Středa 11. prosince 2019, svátek má Dana
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Středa 11. prosince 2019 Dana

Diskuse k článku

Nákladní vlaky v péči Víta Bárty, exministr rozjíždí podnikání na železnici

Bývalý ministr dopravy a „superguru“ Věcí veřejných Vít Bárta získal menšinový podíl ve firmě, která se stará o servis nákladních vlaků. Ještě coby člen vlády přitom vedl ostrý spor s vedením podniku ČD Cargo, který podle něj vypisoval nevýhodné zakázky. S kritizovaným podnikem ale nyní spolupracuje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

 0
Jste přihlášen jako


Toto opatření slouží jako ochrana proti webovým robotům.
Při zapnutém javaskriptu se pole vyplní automaticky.

Zbývá 2000 znaků nebo 10 odstavců.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V94l23a21d97i25m22í96r 69F12i42b20i10g17e16r 5164301461194

Nejhorší ministr dopravy všech dob. Za těch pár měsíců zkazil co mohl. Ještě dnes jsou po jeho stopce nedostavěné rozestavěné stavby. Nejviditelnější je kauza s křečkem. Kdyby to nezastavil tak se po té dálnici dávno jezdí.

+1/0
20.11.2018 5:10

D83e62n36i61s 25H59u91m85l 4482635515346

Proti jiným žabař

+1/0
19.11.2018 23:36

V73l60a77d51i48m11í48r 68D35l26o98u33h64ý 2874732460463

No a co?

+1/0
19.11.2018 22:45

J77a85n 69K36l44i39m23a 7430963610162

Těch kamionů jezdí fakt moc. Problém je,že koleje už nemůžou pojmout více vlaků, železnice je na hraně své kapacity.

Pravda ale je , že jeden vlak odveze klidně náklad 100 - 150 kamionů.

+3/0
19.11.2018 20:51
Foto

J39i73ř42í 28D77v67o59ř32á64k 5675159810778

Stejně rychle, na stejné místo,za stejné peníze????

0/0
19.11.2018 20:56

D83a82v83i38d 71Z73a51h23r54a17d61n92í24č89e44k 3477447536851

Dodnes jsem nepochopil, proč to těmi vlaky nejezdí alepsoň v rámci států a jen to finále se nedoveze na místo kamiony. Tady se stále zbytečně omílají vlečky, ale stačilo by velké nádraží, kde by se to překládalo na kamiony.

0/0
19.11.2018 22:38

R93o18m93a91n 97P31o64l14á65č18e78k 5416959175

Brutálně neefektivní :-(

0/−1
20.11.2018 0:07

R85i53c59h10a50r69d 55T47r60e32f21i48l 4131865339220

Budeš se divit, ale ano.

0/0
20.11.2018 7:46

R86o20m80a20n 72P83o90l83á61č73e66k 5186429445

Souhlas. Kapacita je problém, ale ono i spousta další věcí je problém více než velký...

Většina vleček skončila v kopru, protože pro fabriky to bylo drahé... V provozu jich zůstalo pár např. Škoda auto..

100-150 kamionů je krásné číslo, ale to je jako osobní dopravy... Praha - Ova ok, ale co dál? Pokud potřebuji jedno auto do Pardubic, dvě do Olomouce a tři Ostravy a další do Karviné,tak už na železnici vzniká problém...

K té kapacitě ;-). Nákadní vlak má na délku cca 33 kamionů;-) + řeší nápravové tlaky...

0/−1
19.11.2018 21:25

K23a20r54e17l 69W39i43n95t74e97r 2476435859

Bárta má největší podíl na tom, že ani dnes není dokončená dálniční a silniční síť v ČR. Zrušil všechny projekty a vrhl tak Česko dvacet let zpět..

+3/−6
19.11.2018 20:47

L81i53b93o44r 41R91o77t97r96e31k32l 9336938690974

jeho blabol ze D1 kapacitne dostacuje je stale best

+1/0
19.11.2018 21:57

R36o82m60a23n 13P46o21l66á40č43e57k 5896259225

Dostačuje, pardon dostačovala by, kdyby byla i severní cesta D11+D35...

0/0
20.11.2018 0:07

P22e42t75r 86V11o47b89o27ř41i73l 5409447468915

Bárta? No, ten z politiky odešel, protože začal být trestně stíhán. To je dobře, že pro srovnání připomínáte že dřív to šlo, a aspoň nepatrný zárodek nějaké sebereflexe politici měli.

+14/−2
19.11.2018 20:09

J87i30ř23í 10L41i16e22t23a84v44e95c 8743259223609

Kvůli tomu neodešel. Odešel z politiky proto, že už v následujících volbách nebyl zvolen. On Bárta byl dokonce nepravomocně odsouzen a stejně neodešel.

