Dokončení městského okruhu uleví mnoha městským částem i motoristům při cestování Prahou.
Už nyní se ale za Lanovým mostem staví mimoúrovňová křižovatka, která Jižní spojku spojí právě s poslední částí okruhu. “Ta by měla být hotová už v příštím roce. Díky ní tak zmizí jedno vyloženě slabé místo pražské dopravy,“ uvedl radní pro dopravu Radovan Šteiner.
Městský okruhMěstský okruh bývá označován také jako vnitřní. Na rozdíl od Pražského jej financuje hlavní město, ne stát. Jeho celková plánovaná délka má být 32,1 kilometru. Z toho 16,5 km je v provozu, 5,1 km se staví a 10,5 km je v přípravě |
Široká šestipruhová silnice se zde totiž náhle zužuje do čtyř pruhů a silnice se kroutí v několika prudkých zatáčkách. Méně zkušení řidiči mají problém místem projet - jízdní pruhy jsou užší, navíc ohraničené betonovými zátarasy, a tak má řidič pocit, že se řítí toboganem. Pravidelně se před zúžením navíc tvoří kolony a lidé tu bourají.
Staví se nová křižovatka
Staví se už silnice, která se odkloní od původní trasy "bobové dráhy" těsně za Lanovým mostem. Za křižovatkou s ulicí Rabakovská se opět vrátí na trasu Jižní spojky. Až bude nová větev hotová, srovnají se zákruty "bobové dráhy".
"Tyto práce dokončíme v roce 2011," řekl Šteiner.
Pak už řidiči pojedou v tomto úseku ve třech pruzích do centra a v dalších třech na opačnou stranu. V budoucnu pak Jižní spojka nebude pokračovat dále na Štěrboholy, ale v tomto místě se stočí k Malešicím. Tam zmizí v tunelu, vyjede na Jarově a přes Balabenku se napojí na nyní budovaný tunel Blanka v Pelc-Tyrolce. Až se tak stane, bude městský okruh dokončen. Právě na to si řidiči počkají ještě osm let.
"Počítáme, že by poslední část městského okruhu, která se nyní projektuje, mohla být hotová v roce 2017, nejpozději v roce 2018," dodal Šteiner.
Odborníci: okruh pomůže
Odborníci se shodují, že dokončení městského okruhu výrazně pomůže dopravě v metropoli. Někteří však pochybují o termínu dokončení.
"Myslím, že to možné je. Uzavřít okruh je žádoucí. Dopravní situaci na něm nepomůže ani otevření Pražského okruhu mezi dálnicemi D1 a D5. Ten uleví Barrandovskému mostu, ale tomuto úseku Jižní spojky ne," říká odborník na dopravu František Lehovec.
"Z technického hlediska to možné je, ovšem v případě, že nenastanou žádné neočekávané situace," říká někdejší děkan dopravní fakulty ČVUT Petr Moos.