Úterý 10. prosince 2019, svátek má Julie
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Úterý 10. prosince 2019 Julie

Diskuse k článku

Spravedlnost v roce 2019: Exekuční řád nebo zákon o hromadných žalobách

Ministerstvo spravedlnosti v současné době připravuje návrh zákona o hromadných žalobách. V březnu příštího roku by jej chtěl předložit vládě. V příštím roce by se také měla vyřešit otázka novely insolvenčního zákona či exekučního řádu. V platnost má také vstoupit novelizovaný předpis trestního zákoníku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P40e66t15r 44A83s50c12h15e41n98b25r24e13n59n16e64r 6215473152191

u exekucí by stačilo, aby se jako první umořovala aspoň z části jistina. Když to začíná odměnou exekutora včetně nesmyslných cest, pak úroky z prodlení, pak běžné úroky a až na konci úmor jistina, řada dlužníků se k úmoru ani nedostane. To vyhovuje jak exekutorům (neustále platby za aktivity), tak i věřitelům - inkasují úroky včetně těch z prodlení.

Takže tak.

P. S.

tím se nechci zastávat dlužníků, ale takhle to teď funguje.

+3/−1
30.12.2018 1:02

P82e40t92r 53B58e20d69n96á76ř 1543451791364

Taky by nebylo od věci mít definovaný seznam úkonů a k nim maximální ceny. Rozhodně by měl existovat bezplatný a veřejený registr exekucí (stejně jako ISIR), kam by měl exekutor povinnost všechno a bez prodlení zaznamenávat. Co by tam nebylo, tak by nebyl platný exekuční titul. Také se kouknout na zoubek zadržování peněž u exekutorů.

+3/−1
30.12.2018 9:00

J21a72r39o23m21í46r 18K46r26á69l 4330709684719

To, že se nejdřív platí úroky a pak jistina, často způsobí, že je dluh nesplatitelný.

+1/0
30.12.2018 13:02

M64a97r35t24i40n 66B98u73r10e73š 3606845728791

Ok a z čeho pak uhradíte exekutora? Pak budou absurdní případy kdy exekutor pro věřitele něco vymůže ale sám bude na případu ztrátový :D :D.

Mimochodem když jdete k advokátovi, aby Vás zastupoval proti dlužníkovi tak ten také neřekne zaplatíš mně to až z dlužníka něco dostaneš.

To stejné soudy musíte jim zaplatit soudní poplatek a když vyhrajete tak Vám ho nevrátí s tím, že si ho můžete vymáhat po dlužníkovi.

0/0
30.12.2018 16:30
Foto

M15a37r86i62e 44M87e91t86l76i51c10k11á 9951724651692

Jo, a jen tak mimochodem, výše nezabavitelné částky při nepřednostní exekuci pro rok 2018 je 12400 a ne 15 tisíc.

+6/0
29.12.2018 23:41
Foto

M68a82r89i47e 15M97e50t39l15i23c37k47á 9711644611362

Návrh insolvenčního zákona tak jak je v podstatě nic neřeší. Nikdo se nezabývá tím skutečně důležitým. Například - podporou toho, kdo se k tomu postavil čelem (i když z jakéhokoliv důvodu pozdě, ale přece) třeba tím, že pokud prokazatelně splácí exekuci (neustále se mluví o tom, že hlavním problémem jsou dlužníci s více než jednou) tak na dalších neporostou úroku. Paradoxně nyní dochází i k tomu, že díky neustále rostoucím úrokům se věřitelé svých peněz ne a ne dočkat. Nebo třeba případ, kdy u jednoho exekutora jsou tři exekuce stejného dlužníka, ale na každé je naúčtováno nalézací řízení, kdy stačilo bohatě podívat se do počítače. Podobného by tam bylo víc.