+3/0
19.11.2018 20:19

A85l50o76i64s 84S64t54a44r31ý 3569789797932

Z politiky ne, ale na funkci ministra rezignoval. Kvůli obvinění.

+1/0
19.11.2018 20:29

Z19d30e77n66e54k 32S45i27t42i25n82a 7127986374966

To snad nemůže dobře dopadnout.

0/0
19.11.2018 20:09

A97l65o31i60s 22S13t91a16r77ý 3519519787932

Dovolili by si místní pisálci napsat "superguru" ANO?

+11/0
19.11.2018 19:55

P27e70t67r 73N64o57v66ý 9741323468

Je potřeba nových superlativů.

0/0
19.11.2018 20:45

P31e49t48r 13N22ě54m29e84č18e78k 1462604212643

Koukám, mlžná clona před Burešovými podrazy....!!!

+10/−2
19.11.2018 19:50

I70v98a16n 30M29a37r69e15k 6404218692

"Koukáte" špatně p.Němečku.

+2/−2
19.11.2018 20:35
Foto

M32i32r20o10s24l70a30v 61S44t80e21i18n90e46r 2866910430716

Železnice je na dobré cestě, náklaďáky na elektriku budou flop. Aby převezly 7 tun zboží potřebují 4 tuny akumulátorů.

To dokáže železnice daleko lépe. Jediný problém byla dosud logistika, operational research. To se dá ale poměrně rychle rozbudovat, terminály, počítače a napojení na silniční síť. Hlavní výhoda- nezávislost na zácpách nebo nehodách na dálnicích, spolehlivé dodávky just in time.

+4/0
19.11.2018 19:50

R42o42m16a15n 95P74o57l36á46č46e61k 5406909375

Zkuste se podívat do sekce Praha... V neděli dvakrát ruplo vedení a vlaky stály... K tomu máme občas indiány a nebo nehody... A železnice už je mnohdy stejně ucpaná jako dálnice.

K těm terminálům. Nebyl bych tak optimistický. Zatím je masivně rušíme... Třeba Nákladové nádraží Žižkov mělo prakticky ideální lokalitu pro zásobování... Navíc z dob Rakouska Uherska bylo součastí každé stanice i právě překladiště, které se též masivně zrušily... Takže ona ta investice bude větší než malá...

A navíc prostě vlak potřebuje i větší náklady na samotnou logistiku, např. odpojování vagonů taky není úplně na minutu.

+2/−1
19.11.2018 21:31
Foto

M78i79r88o44s28l70a46v 58S83t26e39i52n61e17r 2696430360936

Máte pravdu, ale přechod na elektřinu u nákladní autodopravy je násobně nákladnější a nesmyslná investice.

Za ty miliardy lze všechny tratě přestavět na obousměrné a vybudovat perfektní infrastrukturu.

Dálnice jsou pro individuální dopravu, ne pro náklady.

+2/0
19.11.2018 21:43

R96o72m96a15n 63P35o56l61á73č76e33k 5676319535

Ono ve výsledku pro přenosovou sít je jedno jestli to bere vlak z troleje a nebo nákladák z baterek... Prostě tam je nárůst.

Navíc problém u tratí nejsou ani tak peníze jako samotná stavba... Stačí se podívat jak řvou lidi při každé stavbě liniové stavbě. Naposled třeba na berounské trati. Ktomu EIA atd atd.

Že je elektromobilita na baterky blbost lidem dojde poměrně rychle..

0/0
19.11.2018 21:53

M53i42c37h11a12l 68T31e95s23a57ř 4268752620441

Ale kamiony umoznuji JIT uz ted, kdezto zeleznice (alespon v Cechach) o tom jeste ani nesni. Pokud potrebujete dopravit neco mensiho nez cely vlak, tak to pravdepobne dopadne podobne jako balicek na poste v prosinci. Aby u nas zeleznice dohnala desetileti zpozdeni, musel by se nekdo hodne zacit snazit. A co tak slycham z oboru, tak nikdo takovy neni. Skoda, protoze s tim potencialem mate pravdu.

0/0
20.11.2018 2:22

P66e87t92r 19U52l63l66m92a31n24n 2547428817532

Teď ho budou mrzet ty dopravní stavby, které zamáznul :D

0/0
19.11.2018 19:47
Foto

J92i22ř89í 61D71v85o19ř34á16k 5665749150968

Šéfredaktor Mladé fronty DNES Jaroslav Plesl na svém facebookovém profilu začal vyhrožovat majiteli Seznam.cz Ivo Lukačovičovi, že se začne zabývat jeho soukromím. Reaguje tak na reportáž Seznam Zprávy o synovi premiéra a majitele vydavatelství Mafra, pod nějž Mf DNES spadá. Seznam nyní zveřejnil své vyjádření k Pleslovým výrokům a snaze útočit na majitele webu.

