Pátek 3. dubna 2020, svátek má Richard
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Pátek 3. dubna 2020 Richard

Diskuse k článku

Úřady: Lávka nebyla v havarijním stavu, Praha dává do oprav mostů stamiliony

Zřícená Trojská lávka nebyla v havarijním stavu, uvedla Technická správa komunikací. Kontrolor ale přiznal, že její hlavní závěsná lana neprověřoval. Praha přesto tvrdí, že péči o mosty nepodceňuje, což prý dokládá fakt, že za poslední čtyři roky investovala do oprav a kontrol mostů přes miliardu korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J32a61n 85M13o14r12a21v63a 8109649859376

Těm odpovědným patří na ruce klepeta a od 5 let nahoru. A těmto odporným alibistům, kteří vykládají, že lávka v havarijním stavu přece nebyla a proto se vůbec neměla zřítit, přece ji kontrolovali, ovšem nosná lana(!), která jsou na té lávce to nejdůležitější, NEPROVĚŘOVALI! okamžitá výpověď a zákaz práce v jakékéliv funkci nadosmrti.

Co ti lemplové kontrolovali? Natřené zábradlí? Žlutočerné pruhování na začátku a na konci? Tabulky: Nenaklánějte se ven?

S takovými lidmi tento stát fungovat nemůže a bude to stále horší.

Zrovna dnes vyšla zpráva, že byli OSVOBOZENI! všichni obžalovaní z pádu mostu ve Studénce v roce 2015, kde zemřelo 8 lidí!!! Soudu se nepodařilo dokázat, kdo je vinen že ten most spadl!!!

Naprostý výsměch všem pozůstalým, demokradický hnus, hnus, hnus!

0/0
7.12.2017 17:06

P12e91t13r 23K28o87l25á23ř 2358977674861

Zajímavé, že ta vševědoucí paní z ŘSD věděla všechno cca 10 minut po zřícení ...

0/0
4.12.2017 14:34

M39a44r47t91i17n 61V75y42s57k35o94c13i66l 3472518765820

Absolvoval jsem pouze jeden semestr stavebnich konstrukci, presto je to ukazkovy priklad sesunuti predpjateho beronu po ztrate unosnosti lan. Tim spis, pokud (jak jsem pochopil) to bylo skladano z prefabrikatu. Tedy fakt nevim, co jste cekal, ze na to znalkyne rekne. Ze to spadlo proto, ze se podemlel pilir?

+1/0
4.12.2017 19:46

R81a17d42i76m 37T31o96b78i85á44š 2653372974446

když nebyla v havaríjním stavu tak proč spadla...???koho poženou k odpovědnosti...???řídícího parasita nebo řadové údržbáře...???

+1/0
4.12.2017 13:04

J19i36ř87í 45S26o71u76č25e18k 5576337619689

Pěkné. Na jednu stranu tu je tvrzení, že lana nemohli kontrolovat, protože by pak do konstrukce mohlo zatékat. No a tomu předchází tvrzení, že do konstrukce dlouhodobě zatéká.

+1/0
4.12.2017 12:56

A44l77e27š 25A31d76a70m 7580250848789

Krnáčová a Dolínek. Ti jsou zodpovědní. O problému byli předem informováni a nic nedělali. Oba měli rezignovat

+1/0
4.12.2017 12:22

V96l67a20s70t20i81m89i97l 91H96a96l67b57i20c63h 8403655196408

V havarijním stavu nebyla,přesto spadla.

0/0
4.12.2017 9:38

M27i68c78h96a45l 20S50e66d47m22í75k 3669475766721

Odborníci z Technické správy komunikací jistě znají termín diagnostické pokrytí - je to procento chyb, které daný test dokáže odhalit. U nedestruktivních testů to prakticky nikdy není 100%. Některé druhy destrukce probíhají prakticky bez varování velmi rychle, takže ani 2min interval měření nic nezaručuje. Takže TSK sice něco dělala, ale jistotu o stavu lávky z principu mít nemohli.

0/0
4.12.2017 9:29

E60n46g74e18l15b46e47r50t 71P70e51š79k30a 8561727666166

To je jasné, lávka byla cajk, pochopte to. Blíží se zima a tak si prostě řekla, jdu si lehnout.

+1/0
4.12.2017 9:09

I28v58a 74U48r79b98a40n72o73v71á 9484404533841

Ta lávka se vždycky nepříjemně houpala, takže jsem měli hodně nepříjemné pocity po ní chodit. A to nikomu z odpovědných osob nepřišlo závadné?Rv

0/0
4.12.2017 8:46

J30a10n 19P42a90v79e29l44k31a 3227311414561

To houpání je normální, to dělají i větší mosty.

