Diskuse k článku

ANALÝZA: Kolaps Blanky je vrcholem mnoha problémů v pražské dopravě

Praha se utápí v dopravních problémech, které vyvrcholily uzavřením tunelu Blanka. Pražané se zlobí na politiky, ti se brání, že to bez oprav nejde. Faktem zůstává, že dopravní komplikace a uzavírky budou pokračovat i po zbytek roku. A dobrou pověst už ztrácí i jinak oceňovaná pražská hromadná doprava.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O18n45d21r49e31j 14P71a73t78e33k 5160550379301

Co chcete. Je to jednoduché. Plocha všech aut na ploše všech vozovek krát čas...

A ejhle ony se tam ta auta v některé časy prostě nevejdou ! Třeba taková Přátelství v Uhříněvsi...

Dokud bude Praha na okrajích bobtnat a nebude se zkapacitňovat uliční síť což už dnes někde ani nejde díky zástavbě a dokud všichni budou do Prahy jezdit několika auty, problémy nevyřeší ani Blanka a ni obchvaty... Aut je moc.

0/0
13.4.2018 14:27

P47e48t64r 28Č52e35r44m45á72k 9348365599620

Primární problém ale není v autech (těch je na poměry EU u nás ještě málo) ale právě v oné nedostatečně kapacitní infrastruktuře. Podobně velká města na západě zvládají mnohem větší počty aut.

0/0
15.4.2018 12:22

J90á81n 15K85o13t39ú19č 2426174268236

Ani nie. Akurát mnohé mestá na západe majú omnoho reštriktívnejšiu parkovaciu politiku a lepšiu parkovaciu infraštruktúru. Na okrajoch mesta sú obrovské záchytné parkoviská napojené na koľajovú dopravu.

Takže infraštruktúra áno, ale nie cestná. Práve parkovacia a koľajová infraštruktúra je riešenie.

0/0
16.4.2018 9:46

P11e88t27r 48Č70e63r13m17á95k 9398215189960

Ale ano, samozřejmě záchytná parkoviště na tom jsou mnohem lépe, ale i tak zůstává fakt že je tam počet aut uvnitř města mnohem vyšší a díky dostatečně infrastruktuře se to zvládá.

Záchytné parkoviště a kolejová doprava ano, ale ty řeší něco jiného - lidi do města dojíždějící, ale problém Prahy je že nemá komunikace dostatečné ani pro dnešní stav samotných Pražanů, až se to časem přiblíží západní úrovni tak to bude teprve problém.

0/0
16.4.2018 12:27
Foto

J12a40k62u81b 10B75e76z96n76o22s21k86a 9507103686

uzavírek je moc najednou, respektive magistrát není schopen opravy a rekonstrukce správně načasovat. Opravy se překrývají místo aby na sebe navazovaly.

0/0
12.4.2018 23:05

V34l89a27s15t40i48m15i50l 46M27a95c12h69y32n52i66a60k 9696965872

Jak se pozna, že je Krnacova panna?

Ma v pici blanku

0/−1
12.4.2018 16:26

L97e56o59š 17M50a45r13š21a14l 5372824222138

Neměla by se už začít stavět druhá?;-D

0/0
12.4.2018 14:56
Foto

J80i33ř91í 70B54a33b97i68n46s35k22ý 7677289568291

no to je těžký když se na opravách pracuje systémem 5 sledujících - 1 pracující a ještě jen v době od 8.00 - 13.00 potom padla a o víkendech jsou dělníci na horách ,i sebemenší oprava se musí natáhnou na miliony a miliony korunek :-)

+2/0
12.4.2018 13:55

L15e94o21š 76M93a31r47š72a44l 5242334702718

Kontrola prostě musí být několikanásobná.;-D

0/0
12.4.2018 14:57

O75n65d45r82e56j 41P10a66t47e56k 5320570429641

To jsou taková ta lidová bla bla bla... Evidentně o tom nic nevíte, jen jste o tom slyšel v samoobsluze od jedné paní, které to řekla sousedka co to slyšela v rozhlase... Klasikou byl zavřenej Nuselák. Ačkoliv se dole makalo na římsách celý rok o sto šest, kvůli čemuž musely být nahoře uzavírky) četl jsem tu znalce co tvrdili podobné věci jako vy... Nahoře jeden dělník a jinak nikde nikdo...

Další kapitolou jsou technologické pauzy. Když se třeba na Štěrboholské radiále opravoval celý kufr, musel beton nějakou dobu zrát. Takže se na vozovce nic měsíc nedělo a ve středovém pásu chodilo pár lidí a třeba opravovalo svodidla a opět... měsíc se nedělá... to je hrůza zase si někdo nakradl... jděte už s tím někam do výčepu...