+7/−4
19.11.2018 19:43

P83e24t79r 39N10o90v88ý 9731803668

A v čem je problém? Dneska může osočit kdokoliv kohokoliv. Či ne?

+2/0
19.11.2018 19:45
Foto

J80i14ř64í 59D31v28o82ř67á29k 5245379830338

Bez důkazů ne.

0/−2
19.11.2018 19:47

P94e54t88r 53N19o60v30ý 9271143548

Ne?

+2/0
19.11.2018 20:08

P79e51t23r 91N23o62v52ý 9181723368

Plesl tedy vyhrožuje/osočuje s/bez důkazů?

+1/0
19.11.2018 20:10

J40a85n 96B22l64a89n50a 3476475604

To je ten co za vlády ODS zastavil stavby silnic a dodnes nejsou dostavěny.

+1/−2
19.11.2018 19:36

P76e23t60r 28M35a49j56e80r 7382526621611

Mlha Bártou? Průhledné. :-)

+3/−1
19.11.2018 19:33

F36r34a22n46t38i14š30e24k 20S50t11r52a47k97o42š 8349620681226

A ted ai vemte, kvuli cemu skoncil v politicr Barta... Co tenkrat stacilo.

+22/0
19.11.2018 19:25

S82t66a37n41i28s32l87a51v 66B80e24r65á19n73e14k 6606835752367

Přesně, taková banalita.

+5/0
19.11.2018 19:27

R85i30c32h37a19r75d 69T23o30m92e25č92e22k 7256695956341

Všem našim politikům jde už 29 let o vlastní prospěch až v první řadě.

+4/0
19.11.2018 19:19

H93a15n88a 57U85l47r48y10c53h40o37v48á 9850233668978

A předtím, třeba před 70 lety, to jim šlo o co? O vlastní prospěch až v první řadě

+2/0
19.11.2018 19:41

P76e48t89r 55N56o61v70ý 9151123938

Ne, tam opravdu byli někteří lidé, kterým šlo o národ.

0/−2
19.11.2018 19:44

H36a72n68a 98U95l23r48y19c55h94o27v49á 9470813328828

;-D;-D;-D

+2/0
19.11.2018 20:11

P78e47t30r 37N16o36v27ý 9261733358

Ani Masaryka ne?

0/−1
19.11.2018 20:45

P24e49t72r 32N98o86v63ý 9591733788

Byť to bylo o několik let dříve,

+1/0
19.11.2018 20:46
Foto

M11i57l27o87s38l39a28v 48Z57í38t65k66a 8710774237500

Důvodem článku je evidentně odvedení pozornosti od žhavějších témat

+16/−3
19.11.2018 19:18

M77i95l67a18n 56P94r72o81u72z74a 6852564188637

Pouhé konstatování. Odvedení pozornosti by vypadalo jinak, podstatně více článků. To je můj názor.

+1/−1
19.11.2018 19:57

H89o73n12z30a 34N60o59v90á96k 5868868685866

Nějaká nová informace o chlebodárci by nebyla?:-)

+12/−2
19.11.2018 19:06

D17a67n51a 71K59o81c30i90á94n50o26v83á 2373758539228

Chlebodárci? Snad chleboberci...

+2/0
19.11.2018 19:42

H52o81n20z84a 67N64o63v45á47k 5268628585806

Pro novináře iDnes je chlebodárce.:-)

+2/0
19.11.2018 19:46

D18a80n48a 69K87o14c39i11á25n13o35v26á 2673488569288

Tak to jo.

0/0
19.11.2018 19:50

I92v57a16n 46H48o25l76a11s 5117327528317

Oblíbil si šachovou hru. ;-D:-P

+1/0
19.11.2018 21:05

A13n55t96o33n49í82n 24R11ů56ž95i33č45k52a 4964487553926

Vít Bárta,proti Babišovi úplný Anděl !

+19/−5
19.11.2018 19:03

L27u29b17o45š 52M88a19r25e19k 1642405786471

Nesmysl.

+1/−6
19.11.2018 19:07

Premium

Cítím hořkost. Bývalý šéf mordparty poprvé promluvil o svém odchodu

Nejznámější český kriminalista Josef Mareš sloužil u policie téměř třicet let, stál za objasněním řady vražd a...

Premium

Zalepili matce prsa, aby nemohla kojit. Při příbězích z Osvětimi pláče i průvodce

Lukáš Lev provází v koncentračních táborech a popisuje nacistická zvěrstva. Jeho babička si však stála za tím, že za...

Premium

Kam dál, Slavie? Manažer Nezmar připouští obavy: Jsme na hraně

Na Dortmund má jednu bizarní vzpomínku. Po letech se jí zasměje, ale tehdy? V březnu 2002 bylo Janu Nezmarovi ouvej....

Najdete na iDNES.cz