Zemanova rodina využívá služeb reklamní agentury

P r a h a - Rodina premiéra Miloše Zemana přistoupila na spolupráci s nechvalně proslulou reklamní agenturou Producentské centrum Profil. Její majitelka Jana Mrencová se pohybuje hlavně kolem premiérovy manželky Ivany. Zprostředkovává jí exkluzivní rozhovory pro noviny i časopisy, například pro Blesk či deníky Bohemia, nebo ji bere na různé společenské a komerční akce, které agentura pořádá.
Například při nedávné soutěži o nejkrásnější matku s dítětem se Ivana Zemanová objevila v porotě.
Na akci přivedla i svého muže, který měl tančit s vítězkou. Zeman se už také objevil na charitativním koncertu pro zaplavené oblasti, který rovněž pořádala firma Mrencové.
Této spolupráci se v kuloárech podivují i někteří sociální demokraté, kteří mají povědomí o minulosti majitelky agentury: její služby pro klienty častokrát končívají hádkami a tahanicemi, zda agentura skutečně splnila všechno, za co dostala zaplaceno. Podání žaloby na Profil v současné době dokonce zvažuje i ČSSD, která si u Profilu objednala kampaň před senátními volbami.
"Žádná smlouva mezi mnou a touto agenturou neexistuje, osobně z toho nemám ani korunu," reagoval premiér Zeman na otázku, proč jeho rodina spolupracuje s agenturou Jany Mrencové. "Byl jsem pozván na Missis a rád jsem se jí zúčastnil. A víte proč? Protože tam jsou mámy s dětmi a já mám rád mámy s dětmi," ukončil Zeman rozhovor.
Jeho žena o spolupráci s Mrencovou odmítla vůbec mluvit. "Paní Zemanová nebude odpovídat. Vaše otázky považuje za bezpředmětné," tlumočila premiérova sekretářka vzkaz Ivany Zemanové na dopis zaslaný faxem.
Ani Janě Mrencové se nechtělo o vztahu k Zemanovým příliš mluvit. Na dotaz, zda může potvrdit, že vybírá média a domlouvá s nimi rozhovory se Zemanovou, odpověděla otázkou: "A vy si myslíte, že pro ně paní Zemanová není zajímavá?" Ačkoliv se za podobné služby, odborně nazývané public relations, běžně platí nemalé peníze, ve vztahu Zemanovi - Mrencová nejspíš nehrají žádnou roli. Premiér říká, že spolupráce s Mrencovou jeho rodině žádný zisk nepřináší, a Mrencová zase tvrdí, že jí Zemanovi za nic neplatí.
Proč by tedy Mrencová o přízeň Zemanových tak stála? Na to má jeden ze sociálních demokratů, který už spolupráci s Mrencovou poznal, tuto odpověď: "Kdo se může pochlubit, že je známým předsedy vlády? Když to bude před svými klienty zdůrazňovat a říkat jim, že na ples přivede i Zemana, jistě to pro ni bude docela slušná vizitka." Že v reklamě hraje spolupráce s politikem důležitou roli, nepopírá ani Mrencová. "Když na nějakou akci pozveme politika, přijede tam hodně novinářů a o akci se hodně píše." Podobnou taktiku volila agentura Profil už při spolupráci s lídrem středočeských sociálních demokratů Stanislavem Grossem, když se loni na jaře podílela na jeho volební kampani. Gross se objevil jako patron na několika komerčních akcích, například na Chopinovu nocturnu, které platily různé jiné firmy.
Středočeská ČSSD se však najednou - podobně jako předtím už několik firem - rozhodla spolupráci s Profilem ukončit. "Akce Missis byla poslední. S touto agenturou už raději spolupracovat nebudeme," tvrdí místopředseda středočeské ČSSD Richard Dolejš, aniž by řekl, co je zklamalo.

Eurovolby 2024

Volby do Evropského parlamentu se v Česku uskuteční v pátek 7. a v sobotu 8. června 2024. Čeští voliči budou vybírat 21 poslanců Evropského parlamentu. Voliči v celé Evropské unii budou rozhodovat o obsazení celkem 720 křesel

Video