Diskuse k článku

Ruský antivir chrání VZP i vnitro. Podle USA je bezpečnostním rizikem

Americké bezpečnostní složky jsou přesvědčené, že antivirový program ruské společnosti Kaspersky nejenom brání před viry, ale naopak slouží i jako zadní vrátka pro ruské hackery. V Česku ale Rusové chrání třeba i ministerstvo vnitra či VZP. Před hrozbou nepřímo ve výroční zprávě varovala i BIS.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L65u22k44á11š 90P13a29v73l81á20s54e57k 8731209709711

Ono by asi bylo nejlepší, kdyby každá země vyvinula svůj vlastní antivirák, který by měla pod kontrolou a všude si ho nainstalovala. To by se ale USA asi moc nelíbilo:-)

0/0
26.10.2017 10:26

J74o91z93e34f 18P39a45u45c24h83l98y 3819188807724

"Ti dle dostupných informací získali i informace o tom, jak naopak americká NSA napadá systémy v zahraničí." - ale NSA ich napada a mene demokracie a slobody ;-D

+2/0
25.10.2017 23:11

M94i31l75a56n 30V59a64l69á96š90e16k 5683542701410

Pořád lepší než program f.Westinghaus v Temelíně kde objevili v virus v podobě možnosti odstavit elektrárnu na dálku

+1/0
25.10.2017 19:29

J78i17n81d48r21a 57N15o18v78á53k 1636394922229

Kdy? Zdroj?

0/0
26.10.2017 18:21

M58i64r43o88s96l95a92v 40K30a72š75p81a61r 3722607411571

Kaspersky je rizikový program, používat výhradně ty které doporučí NSA;-D

+1/0
25.10.2017 19:05

M83i71c62h51a50l 96M45i28n31a53ř34í40k 9382986169408

Kaspersky antivirus je dlouhodobě vyhodnocován jako nejlepší antivirus na světě.

Pochybuji, že by zájmem výrobce bylo poškodit si dobré jméno spoluprací s jakoukoliv vládou.

Spíš mi příjde, že ho američani haní proto, že s jejich vládou odmítá spolupracovat jako spolupracuje na sledování třeba Microsoft, Facebook nebo Google.

Jejich smlouvy s vládou USA jsou známé.

+2/0
25.10.2017 17:27

O39n68d91ř10e38j 24P12u48n77d78a 1667455726783

Spickovy produkty Avast a AVG pouzivaji stovky milionu uzivatelu po svete a nase vnitro chrani Kaspersky, parada.

0/0
25.10.2017 16:51

V35á50c42l80a84v 13P51u78l76e78c 7398473286285

je ještě že to připomínáte ! dosud jsem používal placenou verzi ale on už je ve

free verzi, takže po skončení licence ihned do toho jdu ;-)

+1/0
25.10.2017 14:38
Foto

P23e11t82r 54J57a67r60o89š 6163832881

A vi v cem to riziko spociva, resp, prisli na neco podozreleho, nebo je cele obvineni zalozeno na faktu, ze se jedna o ruskou firmu? Prece co je ruske, to je fuj!

0/0
25.10.2017 13:24
Foto

M33a81r55t66i60n 73R62y71š63a91v60ý 1766655443232

Eugenovi nevěřím ani slovo, vzhledem k tomu, že se angažoval v rozvědce. Nevěřím pranic ani tomu, že by Kaspersky Lab neměl ze své iniciativy vazby na vládu(mohou být donuceni je mít). Přístup k seznamu skenovaných souborů mít klidně můžou.

Mě osobně stačilo jen vyzkoušet jejich antivir pro androidí systém, kde mám operační systém od cynogen mode a mohu tak sledovat o co si programy říkají za přístupy. I když jsem programu zakázal číst kontakty a sms v jeho konfiguraci, stejně to po systému požadoval za určitý kratší časový úsek znovu.

0/0
25.10.2017 13:03

L78e61o12š 57M85a59r61š10a90l 5912294142458

Jasně jedině nějaký absolutně neškodný americký produkt. Něco jako používá NSA.;-D;-D;-D

0/−3
25.10.2017 12:01

O80t86a 16J45e96l10í96n96e15k 8811768810425

Není důvod, když existují špičkové české produkty R^

0/0
25.10.2017 12:15
Foto

M41a46r50t41i67n 51R17y16š36a91v47ý 1986775623412

Které myslíte?

0/0
25.10.2017 13:04

Z43d56e88n97ě41k 28V24o74d92á28k 7575516697292

Ti dle dostupných informací získali i informace o tom, jak naopak americká NSA napadá systémy v zahraničí.

