Diskuse k článku

Řidiči, neukvapte se. Uber se vám jen těžko vyplatí, tvrdí vládní analýza

Pro Uber jezdí v České republice více než dva tisíce řidičů. Někteří si tak jen přivydělávají, pro jiné je to práce na plný úvazek, ale všechny láká flexibilní zdroj peněz. Vládou zadaná analýza však tvrdí, že to s tamními výdělky není tak růžové, jak se zdá. A že si to řada řidičů neumí předem spočítat. Uber s tím však nesouhlasí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P38a67v84e57l 24O73h36a25r62e31k 2625295324605

To se jim fakt povedlo;-D

Tak Uber všude na světě kde jezdí vlastně dotují hloupí řidiři.

To si vážně myslí, že jim takovou hloupost sežerem?

Tuhle studiji bych nechal zadavateli do poslední koruny zaplatit.

0/0
27.2.2018 10:19

M35i71c39h71a33l 57M87a53l37á74t 3210613695552

Podle mě se pro Uber vyplatí jezdit, i kdyby to zaplatilo jen náklady na provoz auta i bez výdělku.

Abych nemusel provoz auta a lízing paltit z výplaty ze zaměstnání.

0/−2
26.2.2018 13:14

P82a49v81e49l 44K67r44á76l 5860799884338

Nějak jste zapomněl na to, že čím víc jezdíte, tím víc vám rostou náklady ;-D

+5/0
26.2.2018 13:17

J87a45n 31L53u18k49á27š 7847313513252

Ne vsechny naklady na auto jsou umerne najezdu. Pokud to ma nekdo jako drobny privydelek, muze to byt zajimave.

0/−1
26.2.2018 16:01

K31a51r68e94l 81Š84o45u75m73a38l 1684803848

Zajímavé to je, pokud to funguje tak, jak to bylo původně zamýšleno - tedy jako spolujízda - příklad - jedu každý den z Chodova do Letňan a večer zpátky (normální cesta do práce). Pokud chytnu spolucestujícího aspoň na jednu jízdu tak mám každý den 180,-Kč, nestojí mě to nic navíc a za měsíc mám v kasičce 3600,- takže de facto jezdím zadarmo.

0/−2
26.2.2018 16:41

O43n82d40ř98e72j 89K50r85y62š83t40o12f 6313851

Jenže řidič Uberu si koncovou adresu nevybírá tu si zvolí zákazník.

+1/0
26.2.2018 18:42

R58a88d19e11k 60N10e63u45m72a70n38n 5752952118455

Blbý je, že to není spolujízda

Takže chytneš z Chodova někoho třeba do Radotína a domů to máš ještě dál

S tou spolujízdou ti něco nalhali nebo IQ 70?

+1/0
26.2.2018 19:00

P15a91v87e72l 41K12r32á85l 5430549294298

Myslím, že při přepočtu na strávený čas ani moc ne.

0/0
26.2.2018 16:43

A38d71a62m 59F93a31r84i81n39i10c 5672407156886

prosim, zkuste si to v simulaci: https://ig.ft.com/uber-game/

problem ale hlavne zni... uber nezada od ridicu to co vyzaduje zakon

+1/0
26.2.2018 13:37

M42i46c34h16a83l 27M19a83l40á96t 3950563125662

Náklady na ujetí 20 000km jsou zhruba 45 000kč.

Na ujetí 20 000km není potřeba žádný servis apodobné kraviny které se píšou v článku.

Ale i kdyby bylo potřeba, tak to znamená, že 119 000kč za potřeby kolem auta můžu platit z výnosů Uberu, jinak bych to platil ze své kapsy.

Takže těch 119 000 by měli připočítat spíš do výnosů a ne do nákladů.

Když je auto moje, tak musím tak jako tak platit všechny ty náklady na pneumatiky, dálniční známky atd. Takhle to zaplatím z výdělku Uberu a nemusím to platit za své.

0/−2
26.2.2018 13:09

P30a26v56e51l 65K77r77á63l 5430699694448

Jenže když budete jezdit jen svoje jízdy, sjedete pneumatiky za výrazně delší dobu. A takhle funguje řada dílů v autě, že životnost klesá s ujetými kilometry. Takže za stejnou dobu vás údržba bude stát výrazně více. Stejně tak klesá rychleji cena vozu (stejně staré auto s vyšším nájezdem prodáte za méně). A to nemluvím o nákladech za ušlou příležitost (čas ztracený ježděním, kdy nemůžete dělat nic jiného). Přesně pro lidi s takovým krátkozrakým pohledem je článek určen ;-)

+6/0
26.2.2018 13:21

J90a21n 13C68e67p81e88k 1234926480

By mě zajímalo, kolik z těchto taxikářů Uberu platí řádně daně?

+1/−2
26.2.2018 11:42

M55a46r57t71i27n 71J51e45l13í52n64e17k 9137759665975

když je to přes tu jejich aplikace, tak asi musí, bych řekl

+3/−2
26.2.2018 11:52

A70d69a97m 30F43a65r47i11n38i94c 5892917506596

nemusi ... kuli tomu financni urad vydal tohle pro jejich ridice:

http://www.financnisprava.cz/assets/cs/prilohy/d-seznam-dani/2017_DPH_Info-k-danovemu-posouzeni-povinnosti-poskytovatelu-prepravnich-sluzeb-UBER.pdf

+2/0
26.2.2018 12:06

K98a39r48e57l 74Š20o48u23m22a70l 1604673128

Tak analýza je asi správně, ale koncovému zákazníkovi je to asi jedno do té doby, dokud bude dost jedinců co to jako řidiči Uberu budou zkoušet :-)

+6/0
26.2.2018 11:02

J70a73n 30M23i81t34l12e44n86e84r 4961578631943

Tak tak a nebo magistrát nezačne účinně vymáhat dodržování zákonů.

+3/0
26.2.2018 11:06

P86a32v93e70l 91K13r51á94l 5420259984958

Ano, na tom je uber postavený, na ždímání řidičů, kteří si to chtějí zkusit (a nebo si neumí spočítat náklady). Ač si tu většina myslí, že proti zvolnění podmínek jsou pouze taxikáři kvůli možné konkurenci, uvolnění vadí i uberu - v tu ránu by mu totiž všichni řidiči odešli k jiným dispečinkům kvůli nižším poplatkům.

+6/0
26.2.2018 11:28
Foto

T98o94m76a16s 61B41e45n66d50a 1194927437864

K cemu je studie na 10 hodin tydne, kdyz 40 procent ridicu jsou z byvaleho CCCP a jezdi 12 hodin denne. Jednou jsem jel s borcem co zacinal 16 hodinu...

+6/0
26.2.2018 10:59

L11u65d61ě34k 80N48o55v19ý 2701759273521

A 16. hodinu asi nezačínal proto, že ho to baví, ale protože by se jinak pořádně neuživil. Takže to potvrzuje závěr té studie - jezdit pro Uber se nevyplatí. :-)

+2/0
26.2.2018 14:37

J12a73n 74L35u45k74á72š 7707973303442

V podstate to podporuje tvrzeni Uberu, ze jde o spolujizdu.

Pokud uz mam soukrome auto a Uberu venuju jen mensi cast najezdu, tak mi naklady zas tolik nevzrostou a prinesu domu dalsi penize. Pokud si koupim auto s tim, ze budu jen jezdit pro Uber, tak nejspis splacu nad vydelkem.

+1/−2
26.2.2018 15:37

R86a64d29e17k 42N71e31u70m68a89n53n 5572412338665

máš IQ alespoň 60, aby jsi pochopil, co je spolujízda?

+1/0
26.2.2018 19:03

A96n56t93o34n30í51n 70S85v68o74b67o30d74a 3154783669562

pro Uber bude jezdit hodně řidičů po svém zaměstnání a potom jsou ty výpočty k ničemu :-), zdravotní a sociální mají odvedené v zaměstnání, auto si pořídil pro sebe a tak ho může využít k vydělání peněz. To je jako jezdit svým autem na služební cesty, zaměstnavatel vám potom slušně sponzoruje vaše auto

+2/−1
26.2.2018 10:58

J93a40n 63M21i58t12l61e38n51e59r 4541548791493

To vše jde i bez aplikace. Dáte si třeba inzerát, že vozíte po práci soukromě lidi...

Problém je však právě se zákonem ...

+1/0
26.2.2018 11:04

A15n92t14o85n11í33n 61S24v22o59b50o49d84a 3134363409142

zákon je dnes zastaralý a překonaný, taxametr nikdy nikoho neochránil, papírová smlouva je v době emailu překonaná, ale tyto nesmysly stále platí :-(

+3/−1
26.2.2018 11:08

J77a93n 55M78i93t25l46e12n48e54r 4791468761813

Nemáte pravdu, taxislužbu lze například vykonávat třeba i bez taxametru, na základě předchozí smlouvy, která lze uzavřít i elektronicky ( i když je diskuze ohledně el. podpisu ).

Problém ale je, že někteří řidiči nemají průkaz taxislužby a vozidlo není zapsáno v evidenci taxislužby. A to zastaralé rozhodně není a i v novele se s tím počítá.

+2/0
26.2.2018 11:12

D81á72š44a 67Ž60a91l29u26d16o82v90á 5135322174795

Což je právě to zastaralé též. Proč by takováto služba měla mát průkaz taxislužby a ne třeba vlastní od Uber - s čipem třeba pro identifikaci a nač evidovat taxi vůbec? Pokud nemají právo užívat vyhrazený pruh a štafly, tak na co evidence a průkaz?

+1/−2
26.2.2018 12:13

J17a16n 58M56i44t17l52e41n93e34r 4561368141293

No třeba aby se zamezilo podvodům na pojišťovny, kdy platí pojistné jako za soukromý vůz. Průkaz řidiče je zase oficiální dokument, že vozidlo řídí tzv. osoba spolehlivá. Je to bezpečnostní opatření jak pro zákazníka, tak i pro stát.

+2/0
26.2.2018 12:26

A60d27a55m 61F66a30r33i77n29i45c 5372807706246

duvod je stejny jako vsude po svete.. mesta si regulujou dopravu a mhd aby byli pruchozi ...aby mohli mit data (ktere uber napriklad odmita davat) na zaklade kterych mohou planovat a regulovat problematicke prvky v doprave...

dalsim duvodem je bezpecnost... jak vozidel tak ridicu a cestujicich ... to byl duvod proc London neprodlouzil uberu licenci protoze nereagoval dostatecne v pripadech kdy uber mnel hlasit policii pripady.

+2/0
26.2.2018 12:29
Foto

R47u72d44o68l11f 93P94o23l85a22n30e54c77k52ý 3823494143405

Kdyby se Uber řidičům nevyplatil, tak by pro něj nejezdili. Každý si umí spočítat, že náklady na km jsou cca 3 koruny a ostatní náklady jako údržba se musí dělat tak jako tak. Rozdílným faktorem je cena za službu. Každý zákazník zaplatí mnohem radši méně, a to je to hlavní, co taxikářům leží v žaludku. Konkurence, která je levnější.

Čerstvá zkušenost ze soboty. Cesta cca 16 km, tam s trojpísmenem 450 Kč, zpátky s Uberem za 260 Kč. Není co řešit.

Řidič Uberu říkal, že než dokončí jízdu, je většinou hned zájem o další. Jako perličku říkal, že vezl nějakého protestujícího taxikáře a když se ptal, proč tedy protestuje proti něčemu, co pak využívá, dostalo se mu odpovědi, že není tak blbej, aby zaplatil o tři stovky dražší jízdu tágem.