0/0
13.4.2018 14:23

V73i19k70t20o55r 79Š34e63d58i24v13ý 8186581840286

"Otevření Blanky v roce 2015 totiž skutečně ulevilo pražské dopravě a město na to adekvátně zareagovalo."?

Houbeles. Město zareagovalo zcela nesmyslně, nebyla zachována kapacita povrchových komunikací jako záloha pro případ, že by Blanka měla technické problémy. Takže se "zklidňovalo", "humanizovalo" a přemalovávaly se čáry. Výsledek se dostavil.

+10/0
12.4.2018 13:03

J35a40n 10S37l96o70v68í75k 3849717250298

Když se třeba v Alpách postaví nový tunel, také se stará silnice "zklidní" a udržuje jen silnička pro místní provoz. Nemůže se všude nechávat záloha, kdyby náhodou. To bychom rovnou mohli nechat zálohu na Karlově mostě, kdyby se stal sousední most neprůjezdný :-) Na vině není zúžení povrchových komunikací, ale chybějící okruhy a radiály.

+1/0
12.4.2018 14:16

P48e56t63r 53K46e88ř 8813164702158

Ano silnička se zklidní, ale ne proto, že by ji někdo zrušil, ale proto, že ji nikdo nepoužívá, neboť se to nevyplatí. Zrovna Alpy nejsou dobrý příklad. Zde zůstává vždy zachována i původní cesta. Kdo chce šetřit na poplatcích za tunel, může si jej objet, aby zjistil, že díky spotřebě a času nic neušetřil. Taktéž se běžně tyto cestičky používají při opravách, či nehodách. Blanka to je jiná. V Praze totiž už de facto ani neexistuje jiná cesta. A to ani nemluvím o skutečnosti, že Praha stále ještě nemá obchvat a nutí tak všechny do jejího průjezdu, aby si na tuto skutečnost následně stěžovala.

+4/0
12.4.2018 14:36

P61e60t25r 95B41ü81r33g41e37r 4917176627370

Už to tady asi padlo - ale já pořád nechápu jak je možné, že klíčová součást zabezpečovacího zařízení tedy síťový přepínač/router není zálohována? Částka zhruba 50 tisíc je v 37 mld. projektu pouhou kapkou. A když už není zálohována, jak to že výměna vadného dílu trvá více, než 12 hodin. Nebylo by na místě zopakovat slova primátorky, pronesená před lety nad vodou napuštěnými kabely, že tunel projektovala parta debilů?

+4/0
12.4.2018 12:28

J96a26n 41B37u67b13i49k 9942351832647

už to tady taky padlo - jste si jist, že to byl switch? že to psal Dolínek na twitteru ještě nic neznamená;-D

0/0
12.4.2018 12:49

P15e24t12r 60K59e70ř 8693134212638

No mě spíše zaráží, jak to že řízení/zajištění nepřevzala policie ČR. Pamatujete ty doby, kdy v pátek a v neděli stáli na každé klíčové křižovatce policisté a bez ohledu na to co "blikalo" na semaforech řídili dopravu tak aby se silnice co nejrychleji uvolnily??

+1/0
12.4.2018 14:40

T64o65m34á41š 40V35e66j31m80e77l30k47a 6593260423912

Docela trefný článek. Doprava v Praze bude jenom horší, bydlí zde více lidí, za prací sem jezdí více lidí a tento trend bude pokračovat. Silnice a koleje se staví pomaleji, než developeři staví svoje předražené králikárny. Nezbývá, než si na to zvyknout. Dostavba Pražského okruhu (D1 - Běchovice) sice pomůže od kamionů, ale hlavně lidem na Spořilově a autům na Jižní spojce, nicméně na dopravu v centru a okolí to žádný zásadní vliv mít nebude.

0/0
12.4.2018 12:27

P92e60t86r 37K21e11ř 8733534762778

Bude. Když jste zaměstnán na Praze 4 a bydlíte např. ve Vodochodech, tak musíte přejet celou Prahu dvakrát denně. Ale do centra nechcete. V centru toho ve skutečnosti pro dopravu mnoho není. Králíkárny se staví právě nejvíce na okrajových částech Prahy, tak jako pracovní příležitosti jsou po nejvíce na této kružnici. Na to jsou navázány služby, atd. Ti všichni by velmi rádi použili obchvat, jež se standardně při vzrůstajícím provozu stále více vyplácí. Blanka která však se vzrůstajícím provozem vůči průjezdu centrem neustále zpomaluje, protože kapacitně nestíhá ani mimo špičky, však tento úkol vůbec neplní.