Takže dělají to samé co USA

+1/0
25.10.2017 11:48

Z59d14e60n86ě66k 98T57r48u13t34n29o56v95s76k61ý 7853873106320

Podle USA mají zadní vrátka pro hackery z Ruska. A to je ten problém.. ty vrátka jsou ruská.. pro Američany zavřená... :)

+3/0
25.10.2017 11:45

P45e20t26r 80S53k46ř32i24v64a95n 3933458378

Nedá mi to a ještě něco pro ty co si OSOBNĚ myslí že..... A něco pro ty co mají ve správě 2 až 3 počítače a z jejich zkušenosti si také myslí že.

CHIP-Německo(jeden z nejlepších časopisů pro IT odborníky) si myslí že:

http://www.chip.de/bestenlisten/Bestenliste-Antivirenprogramme-Windows-2017--index/index/id/1422/

PC advisor-Británie si myslí že:

http://www.techadvisor.co.uk/test-centre/security/best-antivirus-2017-free-paid-antivirus-reviews-3651652/

A pro srovnání, FREE antivir (který je pro domácí použití):

http://uk.pcmag.com/antivirus-reviews/142/guide/the-best-free-antivirus-protection-of-2017

Je tam obrovský rozdíl když antivir hodnotí Američané, a když antivir hodnotí například Němci, nechápu čím to je.

0/0
25.10.2017 11:28

T51o19m41á55š 20P56e67l30i84k33á10n 3301770551949

No u podezření ze špionáže je dobré mít hodnocení "best-selleru". To vždycky potěší. Má to něco do sebe.

Osobně mne spíše zajímá hodnocení například Izraelské. Není přeci žádným tajemstvím že světový lídr v bezpečnosti koncového bodu z Izraele používá rebrand Kasperky pro svůj antimalware produkt a jako síťový skenr pro security brány. Příslušné KB k tomu bylo již vydáno.

0/0
25.10.2017 13:25

J24a53n 25Ž71i61l36k26a 4131864510335

Vzbuďte se. Říkejte si tomu jak chcete, válka na internetu už běží několik let. ČR není výjimka a je do toho namočená. Hranice kyberprosotoru nejsou nakreslené v mapě tak jednoznačně, jako hranice geografické. Rusák by byl blázen, kdyby se nesnažil z toho vytěžit výhodu.

Že používání software od Kaspersky obrovské riziko je vysoká pravděpodobnost hraničící s jistotou. Je s podivem, že orgány řízení státu toto ignorovali. Nepřipadne vám ani trochu podezřelé, že "antivirový" software pro mobilní telefony Kaspersky infiltroval do komerčního sektoru mezi lidi pomocí "dárku zdarma" k zakoupeným mobilním telefonům? To je přece evidentní. Kdo to není ochoten připustit, je prostě obětí.

+3/−2
25.10.2017 11:21

T70o62m21á15š 25M42a71t18ě51j 9805448893772

Paranoia na entou. Nikdo žádný backdoor v tom softwaru nenašel. Myslíš, že se konkurence vzájemně nehlídá, jak ostříži?

+3/−2
25.10.2017 11:26

O46t29a 87S54a41l79y61k 6653901896449

Naivita na entou anebo Putinův trolík? Úniky přes Kaspersky jsou faktem. Jak to dělají, je druhá věc.

+1/−2
25.10.2017 11:40

T13o40m13á55š 92M48a78t38ě10j 9275178883912

Zajímavé, že ten fakt prozatím nikdo nijak nedoložil. I Amíci sami tvrdí, že AV na potenciálně zajímavý cíl jen upozornil. A i to říkají poměrně opatrně.

+1/0
25.10.2017 11:43

O84t16a 91S41a84l70y88k 6313211406119

Zato Matěj vím jistě, že je to paranoia. Za takové zpochybňování US tě jistě platí.

0/0
25.10.2017 11:49

T72o15m14á72š 85M78a27t65ě88j 9345368963752

Samozřejmě, jsem zaměstnancem Ruské ambasády, a mým teritoriem je diskuze idnes. Za to dostávám tisíc dolarů denně + 50 dolarů za každé plus pod mým příspěvkem. A teď mě omluv musím počkat na další instrukce.

+2/0
25.10.2017 11:52

J81a82n 25Ž82i67l18k94a 4311454290465

Dobrá, agente. Tak teď si přečtěte toto a poznamenejte si, že v ČR se už bohužel i o Intel Management Engine ví. Otázka je, jestli to vědí i ostřílení borci z informačních služeb anebo jestli jen vytahují z auta drzé poblikávající řidiče.

https://www.svethardware.cz/mame-se-bat-tajnych-procesoru-uvnitr-cpu-intel/42536

0/0
25.10.2017 12:44

T46o57m25á45š 54M52a85t87ě93j 9585128163602

No a co ? Já Ruski agent. IME je kapitalistický buržoazní škvár.

