Praha 4 tvrdí, že od půlky března, kdy jeden pruh v Legerově ulici odřízly betonové zábrany, zaznamenala nárůst provozu například v Budějovické, Vyskočilově, Spořilovské a Michelské ulici.
Radnice nicméně vyčká, jak bude situace v ulicích vypadat měsíc po zavedení opatření. "Poté, co výsledky vyhodnotíme, rozhodneme o dalším postupu," doplnil starosta Prahy 4 Pavel Horálek.
Možností řešení je podle starosty celkem dost - od požadavku na opětovné rozšíření počtu jízdních pruhů magistrály v Legerově ulici až po komplexní a dlouhodobé řešení, kdy by byla doprava řízena světelnou signalizací již od Jižního města.
Největším problémem je přitom podle starosty křižovatka Legerovy s Rumunskou, která dopravní zácpy posouvá až do čtvrté městské části a zvyšuje zatížení dalších ulic.
mapa: Kudy řidiči objíždějí magistrálu |
"Doprava by mohla být například regulována již u Jižního města prostřednictvím variabilního upozorňování na rychlost nutnou k hladkému průjezdu a další světelné signalizace," nastínil jedno z možných řešení starosta.
Zúžení si naopak chválí Praha 2. "Lidé jsou spokojenější, provoz je plynulejší. Křížovatkou Legerova - Rumunská projíždí stejný počet aut jako předtím," tvrdí místostarosta Prahy 2 Václav Vondrášek. Podle něj je magistrála zahlcená kvůli výstavbě na Pankráci. "A také tím, že s hezkým počasím všichni vytáhli auta," dodal.
schránka pro občany Prahy 4: legerova@praha4.cz |
Domnívá se přitom, že za problémy Prahy 4 může například chybějící most přes Vltavu v úseku mezi Barrandovským a Jiráskovým mostem. "Celá Praha 4 se musí dostat na druhý břeh. Nejezdí se přes Barrandovský most, ale přes střed města," upozorňuje.
Na zúžení magistrály od Nuselského mostu ke křižovatce s Rumunskou se dohodla druhá pražská část s magistrátem. Praha 2 věří, že díky omezení se životní prostředí v ulici zlepší.
Podle mluvčího pražského magistrátu Jiřího Wolfa je nyní nutné počkat, až uplyne půlroční zkušební lhůta zúžení o jeden pruh. "Potom vyhodnotíme výsledky a dále se uvidí," prohlásil.