Výdaje na komunikaci a reklamu letos stoupnou o pět procent

  10:00aktualizováno  10:00
Výdaje na komunikaci a reklamu v Česku v roce 2019 vzrostou oproti loňsku o pět procent na 114,5 miliardy korun. Celkový obrat oboru však bude ještě o miliardy vyšší, toto číslo totiž nezahrnuje výdaje veřejného sektoru a tisíců regionálních firem a živnostníků, oznámila Asociace komunikačních agentur.
ilustrační snímek

ilustrační snímek | foto: Leila Hamdanová pro iDNES.cz

Zadavatelé letos hodlají posílit investice do mediálních kanálů o tři procenta. Investice do ostatních forem komunikace včetně on-line a produkce porostou dvakrát rychleji. Mezi nejvýznamněji rostoucí disciplíny patří on-line, dárkové předměty, spotřebitelské soutěže nebo telemarketing. Naopak méně peněz půjde do přímého marketingu, věrnostních programů nebo interní komunikace.

Trvale rostoucí výdaje na komunikaci navazují na obecné makroekonomické ukazatele. Index spotřebitelských nálad a mzdy trvale a prudce rostou. Představitelé komunikačního odvětví hledí do blízké budoucnosti s optimismem jak z hlediska očekávaných zakázek, tak zaměstnanosti.

Evropský index podnikatelského klimatu v oblasti komunikace řadí Česko vedle Německa a Rakouska k zemím, s nejvíce optimistickým pohledem.

„Je ovšem otázka, zda optimismus v tomto případě neznamená jen nedostatek informací,“ uvedl David Čermák z Asociace komunikačních agentur (AKA) s poukazem na zpomalování růstu HDP.

Reklama podle něj s několikaměsíčním předstihem kopíruje vývoj trhu. Proto je teď, kdy je křivka ekonomického vývoje na vrcholu, nejvhodnější chvíle k volbě strategie na její prodloužení pomocí marketingových aktivit.

Marketéři se podle Čermáka budou zaměřovat jednoznačně na tvrdé prodejní cíle. Nejpalčivěji vnímají úkoly související s digitalizací oboru, tedy on-line prodej, vyhledávání na internetu nebo sociální sítě.

Komunikace a reklama patří do oblasti kreativního průmyslu, který se v rozvinutých zemích řadí k podporovaným odvětvím s vysokou přidanou hodnotou. Minimálně zatěžuje životní prostředí, poskytuje exportní příležitosti a rozvíjí vědomostní ekonomiku.

Podle studie Deloitte z roku 2016 každé euro investované do komunikace generuje sedm euro HDP Evropské unie.

Asociace komunikačních agentur sdružuje nejvýznamnější subjekty komerční komunikace. Usiluje hlavně o příznivé prostředí pro podnikání členů a odborné vzdělávání a podporu aktivit ke zvyšování profesionální úrovně odborníků na komunikaci. Jejími členy jsou hlavně reklamní, mediální, digitální a nezávislé agentury.

Autoři: ,

Mariánský sloup uráží náboženské cítění, respektujme to, říká Stropnický

Hlavní zprávy

Nejčtenější

Čtvrt milionu lidí na Letné. Budeme tu znovu v listopadu, vzkazují Babišovi

Demonstrace za nezávislost justice a lepší vládu, kterou na pražské Letné...

V Praze na Letné proběhla největší demonstrace od roku 1989. Vyvrcholila tak série protestů za nezávislost justice a...

Loupež století s posvěcením státu: ČR přišla v kauze LTO o 100 miliard

První vlak čerpá českou naftou uskladněnou v německém skladu zkrachovalé...

Říká se jí loupež století s posvěcením státu. V kauze, při níž obchodníci přejmenovávali naftu na lehký topný olej, aby...

Impozantní, píší o demonstraci proti miliardářskému premiérovi světová média

Demonstrace za nezávislost justice a lepší vládu, kterou na pražské Letné...

O nedělní mohutné demonstraci na pražské Letenské pláni informovaly všechny světové tiskové agentury i přední...

Policie vyšetřuje znásilnění dívky u Terezína, podezřelým je cizinec

Neosvětlená cesta od zastávky autobusu ke kolejím Hvězda. Právě tady často...

Litoměřičtí policisté vyšetřují případ znásilnění, které se stalo v úterý kolem poledne na poli u severočeské obce...

Bouřky se přehnaly nad Českem, zasáhly hlavně střední a východní Čechy

Sobotní bouřka v Jihlavě. (16.6.2019)

Velmi silné bouřky s přívalovým deštěm hrozí v neděli odpoledne v Moravskoslezském, Olomouckém a částečně Zlínském...

Další z rubriky

iDNES.cz upravuje pravidla diskusí, přečtěte si jak

Logo zpravodajského portálu iDNES.cz

Diskuse na iDNES.cz prošly za dobu své existence dvakrát razantní změnou. Poprvé, když bylo nutné pro možnost...

Novinář a moderátor Václav Moravec slaví pětačtyřicetiny

Moderátor Václav Moravec

Novinář a moderátor Václav Moravec oslaví v úterý 25. června 45. narozeniny. Do povědomí televizních diváků se dostal...

Primě loni stouply tržby, zisk ale kvůli vlastním pořadům klesl

Logo TV Prima

Provozovatel televize Prima společnost FTV Prima i loni pokračovala ve zvyšování tržeb. Celkový hospodářský výsledek...

Najdete na iDNES.cz