"Masarykovo nádraží bylo v provozu po čtvrté hodině ráno, kdy jezdí první vlaky," sdělil iDNES.cz mluvčí Českých drah Ondřej Kubala. Nehoda podle něj odjezdy vlaků neovlivnila, cestující mohli přicházet ze strany od metra přímo na nástupiště.
Železné sloupy podpírají historické trámoví dvorany budovy z roku 1845 kvůli jejímu zchátralému stavu na šesti místech. Uvolněný sloup dopadl do míst, kde se běžně pohybují cestující.
Dráhy povolaly na místo firmu, která při práci použila vysouvací plošinu. Kolem osmé hodiny večer se podařilo dostat sloup zpět na místo. Hasiči ale doporučili pro jistotu uzavřít odbavovací halu, protože meteorologové očekávali v noci bouřky a silný vítr.
Pražští radní shodou okolností jen před pár dny schválili změnu územního plánu, která umožní výstavbu v místě dnešních kolejí. Požádaly o ni samy České dráhy, protože chtějí nádraží přestavět a zmodernizovat. Záhy se ale začalo mluvit o plánech nádraží zrušit a postavit místo něj nové městské centrum.
České dráhy ale něco takového zatím vylučují. "Rozhodně nádraží nechceme zrušit bez náhrady," ujišťuje mluvčí ČD Petr Šťáhlavský. - čtěte O změnu Masarykova nádraží požádaly samy České dráhy