Cílem nového týmu bude zajistit specialisty z jednotlivých úseků ústavu, jako třeba meteorology, klimatology, hydrology či odborníky na kvalitu ovzduší, a vytvořit prostor na zodpovídání odborných témat, vysvětlila Martina Součková, která bude do konce září zodpovídat dotazy novinářů.
Kontakty na nové pracovníky Český hydrometeorologický ústav (ČHMÚ) zveřejní 1. října.
V novém týmu bude podle Součkové zhruba sedm lidí. „Bude se slučovat středisko informačních služeb a bude vytvořeno nové tiskové informační středisko. V novém týmu budou tři lidi a k nim z předchozího oddělení přibudou ještě asi čtyři lidi,“ vysvětlila Součková.
ČHMÚ je od začátku letošního roku mění komunikační strategii. Dlouhodobou vizí ústavu je zlepšovat, hledat nová řešení a přizpůsobovat se měnícím se podmínkám a potřebám uživatelů s důrazem na kvalitu a objektivitu dat, produktů a služeb.
Zatím byly sjednoceny aktivity na sociálních sítích, vydány mobilní aplikace a připravuje se návrh nových webových prezentací. Nové oddělení bude od října zajišťovat také popularizační a osvětovou činnost.
„Výhodou nového oddělení bude zajištění komunikace o činnostech, výstupech a službách ústavu. Vše by mělo být zajištěno napříč veškerými úseky a pobočkami ČHMÚ, což nebylo doposud v možnostech jediného, byť velmi schopného odborníka a mediálně zdatného člověka,“ uvedl ředitel pro meteorologii a klimatologii Libor Černikovský, který zároveň Dvořákovi za dlouholetou práci poděkoval.
„Změnu komunikační strategie ČHMÚ považuji za správnou cestu. Mých devět let ve funkci mluvčího byla velmi dobrá zkušenost, ČHMÚ se zviditelnil v médiích a nyní je čas pokročit dále,“ komentoval změny Dvořák.