Erlebachová nastupuje do nově vzniklé pozice, která je součástí širší transformace v rámci komunikace Českého rozhlasu. Ta navazuje na změny spojené s odchodem dosavadního ředitele Komunikace, obchodu a vnějších vztahů Jiřího Hošny, jehož sekce byla rozhodnutím generálního ředitele zrušena.
Kompetence této zaniklé sekce budou nově rozděleny mezi jednotlivé útvary napříč rozhlasem. Externí komunikace, zvláště pak kontakt s médii, přechází do kompetence nové tiskové mluvčí.
„Po změnách vyvolaných takzvanou velkou mediální novelou, která zásadním způsobem redefinovala možnosti obchodní komunikace veřejnoprávních médií, bylo logickým krokem upravit i interní strukturu komunikace rozhlasu. Věřím, že příchod Lidije Erlebachové přinese do naší externí komunikace odbornost, stabilitu a jasný směr,“ uvedl generální ředitel Českého rozhlasu René Zavoral.
Lidija Erlebachová má dlouholeté zkušenosti s řízením komunikace napříč institucemi i tématy. V minulosti se v rámci agentury Native PR podílela na strategické komunikaci pro Zemědělský svaz ČR, Správu železnic nebo Českou poštu. V těchto rolích se soustředila především na náročná ekonomická a společenská témata, krizovou komunikaci a budování vztahů s médii. Předtím zastávala různé vedoucí pozice v rámci komunikace a PR a působila i jako externí konzultantka a školitelka.
„Český rozhlas je pro mě synonymem důvěryhodnosti a kontinuity. Vážím si možnosti přispět k transparentní a srozumitelné komunikaci této veřejnoprávní instituce, a těším se na spolupráci s kolegy i novináři,“ uvedla Erlebachová.
Zatímco vedení externí komunikace přebírá Erlebachová, komunikaci projektů Českého rozhlasu, komunikaci s veřejností, oblast mediálních partnerství a spoluprací a část interní komunikace bude i nadále zajišťovat Oddělení komunikace vedené Blankou Bumbálkovou. Ta bude tiskovou mluvčí také zastupovat v době její nepřítomnosti.
Na komunikaci strategických cílů Českého rozhlasu, které vychází z pozičního dokumentu Strategie 27 pro digitální věk, se v rámci svých kompetencí bude podílet i Sekce strategického rozvoje řízená ředitelkou Martinou Májíček Poliakovou.
Změna nového organizačního začlenění celé oblasti externí komunikace má za cíl zefektivnit tok informací a lépe provázat komunikaci s kulturními, společenskými a korporátními aktivitami Českého rozhlasu.