+11/−1
29.12.2018 23:35

P72a37v40e88l 82B69e35ň79o 1798771311830

taky si myslím, že spravedlnost v ČR neexistuje...až bude , začnou i Češi vnímat právo , jako něco OBECNĚ platné, dnes většinou vnímají jenom "jako pro někoho" ...fugunguje jenom ve prospěch " bohatých elit " ...když slyším spojení " jiný právní názor " , tak můžu říct jenom, že buď někdo lže, nebo je špatný zákon.... oboje je špatné...už vůbec nerozumím primárně větší ochraně lumpa před poškozeným... atd...atd

+6/−1
29.12.2018 22:13

J24a38k69u35b 17R40o15u77s 3933350744172

Spravedlnost v ČR neexistuje

+12/−2
29.12.2018 21:54

M85a56r57t31i59n 53B24u21r89e72š 3386675418761

K Insolvencím--Ono Pelikán dotáhl na ministerstvo spravedlnosti mnoho lidí z neziskovek např. pana Hábla, kteří přemýšlejí jak dlužníkům zajistit, aby dluhy nemusely platit.

Hromadné žaloby-- tady se všichni shodnou, že jsou třeba, ale problém je technický a souvisí s náklady řízením a odměnou advokátům.

Nový Trestní řád --- no tak Pelikán ho připravoval čtyři roky a není ani návrh. Mezitím se členové rekodifikační komise rozhádali a ani cesta jakým směrem by se měl ubíhat. A je opravdu třeba stačí se podívat na kauzu Rath

Nový Občanský soudní řád --- no současný předpis z 60. či 70. let je obstojný momentálně stačí. Souhlasím s tím, že by nebylo špatné udělat nový modernější, ale pokud to bude to co vyprodukovala rekodifikační komise pod vedením docenta Lavického tak pak je lepší nechat současný stav.

Soudcovská rada--tu navrhují soudci a podpořila je předchůdkyně Pelikána Válková, Pelikán byl proti a já s ním souhlasím

Nový zákon o státním zastupitelství-- je třeba, na státních zastupitelstvích není zrovna pořádek sami státní zástupci jsou rozhádaní mezi sebou. Válková vytvořila který zkritizovaly všechny právní profese, Pelikánův návrh zkritizovaly všechny právní profese vyjma státních zástupců.

Vězeňství--tady se poslední dobou dařilo, že stoupla zaměstnanost vězňů doporučoval bych udržovat současný stav.

Soudnictví-- bude třeba řešit podfinancovanost zaměstnanců soudů jako jsou sekretářky, zapisovatelky, vyšší soudní úředníci a asistenti soudců, a jsem zvědavý kde ministerstvo peníze sežene.

+4/−2
29.12.2018 21:41

T97o56m19á67š 37M75a66r25e76k 1529118408416

Kdyby si autor či autorka nejprve proveril/a stav k ednani o insolve cnim zákonů, bylo by to fajn. Sedm let už není ve hře dva měsíce a Senát už zákon vrátil do PSP. Uffff

+1/0
29.12.2018 21:05

A59l82e41n47a 62S33a12s35k22o13v29a 6353621203932

Zákon č. 182/2006 Sb.Zákon o úpadku a způsobech jeho řešení (insolvenční zákon) je stále platný.

0/0
29.12.2018 21:40

M50a98r12t93i40n 53B16u30r83e66š 3476405288411

Sedm let už tam není senát tam dal pozměňováky. Sněmovna buď senát přehlasuje a zůstane na svém anebo schválí zákon s pozměňováky senátu a stále je možnost že zákon nemusí být schválen.

Mělo to původně platit od 1.1.2019 ale toto datum se nestihne.

+3/0
29.12.2018 21:44

T80o78m58á23š 82M60a16r40e90k 1159188738606

On je nejen platný, především je účinný od 1. 1. 2008. O to přece nejde. Ta novela, o které je řeč, byla už dávno Senátem vrácena do PSP. Což autor či autorka textu zjevně netuší. V dobách, kdy jsem sedaval v MFD na editorské židli, by dostal či dostala za uši. V textu je stále zmíka o sedmileté verzi. Ta ale padla už před dvěma měsíci. Skutečně by bylo vhodné, aby se autoři textu nejprve poučili o problematice a teprve potom psali.

0/0
29.12.2018 23:22
Foto

M85a53r88i41e 73M65e72t73l76i49c17k98á 9861524621572

Většina autorů textů na idnes nepovažuje za nutné se s problematikou o které píše seznámit, bohužel. Já se naposledy takhle "dožrala" u článku o domácí péči. Úroveň článků je klesající.

