Potvrdila se tak informace, kterou jako první uveřejnila MF DNES. "Obnovit provoz se podaří o čtyři dny dříve, než bylo původně plánováno. Urychlení stavby pomohlo kupříkladu dobré počasí, sněžit totiž začalo až poté, kdy byly hotovy takzvané těžké práce," vysvětlil pražský radní Radovan Šteiner (ODS), který má dopravu v metropoli na starosti.
Dalším krokem, který podle Šteinera umožnil otevřít tunel dřív, bylo rozhodnutí hygieniků, kteří dělníkům povolili pracovat i v noci. "V okolí nejsou žádné obytné domy, a práce tak nikoho v noci nevyrušovaly," dodal radní.
Na kolik ale celková oprava tunelu pod vyšehradskou skálou a zhruba třiceti metrů kolejí a silnice před oběma jeho portály vyjde, zatím není jasné. Podle předběžných odhadů by to mělo být přibližně třicet milionů korun.
"Přesná čísla budeme mít ale až příští týden, práce totiž končí až ve čtvrtek a teprve potom dostaneme vyúčtování od všech, kdo se na opravě podíleli," řekl Šteiner.
Co se vlastně uvnitř Vyšehradského tunelu během třítýdenní uzavírky dělo? V celém úseku se měnily koleje, které byly ve Vyšehradském tunelu položeny již v roce 1982 a od té doby nebyly ani jednou opravovány.
Opravovali také památku
Drážní inspekce dokonce trať v tomto úseku označila za nebezpečnou. Koleje tu totiž byly propadlé a tramvaje tudy musely jezdit doslova krokem.
"Trať je podmáčená, protože zde chybí odvodnění a všechna voda stékající z Vyšehradu ji dál a dál ničí. I plynaři upozorňují na havarijní stav potrubí, které vede pod kolejemi," vysvětlil ještě před začátkem oprav technický ředitel Dopravního podniku Radek Zamrazil.
Do tunelu pod Vyšehrad se ale nevydali pouze cestáři, kteří vyměnili povrchy silnic, nebo jeřáby s novými kolejnicemi, ale rovněž se tu například vyměnilo vodovodní potrubí nebo rozvod plynu.
Rekonstrukce se dočkaly rovněž oba portály Vyšehradského tunelu a skála. "Na žádost správce Vyšehradu jsme portály během uzavírky kompletně vyčistili a skála byla zpevněna," dodal Šteiner.
Co se opravovaloTramvajové koleje |