0/0
12.4.2018 14:50

M82a18r34e12k 51T22ů57m72a 4952688816512

Je na čase zhodnotit, co Krnda s "odborníkem" na dopravu zanechali... Nic, jenom nesplněné sliby nekoncepčně rozkopané město, mosty na spadnutí a dopravu na prahu totálního kolapsu!

+3/0
12.4.2018 11:42

M48i43l12o36š 38S58e19t16í92k 3449199244370

V podstatě jako všichni před ní a nejspíš i po ní. Před volbami všichni plné huby slibů, po volbách skutek utek'.

0/0
12.4.2018 19:19

O63n93d60ř39e53j 64P60a87š63ť57a82l22k55a 2742775347116

Základem je zakázat "zelené", "automat" a podobné zoufalce, co si za naše peníze čmárají, jak nám co nejvíc zkomplikovat život. K tomu mají různá hesla jako "po praze na kole" nebo "nechte auto za prahou" aniž nám nelépe v únoru v mrznoucím dešti předvedli ranní dopravu dítka do školky na bicyklu, nebo kde přesně to auto nechat.

+4/0
12.4.2018 11:32

P52a45v32e20l 19O47b93d19r74ž44á93l67e70k 6896734258872

Pánům z Auto*matu jsme už několikrát nabízel, že pokud mi v praxi předvedou, jak se dostanou z mého bydliště na mé pracoviště rychleji než door-door autem ... tak auto prodám a výtěžek dostanou jako sponzorský dar. Libovolný pracovní den, odchod z domovních dveří v 7.10 hodin.

Zaujalo je to, zeptali se kde bydlím a kde pracuji ... a na další maily už neodpověděli.

+3/0
12.4.2018 12:07

K23a58r63e21l 65H25o27f89m60a78n 7534521250132

Jistě někde je auto skutečně nejrychlejší, každopádně je to nejsobečtější způsob dopravy, který dříve či později Prahu "zadusí". Pokud s tím nemáte problém, jezděte klidně dál.

+2/−1
12.4.2018 12:45

P43e37t67r 42K66e77ř 8153524832238

Prahu nic dusit nemusí, ale nemá obchvat, nemá průjezdné trasy, nemá použitelné MHD a nemá ani plány jak toho dosáhnout. Vše se snaží řešíit pouze restrikcí na úkor uživatelů a hrozně se diví, že to nefunguje. Hlavně že buduje nesmysly a podporuje hlouposti.

+2/0
12.4.2018 14:59

J45á43n 89K25o92t95ú85č 2926484408866

Ale čas predsa nie je len jediná premenná. Pokiaľ nie sú na cestách katastrofické zápchy, tak auto bude skoro vždy najrýchlejšie, ale za cenu iných problémov pre šoféra aj pre ostatných (nervy, hluk, smog, preplnené cesty aj parkoviská). Keby viac ľudí cestovalo inými formami dopravy než IAD, tak síce mnohí z nich strávia o niečo viac času cestovaním, ale v sumáre budú mať všetci príjemnejšie mesto na život.

Okrem toho, ja radšej pocestujem do práce 40 minút bicyklom (ak je na to dobrá infraštruktúra) v dobrej nálade, než 20 minút autom v zápchach a s nervami. Bohužiaľ mnoho ľudí to takto nevidí a radšej budú sedieť v zápche v plechovke na kolesách a nervovať sa, len aby boli doma o trochu rýchlejšie.

0/0
16.4.2018 9:43

P64e75t47r 40Č78e16r92m28á85k 9248645319280

To je ale utopie. Praha je toho dokonalým příkladem - kdysi měla vysoce nadstandartní procento populace které pro přepravu po městě využívalo MHD a naopak velmi nízké procento IAD (Ostatní druhy přepravy můžeme v podstatě zanedbat protože u pěších se toho zásadně moc nezměnilo a pro pumpičky není Praha vhodná a tomu odpovídá zanedbatelné 1% populace). A měli snad lidé příjemnější město na život? Pochopitelně že ne. To je mnohem širší problém a nelze překlápět jen do roviny čím kdo jezdí.

Navíc pohled je to ryze subjektivní - mnoho lidí raději skutečně stojí v poklidu v zácpě, poslouchají hudbu nebo zprávy, pohodlně sedí v klimatizovaném autě a ve výsledku jsou v cíli pak stejně rychleji. Z jejich pohledu pak naopak nedává smysl aby se dřeli někde na kole, nemohli s sebou nic vézt, báli se že je někde něco srazí, a stresování dojeli domu za dvojnásobnou dobu. To je prostě případ od případu a věcí priorit a také potřeb - pro někoho kdo jezdí přes půl Prahy, veze nákup, potřebuje vyzvednou děti ve školce atd je to pak jasná volba.

