Sobota 17. dubna 2021, svátek má Rudolf
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Sobota 17. dubna 2021 Rudolf

Diskuse k článku

Čechy krásné, Čechy krvavé. Smrtí se trestalo smilstvo i krádež medu

Málokterá otázka vyvolává tak protichůdné reakce. Trest smrti ano, nebo ne? Naši dávní předkové místo jalových debat obvykle dávali přednost přesné ráně ostrým mečem. V péči kata končili nejen vrazi, ale někdy i drobní zlodějíčci či sexuální delikventi. Historii poprav na českém území přibližujeme v rámci seriálu iDNES.cz Zločin a trest.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J89a61n 75P55u65l25e22c 4468627261475

Prostě ne, příklad Václava Berana ukazuje, že trest smrti u nás být prostě nesmí. To, že dneska máme testy DNA atd. na tom nic nemění. Vždycky je tu možnost chyby lidského faktoru.

0/0
27.3.2017 14:38
Foto

T22a82d91e77a54s 89P36i30s27t59a 6129812341427

Taky jsem proti, ale z jiného důvodu. Nevěřím tomu, že by se soud nemohl splést. A nevěřím tomu, že by se to časem nedalo třeba i politicky zneužít.

Nehájím vrahouny, naopak bych jim přál něco krutého. Ale nevím, jestli tohle je ten správný způsob. Nehledě na to, kdyby společnost mordovala lidi, byť samé ukrutníky a mordýře, o co by pak byla lepší než oni?

Doživotí je dost drsný trest.

0/0
16.3.2017 13:01
Foto

K94a70r29e50l 68V31o82h28n49o77u82t 4198669790497

Jsem proti trestu smrti. Izolovat nenapravitelného pachatele od společnosti můžeme i jinak.

Nejsem a priori ani proti fešáckým kriminálům v případech, kdy skutečně pomůžou. Nemá smysl člověka, který třeba neúmyslně zabil, zničit v kriminále. To nikomu nepomůže.

+1/0
14.3.2017 10:07
Foto

J18a56r54o24s71l90a53v 28R19e11i21t45m55e13i39e39r 5591930315325

Rozhodně se nedomnívám,že by obnovení trestu smrti snížilo zločinnost nakonec z historie je známo,že v krutém středověku kdy byly různé exekuce vykonávány s velkou krutostí, tak během nich se nejvíc kradlo

+1/0
14.3.2017 8:27
Foto

D30a50n26i22e56l 26T38s64c52h98e71r80n68a49y 2765512559362

Tehdejsi spojecnost chranila poctive lidi pred zlocinci, coz bylo evidentne spatne, proto dnes jsou chraneni zlocinci a poctivym lidem je zakazano si hajit svuj majetek ci zivot

+1/−1
14.3.2017 8:12
Foto

I20v69a 14D27o11l40a67n19s47k71á 2453486520580

Krutost vuci zlocincum nebyla jen v Cechach. Ten nejvic sokujici trest jsem nasla v Anglii, kde za padelani penez byla sibenice pro muze, ale zena byla za stejny zlocin upalena za ziva. Posledni takove upaleni bylo kolem roku 1790.

0/0
13.3.2017 18:52
Foto

D71a58n26i87e15l 38T11s24c74h24e62r65n12a49y 2635852629612

Vyse trestu odpovidala spolecenske nebezpecnosti, v dobe kdy byla u moci cirkev evidentne se popravovalo nejvice - cim to asi bude?

0/0
14.3.2017 8:15
Foto

I87v14a 66D20o61l25a33n25s80k88á 2173906910170

>Vyse trestu odpovidala spolecenske nebezpecnosti<\

V tom mate pravdu, ale nejak vam uteklo, ze za stejny zlocin byl uplne jiny trest pro zeny a pro muze. To je na cele te veci sokujici. Ostatne vesely se i deti, ktere neco ukradly, takze penezokaz, pokud byl muz, z toho nevysel o nic hur.

0/0
15.3.2017 6:48
Foto

A60l29f32r95e90d 60D62e49l97o18n54g 4384122476740

K vysoké zločinnosti existují také genetické dispozice! Není divu že národy se zbavovaly v minulosti takových jedinců popravou! Společnosti které zachovávají tradice dosud tento očistný trest zachovávají, na př. USA, Čína.

Současný feministický trend (zákaz zbraní, zrušení voj.služby, fešácké kriminály) mi připadá jako snaha o ideální svět jak ho líčí některé sekty kde masožravá zvěř je krmena ovocem!!!