+1/0
29.12.2018 23:28
Foto

J79i24ř92í 82B92a41b34i70n22s79k58ý 7877199188961

od 1.1.2013 platí exekuční zákon proti rodině , nikomu to nevadilo když ho odhlasovaly a ted se dělají kosmetické úpravy které budou opět jen chránit exekutorskou mafii , nikde ani slovo o tom že pouze dlužník ručí za dluhy , nikde ani slovo o odměnách exekutorů , nikde ani slovo o tom že exekutor je soukromý podnikatel chráněný zákonem jako státní úředník a má neomezené pravomoci vstoupit kdykoliv kamkoliv a zabavit cokoliv !

+14/−4
29.12.2018 21:04

D84a65n92i30e76l 93K35o73v74á55ř 7679131383508

pro zloděje do 10 000,- bych místo trapného hlášení přestupků tzv. národnímu výboru uzákonil baštonádu - počet ran na chodila od výše škody R^

.

Hádží Halef Omar ben hádží Abú'l Abbás ibn hádží Dávúd al Gossarah by nám čehúnům mohl být vzorem R^

+2/−2
29.12.2018 20:54

K23a94r17e52l 82N21o89v25o89t66n53y 2281285299930

Predevsim by se mela nejak rozumne zastropovat maximalni castka nakladu na exekucni rizeni. Je naprosty nesmysl, aby diky z dluzne castky v radech stokorun bylo nakonec nutne platit castky v radech desitek tisic...

Zodpovednost za vznik dluhu neni jen na dluznikovi, ale i na veriteli, to je nutne si uvedomit. Kdyz nekomu pujcuji, je to potencialne rizikova investice, od toho je urok, ktery tu miru rizika vyjadruje. Pokud si cloveka nedostatecne proverim a pujcim nekomu, kdo ocividne nema sanci to nekdy splatit, je to z velke casti i moje chyba. Stat tu fakt neni od toho, aby snizoval riziko podnikani ruznym uverovym spolecnostem.

+16/−3
29.12.2018 20:39

J16i84ř63í 68K52v31ě43š 1933326842621

Zodpovědnost za vznik dluhu je vždycky hlavně a především na dlužníkovi.

+3/−3
29.12.2018 21:19

M50i27c37h35a37l 94J29a97r83o50š 7444360962165

To je, v Čechách. Třeba v Japonsku je zodpovědnost především na věřiteli a nikdo vám nevydá ani kreditní kartu, pokud neprokážete bonitu. Potom není problém z exekuce pokrýt dluhy.

+4/−1
29.12.2018 21:31

D69a74v35i75d 57T75e16r78i67n70g14l 9447844290

Presne vsude ve svete (VB,USA,Nemecko,Rakousko,Francie Dansko ......),platí ze veritel pujcuje s rizikem a proto si stanovuje vysi urokovych sazeb,a nebo normalne odmitne pujcit.Diky exekucnimu radu ktery tu od 90 let byl,bylo v CR vyhodnejsi kdyz dluznik nezaplatil a pohledavka se prodala.Tím ze u nas je odpovednost jen na dluznikovi,se stavame moralne blizsi zemi Srbsku,Ukrajine,Rumunsku,Albanii,kde taky nese odpovednost jen dluznik.

+4/−1
29.12.2018 21:56

P79e11t84r 67B29u66r49i96a62n 4411256334978

Co věta, to lež. Vy tomu moc nerozumíte, že?

+2/−2
29.12.2018 23:14

J30i20ř64í 49K36v71ě46š 1603686672551

Všude ve světě platí, že za dluhy je zodpovědný dlužník.

+2/−2
29.12.2018 23:53

J36a86n 47A70s59c66h30e92n19b10r28e81n65n76e17r 3399655727212

To neni exekucnim radem, ale advokatnim tarifem. Konkretne, co v exekucnim radu k tomu prispelo?

0/0
30.12.2018 4:51

J93i60ř34í 76K84v68ě13š 1303766722481

Nesmysl.

