Co byste rád po svém nástupu změnil?
Ke změnění toho příliš není. Chtěl bych spíše pokračovat v tom, co začal Martin Červíček. To znamená především zrušení celostátních dopravních akcí a přesunutí kompetencí na kraje. Zaměřím se také na boj proti silničním pirátům.
Jak proti nim chcete bojovat?
Policie nakoupila rychlé vozy Passat R6. Ty by měly být od začátku roku na každém oddělení dálniční policie a nejen ve dne, ale i v noci brázdit po dálnicích. Budou vybaveny veškerou technikou pro měření rychlosti a zdokumentování přestupků. Piráti by nám už tedy neměli ujíždět.
A co motorkáři? Právě oni v poslední době často bourají, a hlavně ignorují předpisy i policejní hlídky.
Na motorkáře platí zase motorkáři. Už na jaře by měla policie převzít 70 motorek, které využijeme pro tyto případy. Také motorky budou mít měřicí a záznamová zařízení. Jejich řidiči projdou speciálním školením a budou jezdit nejen na dálnicích, ale všude tam, kde motorkáři rádi porušují předpisy.
Uvidí řidiči na silnicích více policistů? Jejich absence přímo v terénu totiž nahrává právě pirátům.
Pomoci by měla změna zákona, kdy by policisté už nemuseli jezdit k nehodám se škodou do 100 000 korun. Nyní je asi 4 000 dopravních policistů. Polovina dělá prevenci, tedy jezdí po silnicích nebo hlídkuje na nebezpečných místech. Druhá polovina vyšetřuje nehody. Změny nám umožní přesunout asi 1 000 lidí na silnice. A další policisty chceme samozřejmě přijímat.
Jak je chcete přilákat?
Na základě jejich zájmů. Kdo má rád motorky, u nás na nich může jezdit. Fanda do silných vozů najde uplatnění na dálničním oddělení. Technici zase můžou pracovat při technických kontrolách aut.
Vše, co plánujete, slibovali i vaši předchůdci. Proč by se to mělo povést právě vám?
Neříkám, že se to povede, ale taková je moje vize. Využiji také své zkušenosti z kraje. Tam se mi podařilo za rok snížit počet mrtvých o třetinu a nehod o 28 procent.
Kdo je Leoš TržilNovému řediteli dopravní policie je 35 let, pochází z jižní Moravy. U dopravní policie pracuje od roku 1993. Dosud byl vedoucím dopravní policie v Jihomoravském kraji. Během praxe působil na dopravním inspektorátu a u dálniční policie. Jeden rok také sloužil na obvodním oddělení policie. Vystudoval stavební fakultu na Vysokém učení technickém. |