Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Z Libavé mířily na Evropu jaderné střely, tvrdí po letech zkoumání historik

Sovětská armáda měla ve vojenském prostoru Libavá na Olomoucku rozmístěné jaderné hlavice. Tvrdí to vojenský historik Martin Vaňourek, který zkoumal zdejší vojenské stavby. O přítomnosti jaderných zbraní v libavských lesích podle něj existují zřetelné důkazy.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

krvavadasen3

13. 12. 2010 10:58
.

Popis činnosti k odpálení je blábol. Už vidím,že couvá z bunkru,pak se dávají nálože,něco se překládá. Já jsem byl za totáče u rakeťáků (konvenkční rakety země zduch-Volchov a Něva). Okruh kolem Prahy. Rakety byly na rampách non stop připravené okamžitě k odpálení ,ne že by byly někde v bunkru. Na technických oddílech byly rakety také už smontované,naplněné palivem a připravené k transportu na palebné oddíly. Ten okruh kolem Prahy chránil Prahu před raketami a letadly od imperialistických soudruhů. Takže popis "pana historika" je úplně mimo. Takticky nemožné. Logicky-je válka,vyjedu z bunkru,zvednu kládu a pálím. Ne že bych někde prováděl časově zbytečné manipulace popsané panem historikem. Dále bych historikovi přál pobyt na palebňáku,neustálá pohotovost, vteřiny na nástup k palpostům při poplachu. Historiku,přečti si "fortifikace.net".

0 0
možnosti

Tectosagos _)

7. 12. 2010 13:16
Co to je za blábol "naváděcí raketa na nosiči"?

To nejdřív letěla naváděcí raketa a pak teprve ostrá raketa řízená tou naváděcí,

nebo ta naváděcí jen umístila majáček a podle něj ostří hoši shazovali bomby z kukuruzniků? ;-D

Fantazie o autech couvajících z krytu i celou cestu na odpalovací stanoviště jsou zvlášť padlé na hlavu,

autor zřejmě ztratil kontakt s realitou i zdravým rozumem.

"Gyroskopicky již zaměřená raketa" - to napíše jen diletant. Rv

0 0
možnosti

Plecháč

7. 12. 2010 10:05
Netrapte se "zjištěním vojenského historika"

Netrapte se "zjištěním vojenského historika". Uniforma z nikoho nedělá znalce. Pan Vaňourek je ve skutečnosti hospodský někde z Mohelnice, jinak je to amatér, jako stovky jiných zájemců o historii. Vybírá si především taková témata, která zviditelní jeho osobu. A to že nosí uniformu a v ní obchází znalce věcí a pamětníky? To je drzost a zároveň výsada, kterou mu zařídil kamarád a souputník Eduard Stehlík, t.č. pplk. AČR. Ten Vaňourka používá na "špinavou práci", kdy nechce být, nebo nemůže být s aktivitou osobně spojován... Je to sehraný tým... Můžeme se určitě těšit na nějaké další dílo, které téma "objasní". Ne jako odborná práce profesionálního vojenského historika (ten na tom bude jen za daně poplatníků na Žižkově pracovat) ale jako soukromá komerční práce... Nejdříve je potřeba vzbudit "fundovanými" články zájem odborné i laické veřejnosti, no a pak se vypustí nějaké nové dílko, knihkupci se přetrhnou a lidé senzace chtiví v roli zákazníků také... Složenky se neptají...

0 0
možnosti

petr_kkk

6. 12. 2010 22:19
další do řady

Ani jedna věc uvedená v článku není důkazem. Pouze předpokladem k tomu, aby tam mohli být nějaké rakety. O tom, jestli s jadernou hlavicí, či ne, není zřejmé.

Například, že tam je hromosvod svědčí pouze o tom, že někdo je trošičku zodpovědný a nechce si nechat zničit hračky jakéhokoli původu.

Miluji takovéhle blbce hledající senzace pomocí stupidních "důkazů" nedokazujích vůbec nic.

0 0
možnosti

mlada_fronta

7. 12. 2010 7:59
Re: další do řady

Ano, ze zbytků infrastruktur po 122. rb SA opravdu nelze nijak vyvozovat, že tato jednotka byla opravdu vyzbrojena "ostrými" jadernými hlavicemi. Ani užší okruh velitelů brigády, natožpak mužstvo této jednotky, nemuselo mít ponětí, zda opravdu cvičí s ostrou nebo pouze se cvičnou jadernou municí (= věrnými atrapami ostrých hlavic, fyzicky nerozpoznatelných od skutečných) s tím, že ostré hlavice by se dodaly k bojovým oddílům okamžitě (během hodin, letecky) při až prvním viditelném zhoršení mezinárodní situace.

=====

Nicméně, na vrcholu studené války v roce 1983 se patrně jadernými zbraněmi nechrastilo "jenom jako", ale opravdu. Pro Sověty asi opravdu nemusel být problém takovouto jednotku vyslat  do ČSSR s ostrou jadernou municí - tato jednotka navíc nespadala do sestavy CGV. Jsou to ale všechno jen nepřímé důkazy, pravdu znají jenom (ještě na dlouho) nepřístupné sovětské/ruské archivy.