0/−1
29.12.2018 23:53

J67o20s42e38f 40H41o28n77e47š 7951202320233

Když pojedete autem a při odbočování vlevo nedáte přednost a protijedoucí schválně do vás narazí.Pokud se prokáže úmysl,tak nebude odškodněn.

Platí také povinnost předcházet škodám

0/0
31.12.2018 7:32

P97e12t37r 98B72u29r41i80a87n 4561736944128

Zodpovednost za vznik dluhu neni jen na dluznikovi, ale i na veriteli, to je nutne si uvedomit.

Ne, za dluh je vždy a pouze odpovědný dlužník. Půjčky tvoří z dluhů naprostou menšinu. Většina je nesplácení zboží a služeb. A i nesplácení půjčky není podnikatelské riziko, ale vždy jen podvod. A co se týče prověřování žadatele o půjčku, to je už několik let povinné. Ovšem nejvíc lžou žadatelé. I když závazně podepisují, že nezamlčeli žádný jiný dluh a že vše co nahlásili odpovídá pravdě. přesto za své lži nejsou nijak postižitelní. Vy byste, pane, chtěl chránit lháře a zloděje na úkor slušných lidí.

+2/−3
29.12.2018 23:13

J20i62ř12í 55B45r53e30z70o41l17u49b36s46k74ý 8217869354250

Vy jste moc nepřemýšlel, co?

Představte si, že jste banka a půjčíte klientovi, který má velký příjem, všechno v pohodě. Ten to utratí za lehký holky, chlast a cestování. Ale splácí a všechno je ok. Pak ho srazí tramvaj, umře. Bydlel v nájmu, má nábytek a telefon, jinak nic. Máte 100 % nelikvidní pohledávku. A tvrdíte, že se dopustil podvodu. Neuvažoval jste o skoku z okna? Nebyla by to žádná škoda.;-D

0/0
29.12.2018 23:46

P82e37t21r 77B82u40r13i57a57n 4401676794638

Diskuze je o živých neplatičích. Vaše vyumělkované cancy jak by to mohlo být, abych ze sebe udělal chytráka mě fakt neberou. Případ, který jste křečovitě vykonstruoval, tedy chlápek s velkým příjmem bydlící v holobytě, je spíše trapný, než slovo do diskuze.

+1/−1
29.12.2018 23:49

P43e38t30r 64B74u90r60i66a12n 4511666934878

Mimochodem, to, že se bavíme o živých dlužnících vyplývá z meritu diskuze, kde můj oponent tvrdí, že za dluh je spoluodpovědný také věřitel. Což mu rozporuji. Vy jste v zoufalosti vypotil, že za ono sražený tramvají je tedy také spoluodpovědný věřitel, einsteine.

0/0
29.12.2018 23:53

J71i36ř53í 29B92r62e40z89o66l89u42b79s70k51ý 8877949884130

Ne, vy tvrdíte, že podnikatelské riziko neexistuje. za minutu vymyslíte stovky případů, kdy máte neplatiče a můžete se stavět na hlavu, ale jste v háji a můžete tak maximálně doufat v zázrak, že se vám peníze vrátí.

Tohle všechno jsou rizika, se kterými musí věřitelé počítat.

Mimochodem, proč holobyt? Je-li to podnájem, vlastní tak maximálně nábytek a spotřební elektro, což je minimální hodnota.

0/0
29.12.2018 23:58

P61e52t79r 91B17u54r56i22a43n 4641266354688

Píšu: nesplácení půjčky není podnikatelské riziko, ale vždy jen podvod.

Podnikatelská rizika i v tomto oboru existují, tedy netvrdím, že ne, tedy lžete. Ovšem nesplácení půjčky nelze označit za podnikatelské riziko ve smyslu, že je za něj spoluodpovědný i věřitel. Blemcejte nesmysly dál, bavíte mne.

+2/−1
30.12.2018 0:04

J20i87ř52í 41B31r13e21z73o26l33u78b76s47k87ý 8837149484720

Jakékoli nesplácení půjčky je podnikatelské riziko. Vždycky tu banku může někdo podvést nebo to alespoň zkusit. Ne každé nesplácení je podvod, protože tam vždycky nemusí být úmysl.