0/0
25.10.2017 16:39
Foto

M83a79r97t20i56n 14R22y86š94a45v36ý 1726835933852

Tak teda nevim jestli ti poslat těch $50 :)

0/0
25.10.2017 13:12
Foto

M83a66r26t78i29n 30R15y68š10a97v45ý 1836655353972

O to právě jde, že upozornit mohl s vysokou pravděpodobností mohl a útočníci si pro ty data už pak došli

0/0
25.10.2017 13:07

L40u97k27a88s 84S37u19c76h42a60n91e36k 5686257633520

Z článku (a logiky věci) je patrné, že antivir jen upozornil hackery na potenciálně zajímavý cíl. K tomu nemusí nutně obsahovat backdoor ... notabene pokud aktualizace virové databáze bude obsahovat i spustitelný kód, lze snadno modifikovat chování antiviru tzv. na míru.

+1/0
25.10.2017 11:40

T27o83m70á33š 51M40a28t45ě36j 9425488793742

Na to bys musel mít (injekce spustitelného kodu z virové databáze) - na to bys musel mít připravený samotný program. A taková díra by byla vidět....

0/0
25.10.2017 12:15

M29a71r72e16k 29H25r64u98b76y 6737692291678

Bezpecnostni riziko znamena, ze neumoznuje americkym tajnym sluzbam pristup k datum. To ja osobne povazuji spis za vyhodu:-P

+6/−3
25.10.2017 11:17

T49o14m58á11š 46M29a95t49ě44j 9465468393572

Ta "ukradená data" v USA - byl ve skutečnosti US virus (hack, backdoor, exploit...) - a anitivirus udělal přesně to, co dělá každý AV, který má dovoleno posílat vzorky podezřelých věcí.

Heuristika našla podezřelý program - buď obsahoval nějakou podobnost se známým virem, a/nebo se jeho chování v některých aspektech podobalo viru (nestandardní přístup k systémovým funkcím / souborům / "cizí" paměti, umístění se do systému mimo místo vyhrazené aplikacím, maskování / sebešifrování, volání "známé díry")...

AV v takovém případě tohle odešle tvůrci AV k prozkoumání (prozkoumá se, a zařadí se případně do antivirové databáze). Souhlas s tímhle chováním dáváte při instalaci prakticky každého AV... Že je panáček z NSA intelektuálně stydlivý a odnese si to z domu a umístí na svůj počítač... mno... co dodat. Vůbec bych se nedivil, kdyby celý ten povyk byl jen proto, že US zjistili při vyšetřování toho vynesení zaměstnancem z NSA jen to, že to odešlo standardní cestou toho AV ven... Rusko by si toho ani nemuselo být vůbec vědomo, že to "dostalo".

+5/−1
25.10.2017 11:13

P94e60t80r 58S36k41ř58i95v82a34n 3593778718

Marná snaha, je z Ruska >>> je špatný

+4/0
25.10.2017 11:37

L41u39k91a49s 21S38u92c58h90a16n16e43k 5836577723680

to by asi bylo Kaspersky marketingově přijatelné vysvětlení ... otázka je, co všechno uniklo a jestli by to odpovídalo tomuto procesu.

0/0
25.10.2017 11:44

T85o87m25á43š 60M39a75t82ě43j 9235408523842

Mno zřejmě toho uniklo více - ale jiným kanálem než přes AV... AV maximálně označil "cíl". A i to je sporné.

Navíc je otázkou proč měl někdo data z NSA doma... protože podle popisu toho co mělo uniknout - to nebylo, že by si někdo odnesl práci domů, ale bylo tam i rozsáhlé info o používání atd... tak není moc jisté nakolik to není jen nějaká obrana člověka, který to vynesl ... za nějakým účelem (prodej ? předání někomu?)

0/0
25.10.2017 11:50

O15t89a 27J57e61l23í15n32e85k 8831328340355

Zajímavý článek, já osobně také považuji ruský antivirový program za potenciální bezpečnostní riziko Rv

Podle mne je logické požadovat, aby se v české státní správě (obzvláště na Ministerstvu vnitra8-o) primárně používaly české antivirové programy AVAST nebo AVG R^

+5/0
25.10.2017 11:08

P19e75t57r 34S10k32ř81i48v58a34n 3373948338

Od antiviru očekáváte že vás ochrání před virem. Jak je moc v tomto úspěšný se dozvíte z hodnocení antivirů. Ale pokud vy osobně považujete ... tak to je neprůstřelné, zde jde veškeré hodnocení stranou.

+1/−1
25.10.2017 11:36

O81t15a 64J53e86l56í87n92e46k 8281588540895

Samozřejmě vím, jak fungují antiviry, ale zde jde o vztah ruské diktatury k firmě Kaspersky a já osobně bych si nebyl vůbec jist, nakolik firma Kaspersky je dlouhodobě schopna odmítnout příkazy Kremlu (ignorovat ruské viry z dílny NKVD, informovat o dírách v zabezpečení atp.).