+2/0
4.12.2017 9:20

P72e48t98r 86V27o64n12d10r40a58c23e84k 7975941193730

No tak si říkám, že ještě že ta lávka spadla - všude ve zprávách je to zpráva č.1 - jse šťastný, že žiju v zemi, která nemá větší problémy 8-o8-o

0/−2
4.12.2017 7:27

K73a72m77i32l 40V97a93š98í55č63e33k 4255470395405

přesně tak a navíc uvážíme li že budou provádět stejné kontroly jako byly provedeny na této lávce ( a tyto kontroly žádnou chbyu neodhalily :-) takže opět vyhozené prachy....

0/0
4.12.2017 7:08

P75e61t77r 18Z22o43u19f21a37l 7446377641625

Njn miliarda v tahu a lavka taky. Super prace ! Bych zas blil....

0/0
4.12.2017 1:19

M13a32r31t77i55n 11H69r79o33u55d29n44ý 5227922954207

Největší sranda je, že si Dolínek stěžuje na backlog v investicích do mostů vytvořený jeho předchůdci, ale přitom ho "úspěšně" ještě navyšuje. Jelikož 350 mega ročně (a to do toho ještě počítá i OPEX!) nemůže na CAPEX/OPEX těch 677 pražských mostů a lávek stačit ani omylem.

0/0
4.12.2017 0:12

K41a70r58e23l 95N85o13v26o88t68n13y 1674395894832

Takže se vlastně o havárii nejedná, jen spadla lávka, že pane radní Dolínku? Jenže to není žádná sranda, to není jako malovat modré barvičky po ulicích, tady jsou v sázce i životy!!

+1/0
3.12.2017 23:52

J95a31n 91H72o64r42á39k 1423589319664

A je to tady.Už se bojí.;-D

Praha urychleně zváží uzavření radotínské lávky, v prosinci znepřístupní lávky pro pěší na Železničním mostě. Na Hlávkův most možná nebudou smět tramvaje.

Zdroj: https://www.lidovky.cz/praha-chysta-uzavirky-nekterych-mostu-podceneni-situace-odmitla-pyn-/zpravy-domov.aspx?c=A171203_133911_ln_domov_ELE

+1/0
3.12.2017 22:29

Jan 5151804541617

Neřekl bych, že se bojí. Spíš konečně začali studovat dokumenty = diagnostiky, které jsou uloženy v archivu TSK, a ze kterých plynou jasné závěry pro konkrétní mostní objekty na území Prahy.

Lávky na železničním mostě měly být uzavřeny již v prosinci 2016 a takto by se dalo pokračovat.:-(

0/0
5.12.2017 15:33

V92l97a96d27i40m33í94r 93T13e88m36l45í73k 1395227101767

...tak to je fakt bomba! Čidla hlásící až pád mostu? Na to čidla snad nejsou potřeba, ne?

0/0
3.12.2017 21:56

P64a25v38e60l 26D71o14l47a76n37s29k80ý 9477649466218

..."stěrače stírají" ..."to nemusíš hlásit, to přece vidím!"

+2/0
3.12.2017 21:59

A17l24e50x74a41n92d65r 64Š96í96r 5771600533

To jsou neuvěřitelné tlachy. Kontrola v dubnu 2016: "Diagnostický průzkum prováděný v r. 2007-2009 konstatuje výrazné oslabení přepínacích lan s aktivním korozním procesem a řadu atypických poruch, které ovlivňují statiku nosné konstrukce a jsou prakticky neopravitelné. Od roku 2014 je na lávce prováděn automatický monitoring pro získání informací o případném rizikovém chování nosné konstrukce lávky. Průběžné výsledky sledování vykazují progresivní vývoj zhoršování stavebního stavu. ... Životnost lávky je odhadována maximálně na 5 let." Jinými slovy - "nejpozději za 5 let se lávka zřítí". A ejhle - ona se opravdu zřítila, to je překvapení.

+6/0
3.12.2017 21:35

A13l96e83x90a53n14d13r 88Š45í63r 5461800553

Je to neuvěřitelná nezodpovědnost TSK, která tu zprávu zpracovala a přesto nic nedělala, a Rady města, která tuto zprávu vzala na vědomí (podpis: Krnáčová, Dolínek) a nedělala naprosto nic (zřejmě dokonce ani navržené "v roce 2016 zahájit předprojektové práce na její rekonstrukci, resp. změnu nosné konstrukce" - !!!). Očekával bych exemplární tresty.

