Zákopčaník bude na společnosti požadovat omluvu, možná i finanční vyrovnání. "Omluva je samozřejmě důležitější, ale jelikož ke zneužití sloganu došlo už podruhé, možná budu požadovat i finanční vyrovnání," sdělil meteorolog k reklamě, která vyšla v úterním vydání MF DNES.
Vadí mu, že si může veřejnost myslet, že slogan, na který má ochrannou známku, výhodně prodal. "Kdosi už mi volal, jak se mi jezdí v novém Chevroletu. Já mám přitom patnáct let starou Fordku, která možná neprojde příští technickou kontrolou," poznamenal moderátor.
Slogan chtěla do reklamy automobilka
Alena Mrázková z agentury Arc Worldwide, která na reklamě na automobil spolupracovala, sdělila, že hlavním autorem je budapešťská pobočka společnosti Leo Burnett. Podle Mrázkové původní návrhy pro český trh slogan Slunce v duši neobsahovaly, o jeho zařazení však rozhodl klient.
Zákopčaník má na slogan, který byl léta součástí jeho projevu, ochranné známky, a to nejen v odpovídající kategorii, tedy v tištěných titulech. Úřad pro ochranu průmyslového vlastnictví známku podle něj posléze označil za "všeobecně známou".
"Všeobecná známost jí byla přidělena jako průběžný výsledek sporu s firmou Benedikt Club, která jak tento slogan, tak i jeho napodobeninu před časem neoprávněně používala," připomněl moderátor svůj dřívější spor s firmou, která slogan použila na jednom likéru. - více zde
Zákopčaník přeje "Slunce v duši" na rádiu Blaník
Zákopčaník, dlouholetá tvář zpravodajství o počasí na ČT, odešel z televize po sporech s vedením letos na jaře. Nyní od září spolupracuje s rádiem Blaník, kde má menší rubriku "Sluníčko každý den".
Slogan "slunce v duši" se podle něj vyskytuje nejen v upoutávce na tento pořad, ale v budoucnu by se měl objevit i v chystané reklamní kampani Blaníku. "S rádiem totiž připravujeme rozšíření vzájemné spolupráce," podotkl moderátor.
"Po nepříjemné zkušenosti s odchodem z ČT se zdráhám nastoupit do stálého zaměstnání, ale časem samozřejmě budu muset z finančních důvodů své aktivity rozšířit," řekl Zákopčaník iDNES.