"Cílem je zvýšit chatrnou sledovanost České televize," uvedl v pondělí předseda unionistů a ministr spravedlnosti Pavel Němec.
Věří, že provokativní spoty zaberou i v odpoledních časech, kdy se předvolební prezentace politických stran objeví na obrazovkách. Své spoty chtějí unionisté šířit také pomocí e-mailu či MMS zpráv v mobilech.
Z parlamentních stran nenatočili televizní klipy jen lidovci a komunisté. Peníze, které ušetřili, věnovali na humanitární účely. KDU-ČSL do televize pustí jen rozhlasovou nahrávku, v níž budou číst články z novin o své straně.
Naopak favorité voleb - ODS a sociální demokraté - možnost představit televizní volební spoty, byť mají obvykle nízkou sledovanost, nevynechali. Do jednoho z nich zapojil předseda ODS Mirek Topolánek i manželku Pavlu. "Nepodporuji jen Mirka, ale celou pravici," říká v něm Topolánková.
ODS nasadí také tři spoty ve stylu filmového hrdiny Indiany Jonese natočené Filipem Renčem. Snaží se odejít ze socialistické jeskyně, vymetá duchy z Úřadu vlády a finanční úřad ovládaný fiktivní stranou KSČSSD.
ČSSD představila své klipy na víkendovém sjezdu. V jednom ukazují na výhody života plného sociálních jistot, ve třech karikují Modrou šanci ODS a Mirka Topolánka.
Populárním Harry Potterem se podle volebního manažera Petra Hrdiny inspirovala Strana zelených. "V našich dvanácti spotech budou hovořit naši lídři z oživlých fotografií na novinových stránkách a představí priority našeho programu," popsal v pondělí Hrdina.
Česká televize bude spoty vysílat od zítřka do 31. května. V pracovní dny od 14.45 do 16 hodin a v sobotu od 12.05 do 13.20, vždy na ČT1.