Na pravou identitu SuperVáclava, který se stylizuje do role bojovníka proti nešvarům, upozornili blogeři na internetu. Když se iDNES.cz s Maříkem spojil, své alter ego se snažil zapírat.
"Není to zase kvůli bratrovi, jak mi už spousta lidí volalo? Už mě to unavuje. To ať si vyřídí pan bratr, mějte se, nashle," ukončil předčasně hovor.
Mařík ale má stejný hlas jako SuperVáclav, s nímž iDNES.cz mluvil v pondělí poté, co vysypal před sídlem VZP ze své multikáry náklad hnoje (viz předchozí článek). Mobil SuperVáclava byl po telefonátu s Maříkem nedostupný.
Fotogalerie |
Podle Maříkových předchozích aktivit lze předpokládat, že v případě SuperVáclava se jedná o reklamní akci. Před dvěma lety totiž měl na svědomí podobné kousky v masce anděla strážného. Z dobročinnosti se nakonec vyklubalo promo k novému seriálu TV Prima (viz odhalení anděla strážného). Mařík se také podílel na kampani pro T-Mobile.
"Upřímně řečeno, jediná věc, na kterou všichni čekáme, kdy nám odhalí značku, pro kterou to dělá," říká marketingový expert Daniel Köppl. Akce SuperVáclava jsou podle něj velmi podobné kampani Růžoví kukláči, kterou si na Slovensku objednala Union pojišťovna.
Účinek podobných netradičních marketingových postupů, které spoléhají na šíření informací mezi lidmi, je podle Köppla sporný. "Záleží, kdo za tím stojí a jak prováže svou značku s aktivitami, které SuperVáclav koná. Mě to nepohoršuje, ale ani mi to nepřijde příliš inteligentní," podotkl.
Na identitu SuperVáclava upozornil bloger iDNES.cz |
Šestatřicetiletý Mařík působí v občanském sdružení Hanýžka, které pořádá dětské tábory na Domažlicku. Na internetu se spekuluje, že jeho kousky mají propagovat speciální sportovní kamery či webhosting. "SuperVáclav.cz si u nás registroval doménu a to je všechno, co s tím máme společného," říká manažer marketingu Active24 František Grunt.
Zřejmě kvůli větší věrohodnosti SuperVáclav na svém webu vyjadřuje podporu Nadačnímu fondu proti korupci, sdružení Auto*Mat a úřadu ombudsmana. "Všimli jsme si toho, ale nic o tom nevíme. Je to jeho iniciativa," uvádí Jakub Stránský ze sdružení Auto*Mat.
Potrestaný pejskař pracoval v komunikační agentuře
"Superhrdina" na svých internetových stránkách také uvádí, že se rozhodl zakročit proti lhostejnosti a pokrytectví ve společnosti. Už jej totiž prý nebaví jenom přihlížet tomu, co se kolem děje.
Mařík například při jednom ze svých "zásahů" připlácl psí exkrement na košili muži, který neuklidil po svém čtyřnohém miláčkovi. Nešťastníkem byl student dokumentu na FAMU Robin Kvapil.
"Jsem to já, ale nic vám k tomu neřeknu, protože prostě vám k tomu nic neřeknu. Zinscenované to ale nebylo," řekl iDNES.cz se smíchem Kvapil. Tvrdí, že Maříka nezná a nevěděl, kdo se pod maskou skrývá.
7. října 2011 |
Na otázku, zda tedy dostal od neznámého člověka psím exkrementem přes záda, pak se uviděl na internetu a tím to pro něj skončilo, odpověděl: "Jo, jasná věc, přesně tak."
Kvapil dříve působil v komunikační agentuře FTM Communications. Podle agentury už ale ve firmě tři roky nepracuje, což sám potvrzuje. "Nevím, jestli je to reklamní kampaň. Kdo se v tom už dnes vyzná?" podotkl Kvapil k incidentu.