Z toho se nevykecáte.

0/0
30.12.2018 0:17

P70e22t48r 15B51u18r78i28a98n 4721806284758

Ale diskuze je o tom, že úvěrující je spoluodpovědný za vznik dluhu protože je to jeho podnikatelské riziko! A na to jsem já reagoval. Já přeci ve své reakci v diskuzi nebudu psát celé litanie ze všemi aspekty, které by mohly nastat. Já reaguji na konkrétní tvrzení a mé tvrzení se vztahuje jen na toto! Já chápu, že se chcete udělat taky chytrým, ale chytáním za slovíčka a vykonstruovanými případy toho moc nedosáhnete.

0/0
30.12.2018 0:21

J72i40ř31í 31B91r28e20z65o91l77u38b44s29k10ý 8257699654710

Tohle není chytání za slovíčka. Tady není o čem diskutovat. Je i zodpovědností věřitele komu a jak půjčuje a musí počítat s tím, že se mu něco nevrátí, ať už ze zásahu vyšší moci nebo proto, že ho někdo podvede. Nechápu proč to neustálé napadání, prostě nemáte pravdu.

0/0
30.12.2018 0:25

P17e94t91r 54B23u30r15i45a44n 4611126134478

Věřitel musí prověřovat žadatele už ze zákona. Ale i kdyby nemusel, nebylo by to riziko ve smyslu spoluúčasti, ale podvod. Vy pořád nemůžete pochopit, že ti, kdož razí teorii o tom, že dluhy u věřitelů jsou podnikatelské riziko nemají tím na mysli, že věřitel holt něco i prodělá, ale že je za ty dluhy sám i odpovědný a jeho ztráta je jen jeho věc. Já naopak tvrdím, že je za ně odpovědný dlužník a měl by je splatit do puntíku. A to je ten rozdíl, o čem my dva tady zbytečně debatujeme.

+1/0
30.12.2018 0:30

P92e97t56r 15B46u26r65i91a84n 4371166784448

P.S. všiml jste si, že ve vašem spojení: jakékoliv nesplácení je podnikatelské riziko, protože tu banku může někdo podvést, jste vlastně připustil, že takové jednání je v prvé řadě podvodem, což tvrdím já? Oproti tomu původní přispěvovatel vnímá podnikatelské riziko jako spoluúčast věřitele na dluhu, což je nepřípustné. Představte si, že oběť autohavárie by se měla finančně taky spolupodílet na škodě, léčení, protože automobilová doprava je riziko. Ona sice je riziko, ale ne tak, jak jsem to právě popsal a jak to chápe i původní diskutér. A to je to, co jsem mu vyvracel. Vy se pak už jen chytáte slůvek.

0/0
30.12.2018 0:26

J19a70n 32A17s63c57h43e11n72b33r83e28n27n10e25r 3559835577632

Blbejsi vyplod jdes dlouho necetl. Poslednima dvema vetama jste na to dal razitko. Gratuluji.

0/0
30.12.2018 4:53

J87i39ř44í 46K71v93ě78š 1533986782321

Zodpovědnost za vznik dluhu je vždy na dlužníkovi. Btw. dluhy fakt nevznikají jenom půjčkami/úvěry. Vlastně - takových dluhů je menšina.

+1/0
29.12.2018 23:55

P66e85t74r 78B21u44r23i36a97n 4541696464308

Ano, to tvrdím taky. Jenže mezi proletářskými odborníky na finance existuje několik mýtů, kterých se drží jak lejno košile.

-exekuce jsou vždy kvůli nesplaceným půjčkám

-ty půjčky nutí věřitelé nejlépe lidem chudým, s malým příjmem, aby pak na nich mohli rejžovat

-příjmy a dluhy žadatele se dají v pohodě ověřit, protože někde existuje centrální registr všech závazků všech lidiček, stačí jen do něj nahlédnout

-když věřitel prodá dluh po neplatiči, neskutečně na tom zbohatne a to je celé jádro tohoto obrvýnosného byznysu

+5/0
30.12.2018 0:00

J73i72ř86í 29K25v50ě45š 1113796522901

Přesně tak. R^

0/0
30.12.2018 0:05

P14e73t34r 59B22u84r13i43a31n 4491666964528

Málokdo ze zastánců teorie o zlých a nenažraných věřitelích pochopí, nebo dokonce přijme ten prostý fakt, že žadatelé o půjčku už z podstaty lžou jako partizáni. Své příjmy nadhodnocují, své výdaje bagatelizují. Dokonce jdou v drzosti až tak dalece, že i v insolvenci obchází finanční domy a snaží se lží vydyndat půjčku.