+9/−3
26.2.2018 10:49

B61ě94l82a 15H70o66r94á35k18o92v67á 1858212759160

R^;-)

+1/0
26.2.2018 10:55

J58a45n 80P48a44v16e58l 8513172438156

Hm, vsadil bych výplatu, že jste si to teď vymyslel

+3/−1
26.2.2018 10:58
Foto

R56u36d68o37l93f 23P73o69l85a45n15e54c14k58ý 3563354873465

Pošlu vám číslo účtu, na který svou výplatu můžete převést.

+2/−1
26.2.2018 11:09

J76a14n 73P84a48v28e11l 8753162988836

Udělal bych to samé. Tyhle pohádky, kdy přísný odpůrce jakýchkoliv regulací čirou náhoudou před týdnem má zážitek který přesně zapadne do jeho vidění světě, je, no, řekněme, silně nepravděpodobný.

To se nezastávám taxikářů. Svět se mění a doprava se bude muset přizpůsobit. Jen se směju Vaší historce.

+7/0
26.2.2018 11:13

K35a36r55e20l 57Š91o35u49m72a86l 1234803618

Ano údržba se musí dělat tak jako tak, ale pokud budete díky jízdám pro Uber jezdit 2x tolik, tak musí být 2x častější a tedy i 2x dražší (v čase).

+1/0
26.2.2018 11:12

D28á79š69a 97Ž13a43l69u30d20o32v15á 5675982564515

Tak kvuli Uber např. rozhodně nebude přezouvat gumy na jaře 2x ani na podzim.

0/0
26.2.2018 12:04

K42a10r48e12l 26Š76o59u95m41a66l 1904763938

8-o Ale přece pokud by mu pneumatiky letní a zimní vydržely každé normálně 2 sezony - tak bude jezdit na těch dvou sadách celé 2 roky. Pokud najede díky Uberu 2x tolik, tak bude muset po sezoně koupit nové - bude na nich jezdit stejně kilometrů, ale poloviční dobu. Pro takové jako jste vy je tento článek zjevně primárně určen....

+3/0
26.2.2018 14:19

J16a17r75o78m10í39r 25Š27t18o78h70a47n98s36l 5824929544712

To nemáte pravdu...je rozdíl jestli auto najezdí 30 000 km/rok a nebo 10 000,-/rok. Jde o pneu, olej, brzdy, a pak závady z opotřebení. Je rozdíl měnit pneu jednou za 6 let a jednou za dva roky. Měnit olej dvakrát do roka a nebo jednou za dva roky. Plus další amortizace, ergo snižování hodnoty vozu. Jiná hodnota je u pětileté oktávky, která má najeto 50 000km a jiná u té která má 150 000km.

Tohle jsou ovšem všechno náklady, se kterými většina lidí nedokáže počítat, protože jde o náklady dlouhodobé, které se nepromítají postupně, jako třeba benzín.

+9/0
26.2.2018 11:20

A54d75a57m 88F76a54r55i89n84i33c 5732627316346

kazdy si neumi spocitat, zvlast kdyz uber mlzi i kuli tomu 9000 ridicu v usa zalujou ted uber ze zaplatil mene nez slibil..

"udrzba se musi delat tak ci tak" skuste vzit za tyden 100 ruznych lidi vasim autem a pak mi reknete jestli se nejak udrzba interieru zmenila :)))

tu vasi jizdu trojpismenem sem propocital a sjejich aplikaci kterou maj od 2011 ste mnel platit 376kc za 16km jizdu a ne 450... kdyz udelal ridic chybu vrati vam cele jizdne. mimo to tam a zpatky samozrejmne nemusi byt stejna delka/cesta a propustnost a tim padem i cena... taky pri uberu vammuze vyjit jeste draz protoze u nej musite pocitat i kdy objednavate u trojpismena cenu mate fixni ... at dete normalnim tagem nebo limuzinou

+2/0
26.2.2018 11:43

J42a40n 15R92i24c36h96t60e57r 5252592173935

Chytnou je na ulici by vyšlo na 488,-.

Pokud jedete přes Liftago, obvyklá cena by byla cca 360,-.

