Vláda plánuje reklamní kampaň. Vzkáže lidem, že reformy jsou skvělé

  10:54aktualizováno  11:02
Vláda má plán, jak přiblíží lidem nepopulární reformy. Na konci letošního a v průběhu příštího roku plánuje rozjet reklamní kampaň, v níž lidem prostřednictvím letáků a brožurek vysvětlí, jak jsou reformy prospěšné a proč se vlastně dělají. Reklamu si zaplatí jednotlivé resorty.

Reforemy se lidem nelíbí. Vláda je chce přesvědčit, že jsou užitečné. Ilustrační foto | foto:  Dan Materna, MAFRA

Konkrétní podobu reklamy ještě vláda nezná, vše se bude pilovat až po schválení všech reformních zákonů. Stejně jako to, kolik peněz do reklamy vláda dá, napsaly Hospodářské noviny.

"Klíčové je na politické úrovni komunikovat práci na reformách neustále. V rámci placené kampaně nicméně až ve chvíli, kdy je jasná jejich úplná podoba a nehrozí, že se jejich parametry změní," vysvětlil načasování reklamy mluvčí vlády Jan Osúch.

Své dílčí vysvětlovací kampaně chystají jednotlivé resorty i jednotlivé koaliční strany. V plánu jsou určitě tištěné letáky a vysvětlovací brožury, které předají lidem poselství, že reformy jsou prospěšné. "Měly by vyjít pod hlavičkou Úřadu vlády či jednotlivých ministerstev," dodal Osúch.

Drábkovo ministerstvo už reklamu připravuje

Některá ministerstva, která jsou s reformami dále, chtějí reklamu rozjet co nejdříve. Například Ministerstvo práce a sociálních věcí s letošním rozpočtem 483,8 miliardy chce do reklamy dát nejvýše dva miliony korun. Na zhotovitele reklamy už vyhlásilo soutěž.

"Do soutěže se přihlásily čtyři agentury, z nichž jedna byla vyřazena pro nesplnění požadavků. Smlouva bude podepsána do konce týdne," uvedla v HN mluvčí ministerstva Viktorie Plívová.

Ministerstvo si nechá vytvořit informační brožury, letáky a několik propagačních spotů, které budou k vidění na webových stránkách resortu.

I na ministerstvu zdravotnictví už mají představu, jak s reformami osloví občany České republiky. "Chtěli bychom vysvětlit standardy a nadstandardy a taky to, že tady nevzniká nic jako péče pro chudé. Vhodným prostředkem by byla televize," řekl HN mluvčí ministerstva zdravotnictví Vlastimil Sršeň. Kampaň by měla ministerstvo stát miliony, resort nyní hledá, kde na reklamu vezme peníze.

Ostatní ministerstva chtějí kampaně připravit až po konečném schválení zákonů. Důležité reformy mají začít platit od roku 2013, ideální doba pro reklamu tedy bude rok 2012.

Podle marketingového experta Jakuba Horáka ale nebude pár milionů na pořádnou reklamu stačit. "Suma nevychází z žádné marketingové analýzy, je to jen hranice dvoumilionového podlimitního výběrového řízení včetně DPH. (v případě ministerstva práce a sociálních věcí - pozn. redakce) Pro příklad: pokud chcete třeba jen rozeslat leták do všech domácností prostřednictvím České pošty, vyjde vás to na 1,4 milionu korun. Dále ho musíte vytisknout a vyrobit. A to je jen jeden leták, který polovina lidí ani nepřečte a vyhodí," uvedl v HN produkční ředitel agentury TBWA.

Horák je autorem komunikační koncepce Policie ČR "Pomáhat a chránit". Podle něj je v případě reforem potřeba starší populaci uklidnit a tu mladou například na sociálních sítích přesvědčit, že změny přinesou dlouhodobě výkonný a moderní stát. Náklady na takovou kampaň by podle něj stály kolem 400 milionů korun.

Osúch argumentuje, že vláda už používá sociální sítě a o reformách se snaží hodně psát i na svém webu. "Připravujeme také novou webovou stránku www.reforma.cz, která bude obsahovat přehlednou databázi všech reformních kroků, jejich prospěšnosti a konkrétních dopadů," řekl iDNES.cz mluvčí vlády.

Autor:

Hlavní zprávy

Nejčtenější

Sobotní výheň spláchnou bouřky, kroupy a přívalový déšť

Turisty na Karlově mostě v Praze náhlá bouřka s průtrží mračen nepřekvapila....

V sobotu odpoledne se bude Česko dusit vysokými teplotami, podle varování meteorologů v celé republice překročí...

Loupež století s posvěcením státu: ČR přišla v kauze LTO o 100 miliard

První vlak čerpá českou naftou uskladněnou v německém skladu zkrachovalé...

Říká se jí loupež století s posvěcením státu. V kauze, při níž obchodníci přejmenovávali naftu na lehký topný olej, aby...

Z útoků na lodě v Ománském zálivu obvinil americký ministr zahraničí Írán

Hořící tanker v Ománském zálivu (13. června 2019)

Dva tankery nedaleko íránského pobřeží v Ománském zálivu byly evakuovány poté, co jejich posádky vyslaly nouzové...

Bouřky se přehnaly nad Českem, zasáhly hlavně střední a východní Čechy

Sobotní bouřka v Jihlavě. (16.6.2019)

Velmi silné bouřky s přívalovým deštěm hrozí v neděli odpoledne v Moravskoslezském, Olomouckém a částečně Zlínském...

Policie vyšetřuje znásilnění dívky u Terezína, podezřelým je cizinec

Neosvětlená cesta od zastávky autobusu ke kolejím Hvězda. Právě tady často...

Litoměřičtí policisté vyšetřují případ znásilnění, které se stalo v úterý kolem poledne na poli u severočeské obce...

Další z rubriky

Pacienti si polepší. Péče lékařů bude díky novým opatřením dostupnější

Zubaři, ilustrace

Nové dohodovací řízení mezi lékaři a zdravotními pojišťovnami přineslo výrazné změny. Ty se týkají především zubařů,...

Klaus slavil 78. narozeniny. Ač nekuřák, od Zemana dostal dýmku

Nekuřák Václav Klaus přebírá od kuřáka Miloše Zemana jako dárek k 78....

Bývalý prezident Václav Klaus ve středu slavil 78. narozeniny. Na oslavu přijela řada známých osobností. Stejně jako...

OBRAZEM: Déšť Klausovy narozeniny nezkazil, dorazili Duka, Nečas i Zeman

Mezi gratulanty byl i bývalý premiér Petr Nečas s manželkou Janou. (19. června...

Zahrada Institutu Václava Klause se plnila hosty, když se náhle nad čtvrť Hanspaulka v Praze 6 přihnala mračna....

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz