměru 81 tisíc lidí, což je nárůst o tisíc čtenářů.
Mezi přílohami deníků je nejčtenější Blesk magazín TV (aktuálně 1,08 milionu čtenářů) a na druhém místě TV magazín se 791 tisíci čtenáři.
Z časopisů vykázaly největší čtenost Nedělní Blesk se 453 tisíc čtenářů na vydání, TV Max se 442 tisíci čtenářů a Rytmus života, který četlo v průměru 410 tisíc lidí.
Celkový souhrnný zásah deníků a jejich doplňků klesl o jeden procentní bod na 66 procent populace. Alespoň jeden časopis četlo 79 procent populace ve věku 12 až 79 let. V absolutní hodnotě četlo tisk sedm milionů lidí.