+1/0
3.12.2017 21:51

M36a85r28t66i83n 18R87ů79ž36i28č15k85a 9364891838459

fakt by mne zajímalo jaký obětní beránek se najde

politici to nebudou (fakt by mne překvapilo, kdyby ano)

je fakt štěstí v neštěstí, že to padlo a nebylo na ní moc lidí

0/0
4.12.2017 5:47

K93a60m73i17l 68V25a82š26í83č62e72k 4925160135345

přesně mě kdyby statik řekl že mi dům zta 5 let spadne tak jsme do roka a do dne pryč a dům nechám zbourat.. (nebo ho prodám)

0/0
4.12.2017 7:15

T14o20m94á22š 20V38a21l78d21e76r 7453240269

Prodám- taky dobrý. ;-D

+1/0
4.12.2017 8:51

P57e72t47r 27P76e97š61a28t 9518300808292

Nebyl v havarijním stavu a přesto havaroval, tak někdo tu z někoho dělá vola.... že by to někdo přeříz???;-)

+1/0
3.12.2017 21:30

R26o12m82a67n 34S35o17u43č21e12k 1602315790879

Dolinek krndu? Nebo je do toho zapletená ještě jiná osoba?

0/0
3.12.2017 22:10

P33e83t31r 61B37r57o48ž 8472124666154

Takže závěr: Mosty v Praze, i když nejsou v havarijním stavu, mohou kdykoli spadnout.

+6/0
3.12.2017 20:59

P98a54v88e35l 35D52o91l52a90n38s18k94ý 9757379196218

To myslím, že až tak ne, protože je pouze málo mostů, které mají tak náchylnou nosnou konstrukci.

Z běžného železobetonového mostu, když odpadne pár kusů betonu, tak se většinou nic neděje. Závada se dá zjistit a posoudí se snadno zbylá únosnost. U padlé lávky tomu tak nebylo.

+2/0
3.12.2017 21:05

P87a18v23e61l 45K65o55l28a72ř93í67k 8977280908670

ja bych se neomezoval na to 'v Praze'

+2/0
4.12.2017 0:21

K63a44r64e66l 30S18o87c32h75ů34r77e87k 2450416549225

Mě zaujalo dřívější vyjádření, že se vědělo, že po povodni lávka nemůže vydržet dalších 20 let. Teď všechny překvapilo, že spadla už po 15 letech. Takže nikdo nevěřil, že vydrží 20 let, ale 15 let na to byli pořád ještě úplně v klidu.

+2/0
3.12.2017 20:55

A61l29e38x36a23n57d90r 46Š19í32r 5791170793

V dubnu 2016 se odhadlo, že spadne nejpozději za 5 let.

0/0
3.12.2017 21:36

P96a84v92e20l 27D36o22l92a53n53s66k10ý 9357399686408

1) Myslím, že zatěžovací zkouška nebyla provedena řádně. Charakteristické užitné zatížení na takové veřejné lávce musí být minimálně 200 kg/m2, což jsou například při šířce třeba 3 metry a délce 80 m 48000 kg, tj. 48 tun. Zkušební zatížení by mělo být (pokud jsou pochybnosti o stavu) minimálně o 50% více, tj. 72 tun. Pokud by toto lávka "přežila", byla by schopna běžného provozu. Není totiž možné, aby po pár letech koroze se zatížitelnost snížila na 0,4 t (4 lidi po 100 kg), takže myslím, že zatěžovací zkouška nebyla provedena na plné zatížení, tedy pouze alibistická.

2) Pokud je nějaký prvek kritický pro únosnost nějaké konstrukce, musí být snadno kontrolovatelný a udržovatelný. Například most v San Franciscu má nosná lana vizuálně kontrolovatelná, a neustále natíraná, aby ke korozi nemohlo dojít.

Tahle lávka ale měla lana skrytá, a stačila malá netěsnost a koroze mohla nekontrolovatelně běžet, dokonce někde úplně jinde, než kde k průniku vlhkosti došlo. Řešením by bylo použití nerezavějících lan, takže zde přichází v úvahu i nezkušenost původního projektanta.

+5/0
3.12.2017 20:45

P76a40v36e62l 22K84ř61í39ž 8487341180519

Že by pan profesor Stráský byl v té době ještě nezkušený?

+1/0
3.12.2017 20:50

P18a39v70e78l 10D95o27l97a89n60s48k44ý 9947399496368

Jedna věc je akademická vzdělanost, jiná věc je praxe. Některé praktické záležitosti, jako je třeba nemožnost kontroly a údržby, lidi z vysokých škol často nezajímají.