0/0
16.4.2018 12:37

K90a33r42e32l 40H58o19f18m16a78n 7974301810362

Vaše děti budou trápit alergie, astma a chronické nemoci dýchacího ústrojí, v zácpách strávíte nesmyslně mnoho času, ale nebudete v únoru mrznout. Dobrá logika, hlavně že máte viníky.

+1/−1
12.4.2018 12:43

J74a66n 82B67u58b76i72k 9552721912947

Milej pane Hofmane, já bydlím na periferii Prahy. Od roku 2015 každá úprava MHD, která byla provedena, snížila její kapacitu. Zrušená linka, zvýšení intervalu, každá druhá tramvaj jedné ze dvou linek k nám nejede, nejdříve jen mimo špičku, nyní i ve špičce, vlak linky Sx, který před pár lety jezdil jako hodinky, má dnes klidně 10 i 15 minut zpoždění (které nabere na 20 km dlouhé trati), atd atd.Takže ráno se dostat do centra MHD je docela "maso".

V autě se mohu spolehnout, že až na velmi malé výjimky dojedu do práce načas.

Asi to tak vedení města chce.

+1/0
12.4.2018 12:55

P35a98v98e58l 65K36h31a77i67l 2958119722538

Jak se zdá výjimek bude přibývat a spolehnutí ubývat ...

0/0
12.4.2018 13:11

P70e17t80r 77K55e68ř 8673424582338

A na koho dopadne důsledek nejvíce??

0/0
12.4.2018 15:01

P66e52t28r 40K96e71ř 8513284762688

Pan redaktor asi žije v jiném městě, nebo jiné zemi. Blanka kolabuje každý den. Dokonce se nejedná ani o první uzavření tunelu, jak se nám snaží článek podsouvat. Ti kdo jí denně používají to vědí. Důvody jsou jasné a bylo na ně upozorňováno již při prvních návrzích projektu. Do Blanky je soustředěno značné množství dopravy, ale ta ve skutečnosti nemá kam pokračovat. Takřka veškeré výjezdy jsou do světelných křižovatek, nebo míst s nutností razantního snížení rychlosti (30km/h) z konstrukčních důvodů navazující komunikace (nájezdová rampa v Holešovicích, výjezd na kulaťák) a žádný výjezd nemá možnost pokračovat 70km/h dál. To logicky musí skončit vždy kolonou, když vozidla do tunelu sedmdesátkou najíždějí. Deprivace náhradních cest a absolutní ignorace řešení havarijních stavů je pražskou doktrinou a ostudou radních. Proč by měla být Blanka vyjímkou?!

+4/0
12.4.2018 11:21

P40a45v32l19í19n57a 23F70á97b14e68r77o64v20á 9246877689901

Jojo. Ale developeři si mnou ruce a lidi i nadále slyší na bydlení v přírodě, se skvělou dostupností MHD a centra Prahy. Inu, kdo chce kam.....

+1/0
12.4.2018 10:48

J77a26n 32B37u92b49i74k 9902221172897

ne. Lidi nemají na to, aby v Praze platili 90 tisíc za metr čtvereční bytu nebo 15 tisíc měsíční nájem. Tak se stěhují za Prahu, kde je to levnější.

Jenže pak každé ráno jezdí do Prahy do práce.

+2/0
12.4.2018 12:28

P79a94v54l82í94n83a 40F71á58b67e46r21o54v70á 9596287979731

Neřekla bych, že je to výrazně levnější. V obci, kde bydlím, se byty v novostavbách bez sklepů, výtahu a garáží prodávají za 4 miliony a více. V Praze je to možná ještě víc, ale když připočítáte náklady na dojíždění - tj. do každé rodiny dvě auta, benzín do dvou aut a leckdy i chůvu pro děti (jelikož se z práce nestihnete vrátit do doby zavření MŠ) a hlavně ten čas, který strávíte na cestách...Do deseti let jste na stejných nákladech jako za byt v Praze. Mě osobně se tyto problémy sice netýkají, do práce také dojíždím, ale ne do Prahy, nýbrž do podobné vsi vedle a dojedu tam za 15 minut, manžel jezdí do Prahy vlakem - ale vidím jak jsou na tom sousedé. Mnozí z nich už bydlení zde dávno zabalili a vrátili se zpět do Prahy, případně zmizeli úplně - zpět do svých rodných krajů. Nikomu bych stěhování za Prahu nedoporučila. Navíc kýžený klid tady stejně nenajdete, protože všechny ty satelity se staví poblíž silnic, které jsou sice pouhými okreskami, ale projíždí po nich tisíce aut a kamionů denně.

