Most bude opraven především proto, aby po něm mohly najíždět kamiony na dálnici D1 a ulevilo se tak přetížené Spořilovské ulici. Podle informací, které dostali radní k projednání, most nyní slouží především jako příjezdová cesta do garáží Dopravního podniku. Výstavba nového přijde město na 55 milionů korun.
Pustit kamiony po stávajícím mostě není možné kvůli jeho technickému stavu. "Je nezbytné přistoupit k okamžité opravě bez ohledu na stanovený dopravní režim," píše se v materiálu, který radním předložil primátorův náměstek pro dopravu Josef Nosek.
Radní zvažovali dvě varianty dopravních omezení. Buď by byl provoz trvale zachován, ale byl by stažen do nižšího počtu pruhů a patrně by byla omezena i rychlost, nebo se uzavře spojka celá. Rozhodli se pro druhou možnost.
"První možnost představuje sice trvalé zachování provozu po Jižní spojce, ovšem s dlouhodobými omezeními, která by znamenala tvorby zvětšených dopravních kongescí, při postupné demontáži stávajícího mostu," uvádí se v podkladech radních. Úplná uzavírka dobu stavby údajně zkrátí o dva a půl měsíce.
Termín radní stanovili na první květnový pátek a následující víkend. Údajně kvůli menšímu dopravnímu zatížení Jižní spojky.
Řidiči budou místo objíždět přes Brněnskou a Spořilovskou ulici ve směru na Prahu 9, v opačném směru přes magistrálu, Vyskočilovu a Michelskou ulici.
Pražské MHD by se podle vyjádření dopravního podniku uzavírka dotknout příliš neměla. "Týká se nás to jen z části, a to z pohledu výjezdu linky z garáží na Kačerově a jejího opětovného zatažení do stejného místa," uvedla mluvčí Aneta Řehková.
Podle společnosti ROPID, která má na starosti organizaci dopravy, se ale uzavírka dotkne linky 125, která tudy projíždí. "Ale nijak moc. Zřejmě jen bude jezdit nejbližšími přilehlými ulicemi," řekl za ROPID Filip Drápal.