+6/0
3.12.2017 20:52

P84a81v55e57l 65K17ř49í90ž 8127761520449

:-);-)

0/0
3.12.2017 21:13

M71i17c57h86a87l 86T83e11s45a37ř 4388552390721

Spíš bych chápal že si chtěli zkusit inovativní, subtilní konstrukci s vědomím, že bude potřebovat nějakou péči navíc. A ta nezkušenost spočívala spíš v tom že uvěřili, že tu péči lávka skutečně dostane:-)

0/0
3.12.2017 22:56

P23a78v50e75l 23D77o89l31a89n21s48k36ý 9947599736638

Myslím, že plán kontrol a údržby jde za projektantem.

V tomto případě by zřejmě pomohlo prozařování rentgenem, ale po bitvě je každý generál...

+1/0
3.12.2017 23:11

M39i18r93e50k 55B54á88r40t85a 2175517610521

Proboha a co tam kontrolovali?? Nátěr zábradlí??8-o

+1/0
3.12.2017 20:19

M82a45r28t29i19n 77H75r77o33u36d75n30ý 5927272364967

Kontrolovali, co všechny nestihli a dávno neudělali.

0/0
3.12.2017 20:44

R75o47b56e16r84t 63H74o25m30o78l72k32a 2940862822901

Kontrolovali značku "cyklisto sesedni z kola". Protože ta jediná, ač úplně nesmyslná) mohla přinést nějaké peníze (konkrétně do kasy MP).

0/0
3.12.2017 21:05

P81e79t37r 68F64o89j76t40a 2632851635400

MOst byl "řetězovka" a ta nemá ráda pohyblivé zatížení - dochází k rozkmitání. Proto zákaz jízdy na kolech!

0/0
4.12.2017 8:53

R69o24b79e33r94t 23H59o20m74o23l94k76a 2600632532921

Jste chyběl ve škole, že? Při jízdě na kole je rozkmitání mostovky řádově menší než při pěší chůzi. Prakticky nulové. Naopak 100kg chodec už most rozhoupe dost slušně. A pokud zvolí správnou chůzi, tak se mu po pár krocích podlomí kolena...

+1/0
4.12.2017 9:16

M56i96c14h10a40l 88H47á11j44e56k 4680167818663

Zákaz jízdy na kolech tam nebyl kvůli mostu, ale kvůli chodcům, které bezohlední cyklisté ohrožovali. Parabolicky prohnutý tvar lávky sváděl k tomu při sjíždění od pilíře nebrzdit, aby setrvačnost na druhém konci kolo vynesla zase nahoru.

Párkrát jsem zažil, jaké to je, když kolem vás ve středu úzké lávky profičí borec, co je příliš cool na to, aby přibrzdil, a vy nemáte kam uhnout a jen se modlíte, aby zrovna kolem neprocházela maminka s kočárkem a borec to do vás v plné rychlosti nenašil.

0/0
4.12.2017 10:47

M38a53r98t88i61n 88V18y58s52k71o90c69i41l 3712148235730

jasne, bez maminky s kocarkem by to neslo R^;-D

+1/0
4.12.2017 18:57

M87i39c22h86a69l 38H65á35j68e82k 4900857928773

Šlo by to jistě i bez ní. Ovšem zrovna na téhle lávce člověk potkával maminky s kočárky (i se staršími dětmi bez kočárků) celkem běžně.

0/0
4.12.2017 21:59

J13i50ř68í 40U37h47e16r64e64k 2408668877558

Ouřednické keci pořád dokola,jen ta lávka si klidně spadne!Rv

+1/0
3.12.2017 19:58

S57i68l96v77e69s72t51r 54K42a93d37e26ř66á38b59e95k 8630483745610

Ouředničtí kecové?

0/0
3.12.2017 21:06

I84v97a90n 37M30a45š81e45k 5492327574

Tak proč spadla?8-o;-O?

+1/0
3.12.2017 19:52

M31i38r70e77k 79B21á24r92t17a 2335157600951

Putin! Jedině Putin za to může.... Ten má prsty ve všem!;-D

0/0
3.12.2017 20:20

Premium

KOMENTÁŘ: Po dvou měsících přijde rozvrat. Nečekejme na pomoc, konejme!

Karanténní prázdniny může ekonomika státu vydržet měsíc. Po dvouměsíčním výpadku už hrozí naprostý rozvrat výroby,...

Premium

Španělská nepoučitelnost. Proč zde koronavirus řádí jako v Itálii nebo Číně

Dlouhé týdny Španělé sledovali, co se děje v Číně, Íránu a Itálii. Ale nepoučili se. Laxní politici opakují stejné...

Premium

Storno přijde draho, Češi nechají cestovkám desetitisíce za ­propadlé zájezdy

Přijít o desítky tisíc za neuskutečněné zájezdy je problém, se kterým se potýká řada českých klientů cestovních...

Najdete na iDNES.cz