Prostě pro mne jde zvláště v případě českého Ministerstva vnitra (ale u jiných institucí) o zbytečné bezpečnostní riziko, zvláště za situace, kdy existuje minimálně stejně kvalitní český ekvivalent R^

+1/0
25.10.2017 11:50

P20e53t19r 40S96k14ř88i51v97a78n 3773538718

No on právě moc kvalitní není. Ale existují i neRuské alternativy. Ale ve světle Snowdena a NSA kdy je naprosto přesně dokázané co Američané dělají(špionáž,odposlech) a to i spojencům(Německo, Japonsko). A komu věřit? Pokud Američanům, tak vlastně důvěřujete usvědčenému zločinci, který pomlouvá svého netrestaného konkurenčního kolegu.

+1/0
25.10.2017 12:02

L42u73k16á60š 28M84u83s54i61l 1862474118397

Skenovat všechny soubory v PC je běžná činnost každého antiviru.

Není důležité co hledá, ale co posílá ven a to jde lehce odpslechnout a není tam nic divného. Proti tomu co posílají samotné Windows je to úplné nic.

+8/0
25.10.2017 11:06

J69a47r87o17s46l86a85v 21B25a44š60n72ý 1220213607

Tak tohle je dokonalá paranoia. Bezpečnostním rizikem totiž může být jakýkoliv program, i český.

+4/−1
25.10.2017 11:01

L71u19k91a52s 92S25u46c94h49a53n13e21k 5596497653500

"Může být" ... jenže bezpečnostní riziko jsou primárně "viry", ty ale obyčejně mají malý dosah, stejně jako "jakýkoliv i český program". Velký dosah mohou mít operační systémy, prohlížeče, runtime ... a antivir, který si navíc každý nainstaluje dobrovolně

0/0
25.10.2017 11:12

L96u80b57o48š 47R53y26c31h39n15a 1279258511761

I "vir" je jen obyčejný program, jen dělá to co není hned vidět. Třeba i blokuje počítač, krade data, sleduje vše, včetně kamer na počítači, nebo chytré televizi Váš pohyb, atd. Riziko začíná být celý kyberprostor. Podle zpráv už nejsou chráněny ani ostrovy nenapojené na sít. Není před tím uniku.

Že to Rusové užívají není novina. Viz. heknuté mobily Ukrajinců, posléze vybombardovaných.

0/0
25.10.2017 11:48

T54o10m68á42š 77M16a85t77ě68j 9605638603192

1) Užívají to všichni...

2) Mobil na frontě nemusíš ani hacknout... vlézt na moderní frontu s "radiomajákem" v kapse ... si o ránu z děla přímo říká.

0/0
25.10.2017 11:54

P47e85t33r35a 11M76a58l37a47k20o44v11a 1448710810184

Bohužel u dnes jsme jen ruským pašalíkem a do 20 let tu máme ruské vojáky zpátky....možná ani nemá smysl se s tím něco snažit dělat....

+2/0
25.10.2017 11:01

R90o80s74t23i41s62l31a46v 45M18a13j28e59r 2453482449298

Kecy prdy....

Jestli se cítíte sama být jakkoliv ruská, tak se tam vydejte.

0/−1
25.10.2017 11:06

L92u80b81o93š 85R34y44c69h81n68a 1759348711951

Možná se pletete. Z těch zruba100 diplomatů Ruska v Česku je tak třetina co má dočinění s armádou RF. Z těch 40000 tisíc co jsou tady je to tak 10% bývalých vojáků analytiků, hackerů atd. Co do celkových počtů, je to je tak jedna pětina naší armády. RvRvRv

0/0
25.10.2017 11:10

K20a53r95e64l 26N50o65v50o30t17n83y 2451365379300

Moc bych se nedivil, kdyby najaka zadni vratka obsahoval kazdy antivirak. Ty firmy o tom ani nemusi vedet, staci nejaky sikovny a dobre zaplaceny a motivovany programator...

+2/0
25.10.2017 11:00

J62o74s17e73f 23S19u16k 4115260660654

dobrá práce BIS, navrhovaná opatření? Co vy na to, Piráti?

0/0
25.10.2017 10:55

M17a40r45t64i79n 38M77a66i63k79s16n70a77r 3654233738212

Ne kazdej pirat je IT odbornik a ne kazdej IT odborni kje pirat :). Pokud se objevi v zabezpeceni dira, a neni mozne ji eliminovat, je potreba najit jiny ochranny produkt. Tzn. at si sezenou jiny antivirak.

+1/0
25.10.2017 10:59

R26o30l20a69n57d64o 48A64r63i24a40s 7978549887810

Rusácký SW si dá na PC jen šílenec

+4/−7
25.10.2017 10:51

Najdete na iDNES.cz