0/0
12.4.2018 13:15

K62a30r82e83l 81D37v98o51ř17á18k 4392699431651

Jenže je to rozloženo právě na 10 let a to je ten problém, za 10let mají lidé i vyšší přijmy apod.

0/0
12.4.2018 14:20

P10e62t17r 33K72e33ř 8813244392578

Háček bude v tom čemu říkáte ves za Prahou? Ono přece jen není úplně běžné, že se na vsi prodávají místo domů byty. To asi nebude moc ves. Zřejmě hovoříte o lokalitách jako je Pitkovice, Uhřiněves, atd.

0/0
12.4.2018 15:27

P96a41v19l78í20n81a 31F89á56b92e47r54o69v96á 9216717549951

Dobrá, tak malé město. :-) Jak je to pod 20 tisíc obyvatel, je to u mě ves. Konkrétně píšu o Úvalech a Říčanech.

0/0
12.4.2018 16:41

K41a32m62i28l 97F13i54a53l18a 7515937345500

Závory na vjezdu do Prahy. Jedno auto ven a jenom tehdy -jedno auto dovnitř. Vyřeší to dopravu a hlavně i parkování.

0/−7
12.4.2018 10:27

J80a15n 52B35u84b94i88k 9712951352177

To je dobrej nápad. Že by si stejné závory udělaly obce za Prahou? Až jeden Pražák vyjede z obce do Prahy, jednoho pustíme z Prahy. Třeba v pátek odpoledne ;-D

+10/−1
12.4.2018 10:32

D78a85n72i61e18l 47T36s60c61h36e28r97n35a43y 2235212759652

A hlavne by obce, nepoustely kamiony, ani tam ani zpet, vse je lodmo nebo vlakem ;-D;-D;-D;-D

0/0
12.4.2018 10:34

V38o22j47t61ě67c96h 72M63a53r85h86o59u17l 8688352377203

To by ovšem v některých lokalitách 80% budov do pěti let spadlo...:-)

+1/0
12.4.2018 11:48

J28o26s81e90f 10N14o67v73a87k 5538862546988

Příznivce jednoduchých a špatných řešení. Taková horší Krnáčová. ;-D

0/0
12.4.2018 10:49

P50a81v76e95l 40O96b93d41r34ž14á64l44e83k 6826734738762

Bez dojíždějících středočechů druhý den většina pražských firem a úřadů zavře.

+2/0
12.4.2018 11:07

S21y38l10v16a 12Š91p58o82r46k22o42v92á 5936182290759

jasně - a totéž si dělají všechny obce - hlavně ty, kam míří Pražácí na chaty, chalupy nebo na dovolenou

0/0
12.4.2018 11:11

K97a85m45i77l 39F71i93a39l25a 7855917775360

S tím nepatrnym rozdílem ze do takové “obce” přijede deset prazaku- tady je esek 100.000 každý den včetně víkendu

0/0
13.4.2018 9:33

S64y29l84v98a 23Š76p75o25r98k43o79v83á 5476572600819

pokud stát rozhodl, že všechny úpřady a spádové nemocnice pro střední Čechy sídlí v praze, tak je snad logcké, ža tem lidé jezdi musí. Ale hlavně - kdyby v praze najednou přestali pracovat všichni středočesky, tak vám to tam hezky rychle zkolabuje - zavřou se obchody, nebudou řidiči pro MHD, omezí se zdravotní služby...

+1/0
13.4.2018 9:54
Foto

D98a40n 20R55u24b17í83n 4873373989

Jojo, zlaté časy ODSky na pražské radnici. To žádný tunel Blanka nebyl a mohlo se vesele rozkrádat třebas na plán Olympiády v Praze ;-D

0/−10
12.4.2018 10:19

M80a65r16t75i85n 16Š66t14ě20p57á23n18e93k 3947523103811

To je tak trochu demagogie Burese. Kradem, ale podivejte se na tamty, kradli mnohem vic.

+1/−1
12.4.2018 10:22
Foto

D86a12n 97R54u34b45í78n 4433863609

To není demagogie. Slovy klasika = to je realita. Všecí kradnú! Otázka koho zvolíme teď, aby kradl ;-)

0/−3
12.4.2018 10:37

J67a79n 49B21u11b21i84k 9762931592927

Jo jo kradlo se. Ale taky se stavělo. Blanka, metro C, metro A, povodňové zábrany, tunel Mrázovka......

Zatímco nyní se krade, leč nestaví

+6/−3
12.4.2018 10:25

Najdete na iDNES.cz