Čínská CIGC chce pryč ze Soukupových médií, ten to odmítá

  10:00aktualizováno  12:54
Čínská společnost China International Group Corporation (CIGC) se chystá odejít z mediálních společností Empresa Media a Médea podnikatele Jaromíra Soukupa. Vadí jí jeho politické ambice, píše Deník N. Soukup tyto zprávy označil za nepravdivé spekulace a fake news.

Jaromír Soukup na snímku z března 2016 | foto:  Petr Topič, MAFRA

Podle tiskové mluvčí TV Barrandov Marie Opálkové se mediální skupiny Empresa Media a Médea Group důrazně ohrazují proti nepravdivým spekulacím Deníku N o tom, že tyto firmy opouští čínská investiční společnost CEFC. Ani jedna z mediálních společností Jaromíra Soukupa nemá indicie o tom, že by čínská strana chtěla jednat o prodeji svého podílu v tomto mediálním koncernu, uvádí v tiskové zprávě.

„Moc nevím, jak si to zideologizovaní novináři Deníku N představují, ale z firmy se neodchází tak, že bouchnete dveřmi a jdete. Na to existují jasné právní předpisy. A o tom, že by CEFC chtěla prodat své akcie, nemám žádné zprávy,“ reagoval Jaromír Soukup.

„A jsem ten první, který by to musel určitě vědět, protože mám na tyto akcie předkupní práva. A mohu potvrdit, že bych o ně měl případně velký zájem, protože vidím velkou budoucnost jak v televizním vysílání, tak pro růst na reklamním a mediálním trhu,“ doplnil generální ředitel TV Barrandov a předseda představenstva mediálního domu Empresa Media.

Deník N: Čínským investorům se nelíbí politické ambice

„Po oznámení politických ambicí pana ředitele jsme se rozhodli, že už se na tom příběhu nechceme podílet,“ cituje Deník N vysoce postavený zdroj blízký čínské společnosti CEFC Europe i Soukupovu mediálnímu impériu. Informace podle Deníku N následně potvrdily další dva vysoce postavené zdroje obeznámené se situací kolem čínských investic.

CIGC spadá pod holding CEFC, který získal podíl v Soukupových firmách v roce 2015. O dva roky později společnost oznámila, že podíl vrací, následně se ale ukázalo, že si jej ponechala. Momentálně má 49 procent v mediální skupině Empresa Media a 30 procent v reklamní agentuře Médea.

Původně soukromá skupina CEFC loni kvůli vysokému zadlužení upadla do problémů. Zakladatel firmy a poradce českého prezidenta Miloše Zemana Jie Ťien-ming navíc skončil ve vězení. Po překotném vývoji loni na jaře výkon akcionářských práv nad CEFC Europe převzala CITIC, která je státní firmou.

Podle Deníku N čínská společnost opustí Soukupovy firmy až poté, co CITIC převezme aktiva CEFC Europe. To by se mělo stát v březnu, uvedl server. Prezident Miloš Zeman totiž v dubnu odlétá do Číny a do té doby má být celá věc uzavřená.

Oficiálně odchod firma nepotvrdila, nevyjádřila se ani Empresa Media.

TV Barrandov se od začátku potýká se ztrátou

Pod Empresa Media patří i TV Barrandov, kde Jaromír Soukup moderuje několik pořadů, včetně pravidelného Týdne s prezidentem či nového Politického kabaretu. V lednu zrušil čtyři své diskuzní pořady kvůli politikům, kteří jen neustále „blábolí“ a nic pořádného v jeho pořadech neříkají.

V lednu rovněž Soukup oznámil, že zakládá politické hnutí List Jaromíra Soukupa. To má bránit české národní zájmy před zkorumpovanými politiky a oligarchy. Soukup také uvedl, že se bude ucházet o voliče, neupřesnil ale, zda to bude již v nadcházejících volbách do europarlamentu. Soukup už kandidoval v eurovolbách v roce 2009 za tehdy jím financovanou Demokratickou stranu zelených, která nakonec získala 0,62 procenta hlasů. Ve straně byl i místopředsedou. Na devátém místě kandidátky obdržel od voličů 72 preferenčních hlasů.

Od samého počátku existence se TV Barrandov potýká se ztrátou, za prvních pět let dosáhla její kumulovaná výše více než miliardy korun. Kvůli prodělkům a zápornému vlastnímu kapitálu museli akcionáři několikrát zvyšovat základní kapitál.

Hospodaření zůstalo - s výjimkou roku 2016 - v červených číslech i poté, co televizi převzal Soukup. Podle České televize má společnost Barrandov Televizní Studio, která provozuje TV Barrandov, dluhy ve výši 1,1 miliardy korun.

Podle údajů Asociace televizních organizací skupině Barrandov Televizní Studio klesl loni celodenní podíl na sledovanosti o 1,7 procentního bodu na sedm procent.

Empresa Media vydává mimo jiné časopisy Týden a Instinkt a jejich on-line verze, ekonomický měsíčník Faktor Soukup, bulvární týdeník Sedmička a čtrnáctideník Exkluziv.

Autoři: ,

Ideální by bylo, kdyby prostitutky platily paušální daň, říká majitel sexklubu

Hlavní zprávy

Nejčtenější

Hašek titul JUDr. neměl získat. Jeho práce by propadla i jako seminárka

MF DNES získala rigorózní práci Michala Haška

Rigorózní práci, díky které Michal Hašek získal titul JUDr. ve slovenském Sládkovičově, exhejtman 7 let tají. MF DNES...

Podvodníci rozehráli obří „letadlo“, z lidí vylákali 398 milionů korun

Obžaloba viní tři podnikatele, že zmanipulovali téměř šest tisíc lidí a...

Společnost Rhinoceros nabízela rychlé zbohatnutí. Její zakladatelé díky dovedné manipulaci omámili vidinou snadno...

Mladík na ulici vyzval na souboj osmdesátníka. Netušil, že to je judista

Ilustrační snímek

Nepořádek, který dělal na ulici v České Lípě při pojídání kebabu mladý muž, rozčílil kolemjdoucího osmdesátiletého...

Koupila dům, plánovala drobné opravy. Místo nich jí statik doporučil demolici

Rodinný dům, který paní Komárková zakoupila. (2017)

Alena Komárková koupila dům v hodnotě přes jeden a půl milionu korun. Plánovala drobné opravy a spokojený život na...

Jana Masaryka patrně zabili britští agenti, napsal bývalý Havlův poradce

Jan Masaryk

V roce 1948 zemřel za podivných okolností československý ministr zahraničí Jan Masaryk. Většina odborníků se přiklání k...

Další z rubriky

Ivo Lukačovič odešel z představenstva Seznamu, majitelem zůstává

Ivo Lukačovič, zakladatel Seznam.cz

Majitel Seznamu.cz Ivo Lukačovič opouští pozici předsedy představenstva společnosti a nebude ani jeho členem. Lukačovič...

Senátor Valenta převádí majetek a média do svěřenského fondu

Majitel společnosti Synot a senátor Ivo Valenta.

Senátor Ivo Valenta převádí majetek do svěřenského fondu. Rozhodl se tak kvůli dědickému uspořádání majetku. Valentovi...

Nejlepším hercem v reklamě je Tomáš Jeřábek, uspěly slovenské agentury

Herečka Valerie Zawadská předala cenu za Nejlepšího herce v reklamě v soutěži...

Nejvíce ocenění ve 24. ročníku reklamní soutěže Zlatá pecka si odvezla slovenská agentura Istropolitana Advertising....

Najdete na iDNES.cz