Vláda plánuje reklamní kampaň. Vzkáže lidem, že reformy jsou skvělé

  10:54aktualizováno  11:02
Vláda má plán, jak přiblíží lidem nepopulární reformy. Na konci letošního a v průběhu příštího roku plánuje rozjet reklamní kampaň, v níž lidem prostřednictvím letáků a brožurek vysvětlí, jak jsou reformy prospěšné a proč se vlastně dělají. Reklamu si zaplatí jednotlivé resorty.

Reforemy se lidem nelíbí. Vláda je chce přesvědčit, že jsou užitečné. Ilustrační foto | foto:  Dan Materna, MAFRA

Konkrétní podobu reklamy ještě vláda nezná, vše se bude pilovat až po schválení všech reformních zákonů. Stejně jako to, kolik peněz do reklamy vláda dá, napsaly Hospodářské noviny.

"Klíčové je na politické úrovni komunikovat práci na reformách neustále. V rámci placené kampaně nicméně až ve chvíli, kdy je jasná jejich úplná podoba a nehrozí, že se jejich parametry změní," vysvětlil načasování reklamy mluvčí vlády Jan Osúch.

Své dílčí vysvětlovací kampaně chystají jednotlivé resorty i jednotlivé koaliční strany. V plánu jsou určitě tištěné letáky a vysvětlovací brožury, které předají lidem poselství, že reformy jsou prospěšné. "Měly by vyjít pod hlavičkou Úřadu vlády či jednotlivých ministerstev," dodal Osúch.

Drábkovo ministerstvo už reklamu připravuje

Některá ministerstva, která jsou s reformami dále, chtějí reklamu rozjet co nejdříve. Například Ministerstvo práce a sociálních věcí s letošním rozpočtem 483,8 miliardy chce do reklamy dát nejvýše dva miliony korun. Na zhotovitele reklamy už vyhlásilo soutěž.

"Do soutěže se přihlásily čtyři agentury, z nichž jedna byla vyřazena pro nesplnění požadavků. Smlouva bude podepsána do konce týdne," uvedla v HN mluvčí ministerstva Viktorie Plívová.

Ministerstvo si nechá vytvořit informační brožury, letáky a několik propagačních spotů, které budou k vidění na webových stránkách resortu.

I na ministerstvu zdravotnictví už mají představu, jak s reformami osloví občany České republiky. "Chtěli bychom vysvětlit standardy a nadstandardy a taky to, že tady nevzniká nic jako péče pro chudé. Vhodným prostředkem by byla televize," řekl HN mluvčí ministerstva zdravotnictví Vlastimil Sršeň. Kampaň by měla ministerstvo stát miliony, resort nyní hledá, kde na reklamu vezme peníze.

Ostatní ministerstva chtějí kampaně připravit až po konečném schválení zákonů. Důležité reformy mají začít platit od roku 2013, ideální doba pro reklamu tedy bude rok 2012.

Podle marketingového experta Jakuba Horáka ale nebude pár milionů na pořádnou reklamu stačit. "Suma nevychází z žádné marketingové analýzy, je to jen hranice dvoumilionového podlimitního výběrového řízení včetně DPH. (v případě ministerstva práce a sociálních věcí - pozn. redakce) Pro příklad: pokud chcete třeba jen rozeslat leták do všech domácností prostřednictvím České pošty, vyjde vás to na 1,4 milionu korun. Dále ho musíte vytisknout a vyrobit. A to je jen jeden leták, který polovina lidí ani nepřečte a vyhodí," uvedl v HN produkční ředitel agentury TBWA.

Horák je autorem komunikační koncepce Policie ČR "Pomáhat a chránit". Podle něj je v případě reforem potřeba starší populaci uklidnit a tu mladou například na sociálních sítích přesvědčit, že změny přinesou dlouhodobě výkonný a moderní stát. Náklady na takovou kampaň by podle něj stály kolem 400 milionů korun.

Osúch argumentuje, že vláda už používá sociální sítě a o reformách se snaží hodně psát i na svém webu. "Připravujeme také novou webovou stránku www.reforma.cz, která bude obsahovat přehlednou databázi všech reformních kroků, jejich prospěšnosti a konkrétních dopadů," řekl iDNES.cz mluvčí vlády.

Autor:

Hlavní zprávy

Nejčtenější

Bylo to hrozné, líčí turistka. Při bouři zemřeli v Chalkidiki dva Češi

Převrácený autokaravan v řecké vesnici Sozopoli, v němž zemřeli dva čeští...

Silná bouře na řeckém poloostrově Chalkidiki si ve středu večer vyžádala sedm obětí, šest z nich byli turisté. Mezi...

V penzi spolu chtěli procestovat svět. Na řecké pláži je zabila bouře

Na pláži na řeckém poloostrově Chalkidiki v noci na čtvrtek zemřeli dva Češi....

Manželé z Vysočiny si na stáří koupili zánovní obytný automobil. Chtěli procestovat Evropu, být na důchod co možná...

Bouřky, déšť a zima. Počasí kazí Čechům dovolenou v Chorvatsku

Silná bouřka provázená přívalovým deštěm v Praze (6. června 2019)

Chorvatsko je pro Čechy nejoblíbenější letní destinací, každoročně jich tam za mořem vyrážejí stovky tisíc. Na tento...

Letní radovánky v Německu. Na koupaliště raději s policejním doprovodem

Němečtí policisté dorazili urovnat jeden z násilných incidentů ve venkovním...

Teploty stoupají a s nimi i počet návštěvníků koupališť. Německo uvažuje o posílení bezpečnosti na plovárnách kvůli...

Expremiér Nečas si koupil byt. Finanční transakce však nahrávají spekulacím

Manželé Petr a Jana Nečasovi přicházejí na slavnostní  recepci, kterou...

Byt o velikosti téměř sto metrů čtverečních s terasou o výměře 37,66 metrů čtverečních v sedmém patře Rezidence Na...

Další z rubriky

STEM: Nejoblíbenější politik je stále Babiš, jeho popularita ale klesá

Premiér Andrej Babiš po návštěvě prezidenta Miloše Zemana na Pražském hradě....

Nejlépe hodnoceným politikem v Česku zůstal předseda vlády Andrej Babiš (ANO). Jeho popularita ale oslabuje, odpůrců má...

Omluva nestačí. Rath trvá na 100 000 korunách od advokáta Pacovského

David Rath se Bývalý středočeský hejtman David Rath se v Hostivici vyjadřuje k...

David Rath podal ústavní stížnost ve sporu s advokátem Michalem Pacovským. Podle pravomocného verdiktu se Pacovský...

Sinic stále přibývá. Zatím je ale na většině místech koupání bezpečné

Sinice na přehradě Skalka na Ohři

Navzdory zvýšení výskytu zdraví nebezpečných sinic v uplynulém týdnu nabízí mnoho přírodních koupališť stále vodu...

Najdete na iDNES.cz