„ČT24 je už dvacet let synonymem spolehlivého a nezávislého zpravodajství. Hraje klíčovou roli ve chvílích, kdy veřejnost potřebuje rychlé, přesné a ověřené informace,“ uvedl generální ředitel České televize Jan Souček.
Dodal, že je hrdý na to, že právě Česká televize dokázala vybudovat zpravodajskou stanici, která obstála v těžkých společenských zkouškách, a že se k ní lidé opakovaně obracejí jako k důvěryhodnému průvodci dění doma i ve světě.
Když v pondělí 2. května 2005 spustila Česká televize svůj v pořadí třetí program, šlo o historický okamžik. Poprvé v českém mediálním prostředí totiž vznikl nepřetržitý zpravodajský program.
O dvě desetiletí později oslovuje ČT24 přes sedm milionů diváků ročně, zajišťuje denně čtyřiadvacet hodin kontinuální zpravodajství a je považována za nejdůležitější zdroj informací v zemi, uvedla veřejnoprávní televize v tiskové zprávě.
„Přeji ČT24, aby dál byla zpravodajským zdrojem informací, kterému lidé důvěřují a na který se mohou spolehnout. Stále musí akcentovat nezávislost, vyváženost a srozumitelně ukazovat na nutnost důsledně ověřovat fakta,“ připojil ředitel divize Zpravodajství a publicistika České televize Petr Mrzena.
Dodal, že ČT24 rovněž přeje, ať zůstane magnetem pro diváky, ale i pro špičkové novináře a televizní profesionály ve všech oborech. „Ti její vysílání tvoří a formují, jejich houževnatost, pracovitost a poctivost je klíčem k dalším úspěchům ČT24 v příštích dnech a letech,“ dodal Mrzena.
Podle trackingového výzkumu Kantar CZ považuje až 85 % respondentů Českou televizi za hlavní zdroj informací v době mimořádných událostí. Výzkumy dále ukazují, že 62 % diváků považuje zpravodajství ČT24 za objektivní a vyvážené.
ČT24 změnila vzhled, červenou střídá modrá![]() |
Nejsledovanějším pořadem v historii stanice bylo volební studio ke druhému kolu prezidentských voleb 28. ledna 2023, které sledovalo 1,3 milionu diváků a podíl na sledovanosti přesáhl 40 %.
Výročí zpravodajské jedničky v zemi podpořila také marketingová kampaň s názvem „V dobrém i ve zlém“.
„Dvacet let, to už je dlouhá doba, prověřený vztah. Hledali jsme jasné sdělení, že veřejná služba programu ČT24 je bezvýhradná, je k dispozici jak ve dnech a dobách klidných, tak v časech složitých. Jednoduše v dobrém i ve zlém,“ vysvětlila výkonná ředitelka marketingu České televize Štěpánka Sunková.