+3/0
30.12.2018 0:08

J47i88ř80í 41K56v59ě18š 1273926242711

Chyba, plus.

0/0
29.12.2018 23:59

J97a16n 59A38s58c42h31e86n42b83r73e46n20n63e24r 3239505367242

Nejvetsi ranec jsou uroky z prodleni a ruzne smluvni pokuty, nikoli naklady exekuce, viz. cssd altner, kde je z 18m. 332m. Naklady exekuce, myslite odmenu (ta je stanovena v %) nebo hotove vydaje, ktere jsou skutecne prokazatelne vynalozene. Co kdyby si spis stat z tech nakladu a odmen odpustil dph, ktere musi dluznik navic zaplatit.

Znalost problematiky zrovna z vaseho prispevku necisi.

+1/0
30.12.2018 4:49

J80i17ř74í 44B80r36u68t14o53v29s43k73ý 2200598612610

Neplatičům se uklízí cestičky,jak to jde8-o,ale na Vás co vyděláváte,na Vás zakleknem-u Vás je kde brátRv

+6/−6
29.12.2018 20:13

M15i35c74h83a88l 28J78a64r68o72š 7514690772425

To teď motáte dohromady exekuční řád a daně?

+2/0
29.12.2018 20:51

T46o67m89á78š 43M63a32r71e77k 1129888388766

Jen žvaní. Nemá to obsah

+5/0
29.12.2018 21:02

J66i98ř20í 63B86r57u11t18o87v74s52k35ý 2610378202750

Jídlo ve škole zdarma,zvýšení hranice tr.činu na 10 táců,oddlužení, ,zmírnění bankrotu,pro koho asi Ty obsaheRv:-)

+1/0
30.12.2018 0:03

P17e83t98r 35B21u82r75i82a40n 4251966384438

Je to tak, máte pravdu. V zákoně o spotřebitelském úvěru je např. zajímavé to, že když věřitel bude důvěrohodně lhát o svých příjmech, třeba si od bratra OSVČ nechá potvrdit prohlášení o brigádě, a úvěrující mu na to nepřijde, a dlužník pak dá k soudu, že byl uvrhnut do dluhové spirály, čeká věřitelskou firmu pokuta až 20 mio. Dlužník je potom povinen vrátit pouze jistinu dluhu v době pro něj přiměřenou. Kde hledat větší důkaz státní ochrany dlužníků a podvodníků než tady.

0/0
30.12.2018 0:17

P56e72t93r 59B50u22r64i58a19n 4641216754348

Opr: když věřitel ...ne věřitel, ale žadatel o půjčku a následná neplatič.

0/0
30.12.2018 0:34
Foto

M58i91l47a53n 80K36e21b95l70ů27š89e13k 1648839338363

★ To víte, ceny všeho nahoru, tak za 5 táců si za chvilku nekoupíte ani čokoládu.

0/−4
29.12.2018 20:12

Premium

Cítím hořkost. Bývalý šéf mordparty poprvé promluvil o svém odchodu

Nejznámější český kriminalista Josef Mareš sloužil u policie téměř třicet let, stál za objasněním řady vražd a...

Premium

Zalepili matce prsa, aby nemohla kojit. Při příbězích z Osvětimi pláče i průvodce

Lukáš Lev provází v koncentračních táborech a popisuje nacistická zvěrstva. Jeho babička si však stála za tím, že za...

Premium

Hořký čaj? Nesmysl! Pediatr v knize vyvrací mýty o domácím léčení dětí

Hradecký dětský lékař Ladislav Hanousek vydal knihu Maminko, není mi dobře, která má rodičům pomoci s léčbou i výchovou...

Najdete na iDNES.cz