Výzkum potvrdil, že dlouhodobé vzorce sledování televize u nás zůstávají do velké míry neměnné, a to i navzdory zvyšující se konzumaci digitálního obsahu.
Přibližně 80 procent Čechů, kteří se pravidelně dívají na televizi, sleduje také sportovní pořady. Tato hodnota se přitom zvyšuje s věkem – sport si v televizi pustí 54 procent respondentů mezi 25-34 lety věku, ve věkové skupině 55–64 ovšem podíl diváků sportovních pořadů činí 69 procent.
Průzkum zadaný společností AMC se také dotazoval na širší preference jak skutečných fanoušků, tak Čechů, kteří sportovní pořady sledují jen příležitostně. Pro 51 procent dotázaných je nejatraktivnější sportovní obsah v placené televizi živé vysílání, které i další bezmála třetina (29 procent) zařadila mezi pro ně důležitý sportovní obsah.
„Nasbíraná data jasně ukazují, že kvalitní sportovní obsah je pro diváka nepostradatelný. Lidé chtějí sledovat klíčové živé přenosy, jako je například Formule 1, na velké televizní obrazovce spíše než na mobilu nebo tabletu a nejlépe se o tento zážitek podělit s ostatními. Dvě třetiny respondentů navíc považují za důležité mít v nabídce svého televizního operátora také stanice, které přenášejí národní či lokální sportovní události, stejně jako méně populární disciplíny a soutěže,“ vysvětlila Senior Marketing Managerka společnosti AMC Networks International Irena Novotná.
AMC Networks International - Central and Northern Europe je součástí AMC Networks International, jednou z předních mezinárodních společností na poli televizního vysílání a distribuce tematických televizních stanic, které se zaměřují na střední a východní Evropu. Její portfolio nabízí televizní stanice Sport1, Sport2, SportM, Minimax, JimJam, Spektrum, TV Paprika, Spektrum Home, AMC a Film +.
Televizní sledovanost byla loni nejvyšší za 24 let peoplemetrového měření. Lidé starší 15 let strávili před obrazovkou průměrně tři hodiny a 59 minut, což je nárůst o 43 minut.