Billboardy obsahují i internetovou adresu www.podporaprezidentovi.cz. Uvedenou doménu si na internetu kdosi zaregistroval teprve v pondělí odpoledne.
Plochy uprostřed Jižní spojky obhospodařuje reklamní agentura Big Media. Její šéf Marek Pekárek říká, že plakátů si jako řidič všiml i on. "Kampaň si u nás objednalo občanské sdružení Občanská demokratická perspektiva. Dodalo nám logo ve formě, jež je na plakátu, to je se zkráceným názvem Demokratická perspektiva," uvedl Pekárek.
Deklarovaná podpora prezidentovi nejspíš souvisí s jeho vzdorováním Lisabonské smlouvě, kterou Klaus dlouho nechtěl podepsat. Čeští euroskeptici na jeho podporu dokonce pořádali demonstrace. Klaus podepsal smlouvu až minulý týden, po jejím posvěcení Ústavním soudem.
Občanskou demokratickou perspektivu zaregistrovalo letos v červenci ministerstvo vnitra jako občanské sdružení a sídlí na adrese v pražské ulici V Kolkovně. V bytovém domě však nemá sdružení žádnou tabulku a ani prodavačka ze zdejšího obchodu s nábytkem jeho název nikdy neslyšela.
Kdo stojí za sdružením, jehož název nápadně připomíná Občanskou demokratickou stranu, nelze z veřejných zdrojů dohledat. Nikdo z mediálně známých euroskeptiků se k plakátu nehlásí - ani Jana Bobošíková, ani proklausovská Strana svobodných občanů. Nic o něm neví ani Klausův poradce Petr Hájek. Někteří však dali najevo, že by ho s chutí podepsali. "Za Václavem Klausem stojím i já," řekla třeba Bobošíková.
Proč zadavatelé nevystoupili úplně z anonymity, není jasné. "Občas se stane, že si někdo zaplatí jen pár billboardů, a spoléhá na to, že si jich z nějakého důvodu všimnou média," vysvětluje šéfredaktor odborného týdeníku Marketing & Media Daniel Köppl.