Vláda plánuje reklamní kampaň. Vzkáže lidem, že reformy jsou skvělé

  10:54aktualizováno  11:02
Vláda má plán, jak přiblíží lidem nepopulární reformy. Na konci letošního a v průběhu příštího roku plánuje rozjet reklamní kampaň, v níž lidem prostřednictvím letáků a brožurek vysvětlí, jak jsou reformy prospěšné a proč se vlastně dělají. Reklamu si zaplatí jednotlivé resorty.

Reforemy se lidem nelíbí. Vláda je chce přesvědčit, že jsou užitečné. Ilustrační foto | foto:  Dan Materna, MAFRA

Konkrétní podobu reklamy ještě vláda nezná, vše se bude pilovat až po schválení všech reformních zákonů. Stejně jako to, kolik peněz do reklamy vláda dá, napsaly Hospodářské noviny.

"Klíčové je na politické úrovni komunikovat práci na reformách neustále. V rámci placené kampaně nicméně až ve chvíli, kdy je jasná jejich úplná podoba a nehrozí, že se jejich parametry změní," vysvětlil načasování reklamy mluvčí vlády Jan Osúch.

Své dílčí vysvětlovací kampaně chystají jednotlivé resorty i jednotlivé koaliční strany. V plánu jsou určitě tištěné letáky a vysvětlovací brožury, které předají lidem poselství, že reformy jsou prospěšné. "Měly by vyjít pod hlavičkou Úřadu vlády či jednotlivých ministerstev," dodal Osúch.

Drábkovo ministerstvo už reklamu připravuje

Některá ministerstva, která jsou s reformami dále, chtějí reklamu rozjet co nejdříve. Například Ministerstvo práce a sociálních věcí s letošním rozpočtem 483,8 miliardy chce do reklamy dát nejvýše dva miliony korun. Na zhotovitele reklamy už vyhlásilo soutěž.

"Do soutěže se přihlásily čtyři agentury, z nichž jedna byla vyřazena pro nesplnění požadavků. Smlouva bude podepsána do konce týdne," uvedla v HN mluvčí ministerstva Viktorie Plívová.

Ministerstvo si nechá vytvořit informační brožury, letáky a několik propagačních spotů, které budou k vidění na webových stránkách resortu.

I na ministerstvu zdravotnictví už mají představu, jak s reformami osloví občany České republiky. "Chtěli bychom vysvětlit standardy a nadstandardy a taky to, že tady nevzniká nic jako péče pro chudé. Vhodným prostředkem by byla televize," řekl HN mluvčí ministerstva zdravotnictví Vlastimil Sršeň. Kampaň by měla ministerstvo stát miliony, resort nyní hledá, kde na reklamu vezme peníze.

Ostatní ministerstva chtějí kampaně připravit až po konečném schválení zákonů. Důležité reformy mají začít platit od roku 2013, ideální doba pro reklamu tedy bude rok 2012.

Podle marketingového experta Jakuba Horáka ale nebude pár milionů na pořádnou reklamu stačit. "Suma nevychází z žádné marketingové analýzy, je to jen hranice dvoumilionového podlimitního výběrového řízení včetně DPH. (v případě ministerstva práce a sociálních věcí - pozn. redakce) Pro příklad: pokud chcete třeba jen rozeslat leták do všech domácností prostřednictvím České pošty, vyjde vás to na 1,4 milionu korun. Dále ho musíte vytisknout a vyrobit. A to je jen jeden leták, který polovina lidí ani nepřečte a vyhodí," uvedl v HN produkční ředitel agentury TBWA.

Horák je autorem komunikační koncepce Policie ČR "Pomáhat a chránit". Podle něj je v případě reforem potřeba starší populaci uklidnit a tu mladou například na sociálních sítích přesvědčit, že změny přinesou dlouhodobě výkonný a moderní stát. Náklady na takovou kampaň by podle něj stály kolem 400 milionů korun.

Osúch argumentuje, že vláda už používá sociální sítě a o reformách se snaží hodně psát i na svém webu. "Připravujeme také novou webovou stránku www.reforma.cz, která bude obsahovat přehlednou databázi všech reformních kroků, jejich prospěšnosti a konkrétních dopadů," řekl iDNES.cz mluvčí vlády.

Autor:

Hlavní zprávy

Nejčtenější

Letní radovánky v Německu. Na koupaliště raději s policejním doprovodem

Němečtí policisté dorazili urovnat jeden z násilných incidentů ve venkovním...

Teploty stoupají a s nimi i počet návštěvníků koupališť. Německo uvažuje o posílení bezpečnosti na plovárnách kvůli...

Češi stáli tři dny u dálnice v Polsku a čekali na pomoc. Porouchalo se jim auto

Čeští turisté, kteří čekali v Polsku na pomoc.

Pětičlenná rodina z Náchoda na svou cestu z dovolené jen tak nezapomene. Při cestě od Baltského moře se jí v Polsku...

Ukradl auto i s třemi dětmi. Dostihli ho v koloně, vytáhli a zlynčovali

Američtí policisté při dopravní kontrole ve městě Falcon Heights zastřelili...

Udělala chybu, z níž se snad již poučila. Zastavila s autem v americké Filadelfii před pizzerií, kam mířila za...

Známá britská youtuberka zahynula při nehodě na elektrokoloběžce v Londýně

Známá britská youtuberka Emily Hartridge na smíku z roku 2018

Emily Hartridgeová, populární britská youtuberka a televizní moderátorka, zahynula v Londýně při nehodě na...

Teenager přišel při protestu o oči, jeho obličej zasáhlo 52 gumových broků

Šestnáctiletý Rufo Chacon zraněný při střetu demonstrantů s...

Šestnáctiletý Rufo Chacón začíná zapomínat, jak vypadají barvy. Teenager přišel před čtrnácti dny o oči během protestu...

Další z rubriky

Onemocnět psychickou nemocí může každý. Středoškoláci se učí, jak ji řešit

ilustrační snímek

Duševní problémy postihnou každého pátého mladého člověka, dvě třetiny závažných psychických onemocnění propukají právě...

O následcích konfliktu na Ukrajině promluví v Rozstřelu psycholog Prokopjuk

Rostislav Prokopjuk, ukrajinský psycholog žijící v Praze

Nový ukrajinský prezident Volodymyr Zelenskyj při nedávné návštěvě Německa a Francie svým západním partnerům řekl:...

Holínky, helmy a pláštěnky. Prohlídka krušnohorského dolu je pro otrlé

Historický důl Johannes se nachází nedaleko Božího Daru.

Česko má už víc než týden první „adrenalinové“ zajímavosti pod ochranou UNESCO. Hornické památky zahrnují i důlní věže...

Advantage Consulting, s.r.o.
TECHNICKÝ PRACOVNÍK S AJ

Advantage Consulting, s.r.o.
Olomoucký kraj
nabízený plat: 35 000 - 40 000 Kč

Najdete na iDNES.cz