Kvůli výpadkům proudu se technikům metra podařilo soupravu odtáhnout do stanice až po čtyřiceti minutách. Po celou dobu museli cestující čekat uprostřed tunelu v porouchaném vlaku.
"Strojvedoucí během té doby chodil jednotlivými vagony a cestující uklidňoval. V soupravě bylo asi sto padesát lidí," uvedla mluvčí Dopravního podniku Michaela Kuchařová.
Dopravní podnik kvůli nehodě prodloužil náhradní autobusovou dopravu, která od povodní jezdí ze severního města, až do stanice Háje.
Podle Cibulky se soupravy na trase C zastavily osm minut po jedenácté hodině. Příčinou byl porouchaný vlak u stanice Kačerov.
"Není to nic závažného. Rozjet bychom se měli do půl hodiny," řekl Cibulka těsně po zastavení provozu. Odtažení vadné soupravy přesto trvalo přes hodinu. Cibulka uvedl, že to bylo kvůli výpadkům proudu.
Podle Kuchařové nehodu způsobila mechanická závada na přivaděči elektrického proudu. "Soupravu jsme odtáhli do depa na Kačerově," řekla. Podle ní se jednalo o nový typ vozu metra M1.
Ihned po nehodě vyjel do tunelu tým opravářů. "Na trať jsme poté vyslali i speciální odtahový vlak, který byl připojen na poškozenou soupravu a odtáhl ji do stanice Kačerov, odkud už bez cestujících souprava pokračovala do kačerovského depa," upřesnila mluvčí.
Vlaky se na trase C podle Kuchařové opět rozjely ve 12:18. Sedmdesát minut tak provoz zajišťovala jen náhradní autobusová doprava.
Kvůli nefunkčním stanicím, které poničily srpnové záplavy, jezdí metro na trase C pouze v úseku Háje a Muzeum. Z Pražského povstání na Muzeum navíc jezdí pouze vybraná část spojů v intervalu přibližně 6 minut.
Dopravní podnik proto zavedl náhradní autobusovou linku X-C, která jezdí z Nádraží Holešovice až na Pražského povstání. Navíc jsou do stanice Pražského povstání prodlouženy linky 102, 144, 152, 175, 187 a 200. Kvůli poruše na soupravě jezdily všechny tyto autobusy až do stanice Háje.