Budova České televize na pražských Kavčích horách (ilustrační snímek)

Budova České televize na pražských Kavčích horách (ilustrační snímek) | foto: Jiří Benák, iDNES.cz

České televizi důvěřuje nejvíce lidí od roku 2015, ukázal průzkum

  • 47
Česká televize dosáhla podle pravidelného trackingového výzkumu vnímání její veřejné služby na nejvyšší hodnoty důvěryhodnosti od roku 2015. Veřejnoprávní televize to oznámila v tiskové zprávě.

V rámci výzkumu s výrokem „Česká televize je důvěryhodná“ rozhodně nebo spíše souhlasilo nejvíce respondentů od roku 2015, plných 73 %. Nárůst důvěryhodnosti je spojen také s tvrzením, že informace předkládané Českou televizí jsou objektivní a vyvážené, s tím souhlasí dvě třetiny oslovených, uvedla veřejnoprávní televize.

Vysoká důvěryhodnost České televize (ČT) se potvrzuje zejména v době mimořádných událostí. Ukazují to i průzkumy veřejného mínění realizované v průběhu pandemie covid-19, kdy osm z deseti diváků uvedlo, že v době mimořádných událostí je role zpravodajství České televize nepostradatelná.

Česká televize dosáhla nejvyššího podílu na sledovanosti za 23 let

Jako jednoznačně nejdůvěryhodnější hlavní zpravodajská relace na tuzemském televizním trhu je dlouhodobě hodnocena hlavní zpravodajská relace ČT Události. Ve výzkumu ji takto označily tři pětiny všech respondentů, zatímco hlavní zpravodajské relace dvou největších komerčních vysílatelů považuje za nejdůvěryhodnější přibližně pětina dotázaných (17 %, respektive 21 %).

Zpravodajskou stanici ČT24 pak za důvěryhodnou považuje 81 % respondentů.

Pozitivní vnímání zpravodajství České televize potvrzují podle tiskové zprávy i výsledky celoevropského výzkumu, ve kterém je Česká televize označována jako nejdůvěryhodnější zpravodajský zdroj v České republice. V celoevropském srovnání veřejnoprávních zpravodajských kanálů je ve vnímání důvěryhodnosti na podobné úrovni jako například britská BBC nebo francouzská France TV.

Pravidelný trackingový výzkum vnímání veřejné služby ČT, který realizovala společnost Kantar CZ, je součástí měření veřejné hodnoty. Česká televize jej realizuje pravidelně jednou za půl roku.


Video