0 0
možnosti

mirekzelen

6. 12. 2010 21:39
kdyby

jste se raději zajímali co s napadaným sněhem - ten je aktuální!!!

0 0
možnosti

mlada_fronta

6. 12. 2010 18:47
Kdo je vojenský historik Martin Vaňourek?

Všechna tato fakta v článku uvedená zjistili a publikovali již před historikem Vaňourkem chlapci ze serveru http://www.fortifikace.net - velice všem doporučuji navšívít jejich stránky. Také se tu níže jeden z autorů fortifikace.net (olympic) právem ohradil proti některým nepřesnostem v článku.

=========

V té souvislosti mne napadá otázka, k čemu vlastně máme ÚSTR, ÚSD, VHÚ a podobné instituce, když o naší nedávné minulosti stále skoro nic nevíme? Nevím, z jakého ústavu je pan Vaňourek, ale to, že se o historii studené války za dob ČSSR dozvídáme od party nadšených mladých historiků-amatérů a nikoliv od akademického ústavu, je jedna veliká ostuda. Těch pár kluků z fortifikace.net si zaslouží opravdu obdiv, protože byť jsou naprostí laici, přesto se pokouší pracovat jako opravdoví akademičtí historikové - pracují s prameny (vč. vyhledávání žijících pamětníku v zahraničí), vyslovují hypotézy, podrobují je kritice, ověřují jejich věrohodnost ...

0 0
možnosti

Homer.Simpson.

6. 12. 2010 18:31
Jo, jaderný hlavice tu byly

děda je měl schovaný ve sklepě hnedka za zavařeninama.;-)

0 0
možnosti

boojum

6. 12. 2010 16:46
Ka6d7 kdo tvrd9, 6e tadz bzlz SS12 BEZ hlavic,

tak neví co mluví! SS12 měl adolet cca 900km a přesnot v rádu mnoha stovekmetrů. Bez jaderné hlavice byla téměř bezcenná(mohla trefit tak civilní město al etěžko vojenský cíl) Než by byly halvice odvezeny, byla by základna dávno zničena. Proto musely být hlavice připraveny hned u raket. Jinak to nedávalo smysl.

0 0
možnosti

Reeve

6. 12. 2010 17:24
Re: Ka6d7 kdo tvrd9, 6e tadz bzlz SS12 BEZ hlavic,

Je otázka, zda tam skutečně byly připraveny a zda se jen nepočítalo s jejich návozem z týlu (Ukrajina ap.) v případě zvýšeného napětí. Skladovat jaderné hlavice doslova v polních skladištích (žádné obrovské střežené podzemní komplexy u nás nebyly) by bylo trochu riskantní.

Na webu najdete řadu svědectví, jak český záklaďáček omylem prošel přes dráty a zatoulal do těsné blízkosti sovětských palpostů (a naopak svědectví, jak příslušníci sovětských osádek zdrhali ze střeženého prostoru do českých hospod nebo šmelit alkohol za kradené PHM). Při takovémhle stupni "ochrany" by jistě nebylo rozumné skladovat u těch palpostů za pouhými jedněmi či dvěma plechovými dveřmi desítky smrtících jaderných hlavic.

0 0
možnosti

PDW

6. 12. 2010 16:32
No, tak dohady jsou jedna věc a skutečnost

je trochu jinde - ano, vše , jak popsal ,tam bylo včetně raket v průjezdných bunkrech, ale JH tam nikdy nebyly, byly pouze v Brdech. Dost lampionů, co tam sloužila, o tom ví, ale zřejmě se jich autor zapomněl zeptat. Rv;-)

0 0
možnosti

boojum

6. 12. 2010 16:48
Re: No, tak dohady jsou jedna věc a skutečnost

V Bdech byly protiletadlové S200 Vega (SA-5), ty sice také mohly mít jadernou hlavici, ale byly použitelné i s konvenční (217kg těžkou hlavicí), přesnot byla zajištěna koncovým aktivním navedením. Byly určeny proti B52 (stíhačky je dokázaly vymanévrovat).

0 0
možnosti

Jan9002

6. 12. 2010 15:33
06.12.2010 10:40 Petyo, odpvděl jsem Vám

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Rusové ostřelovali Charkov, střely zasáhly obytné domy a zranily šest lidí

24. dubna 2024  8:33,  aktualizováno  9:08

Sledujeme online Rusko útočilo střelami S-300 na Charkov. Poničené jsou čtyři obytné budovy, oznámil starosta...

Policie zadržela mladíka, který v tachovské škole vyhrožoval nožem

23. dubna 2024  15:03,  aktualizováno  24.4 7:53

Policisté zadrželi ve škole v Tachově mladíka, který nožem vyhrožoval zabitím. Při incidentu se...

V březnu by ze Sněmovny vypadla TOP 09. Vyhrává ANO, posilují malé strany

24. dubna 2024  6:22,  aktualizováno  6:32

Podle nejnovějšího volebního modelu Median by se v březnu do Sněmovny dostalo pět stran a hnutí. V...

Balík pomoci pro Ukrajinu či Izrael schválil Senát USA. Zbývá už jen Bidenův podpis

24. dubna 2024  6:24

Americký Senát schválil balík s pomocí pro Ukrajinu, Izrael či Tchaj-wan v hodnotě 95 miliard...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!