16 km za 260,- je pod cenou i na Uber, alespoň po Praze. Pokud ovšem nejedete autem, ve kterém se po dvanácti hodinách střídají dva Ukrajinci nebo něco podobného, kterých bydlí šest v 1+1 a jezdí pro nějakého bosse, který si takových aut koupil deset. V rámci "sdílené ekonomiky".

+1/−1
26.2.2018 11:55

L40u71d11ě12k 17N64o22v44ý 2851199813431

Ta teorie, že kdyby se to nevyplatilo, tak to lidi nebudou dělat, je založena na čem? Ve státě, kde si lidi půjčují na exotickou dovolenou a pak následně na splácení té půjčky? :-)

+3/0
26.2.2018 14:39

O23n56d75ř95e83j 21K25r63y43š50t48o78f 6663431

Dnes ráno cesta na letiště s Ubere m předpokládaná cena z Dolních Břežan 890.kc S taxíkem 587. Konecna cena.Takže tyhle historky si strčte za klobouk.

+2/0
26.2.2018 18:49

P47a77v23e13l 56K85r69á89l 5430559974248

Teda, kdybych nejezdil občas v Praze taxíkem a neznal reálnou situaci, tak bych si podle zdejších diskutérů musel myslet, že to v Praze vypadá minimálně jak v pekle. A pokud tady všichni opravdu máte štěstí na takový zlodějský póvl (o čemž ale pochybuju, spíš tu všichni mluví bez znalosti věci), možná byste měli změnit sociální skupinu, se kterou se stýkáte.

+8/−3
26.2.2018 10:47

J90a29n 18R77i66c43h30t80e98r 5712622193195

Přesně tak. Jak už jsem uváděl jinde, jezdím přes Liftago a jsem spokojený. Průměrná cena je kolem 20,-/km a mám jistotu, že se neztratím s nějakým Kazachem, který neumí pořádně ani ovládat navigaci, objede se mnou půl Prahy a nakonec mi brečí, jestli bych mu nedal o něco víc (zážitek z jedné z mých dvou pokusů jet s Uber).

+4/−2
26.2.2018 10:55

K91a72r55e62l 57Š96o54u30m94a31l 1114403208

Přesně tak. Já používám Liftago a až na výjimky se bez problémů dostanu včas a za normální cenu kam potřebuju. Pokud chytám taxika na ulici tak se většinou rovnou zeptám na cenu a zatím jsem se vždycky domluvil.

Ale věřím že v případě cizinců, turistů se je semtam někdo oškubat pokusí.

+3/0
26.2.2018 11:04
Foto

J66i51ř92í 47L96i38b50e90r 6438640710872

Ve Varšavě běžně používám taxi. Cesta z centra Varšavy na jižní okraj (čtvrť Kabaty) je cca 12 km a cena něco přes 20 zl (cca 130 Kč). Se zapnutým taxametrem, bez problémů. Až tohle bude v Praze, nemáme co řešit.

+1/0
26.2.2018 10:36

M38a68r30t51i73n 31J60e54l58í41n49e94k 9217549675135

chcete se mít jako v Polsku?

+2/−1
26.2.2018 10:39
Foto

J33i77ř24í 39L68i14b79e89r 6648160890302

Ehm, jsem v Polsku docela často, a že by se tam měli lidé hůře, než u nás, to nepozoruji. Mnohdy se mají naopak lépe. Nevím, kam jste svojí otázkou mířil...

+7/0
26.2.2018 10:46

M79a76r71t31i81n 40J96e51l94í88n54e36k 9887849525635

tak v tom případě jedině dobře:-)

+1/0
26.2.2018 11:00

R27a25d32i67m 69S45i20m53u10n65e97k 2170880526784

logicky, je to chudší země, tak se tam mají stejně (materiálně)..

+1/0
26.2.2018 11:04

J51o48s29e57f 17K45a60r49f83í64k 7812605696590

Tyhle protesty mají za následek jediné. Do vozu s nápisem TAXI už vživotě nevlezu, i kdybych měl jít pěšky...

+4/−3
26.2.2018 10:29

Najdete na iDNES.cz