+2/−1
13.3.2017 16:45
Foto

K65a68r82e84l 81V85o63h53n15o47u63t 4718819220307

V kriminále se nerozmnoží a jestli se už rozmnožil, poprava nepomůže.

+1/0
14.3.2017 10:08
Foto

A35l67f32r69e58d 51D30e41l89o70n11g 4354642676120

Milý Karlíčku, umíte inteligentně diskutovat ale pak musíte také komplexně!! Jak vysvětlíte že zločinci mají vesměs snažší život než důchodci?! Určitě věříte že to pomůže snížit zlodějnu?!

0/−1
14.3.2017 10:18
Foto

K16a86r30e76l 15V33o47h18n17o34u73t 4648779900537

Co má situace důchodců společného s trestem smrti? To jako že když se mají důchodci špatně, tak je lepší popravovat? To má být ta komplexní diskuse?

0/0
14.3.2017 15:41
Foto

A95l89f67r84e86d 29D69e78l76o26n24g 4484502946200

Vážený Karlíčku, trochu myslet! Víte co stojí ubytování a hlídání takového Breivika?? A naší zločinci (desetitisíce) nemají povinnost pracovat a také mají zajištěné živobytí v teple a suchu! Myslíte že důchodci mají stejný komfort?!

Myslím že je třeba přehodnotit celý systém vězenství, minimálně povinnost pracovat! Vězení musí odstrašovat dnes je pro některé typy odpočinkem před další kariérou zločinnosti!

0/0
14.3.2017 16:59
Foto

T84a38d88e46a44s 56P84i61s45t24a 6129302241627

Vážený pane Delongu. Trest nejvyšší také není zadarmo. Vydržování týmu katů, popravčí místnosti, protahované soudy

0/0
16.3.2017 13:05
Foto

J33i76ř65í 62V97o27n14d44r95á82č25e86k 5266504100884

Co fascinuje mě je, že ve vysoce civilizovaných USA, kde působí Amnesty International, kritizující vše a všechny na celém světě, se ve státech s trestem smrti chodí lidé dívat na popravu jako do divadla. To mi přijde hodně středověké a nechápu, jak to můžou vůbec strávit.

+1/0
13.3.2017 15:01
Foto

E19v97a 66K21o23l87á36ř88o53v18á 1484150152492

Vrazda asi ne, spis zabiti z nedbalosti.

0/0
13.3.2017 14:08
Foto

M71i26l49a64n 23V91o46l82e87k 5959923806929

Něco na podporu našich humanistů:

https://www.krajskelisty.cz/praha/16037-zabil-ctyri-dospele-sestiletou-holcicku-a-nenarozene-dite-sice-dostal-dozivoti-presto-uz-mozna-chodi-nekde-mezi-nami.htm.htm?sig=Cg0ArKJSzN1zueMSXoHeEAE&urlfix=1&adurl=

+1/0
13.3.2017 13:16
Foto

D91a63n29i69e67l 20T44s35c92h31e56r51n20a88y 2385732549182

Tak jak jinak v zemi, kde zlocinci jsou chraneni, a jsou staten podporovani - vas to snad prekvapuje, tech vypustenejch vrahu po par letech mezi nami chodi hafo. A svete div se roste pocet pohresovanych osob

0/0
14.3.2017 8:09
Foto

K64a39r89e42l 52V70o76h84n85o96u71t 4258789240297

Co má možnost žádosti o propuštění společného s trestem smrti?

+1/0
14.3.2017 10:11
Foto

J17a42n 95P89i88ň78o47s 6941156466333

Nejde jen o trest smrti, ale celkový přístup k potrestání viníků. V USA mají trest smrti, mají tam i docela drsný přístup (oproti Evropě) k vězňům přesto jim počet vězňů neustále roste, recidiva je vysoká. Známá je tím i Brazílie. Naopak přístup států jako Norsko, Švédsko, Nizozemí není mnoha lidem po chuti (hezké pokoje, různé aktivity atd.), nicméně čísla hovoří jasně: celková zločinnost malá, recidiva minimální, prázdné věznice.

Takže je to o tom, jestli nám jde o odplatu nebo o prevenci a nápravu. Já jsem jednoznačně pro to druhé R^

+4/−1
13.3.2017 12:51
Foto

I17v71o 80S56v53o23b51o84d25a 9629112318

Díváte se na to z úplně špatného úhlu. Norsko, Švédsko, Nizozemsko - tam všude BYLA nízká zločinnost a recidiva, dokud se skladba obyvatelstva nezačala měnit v neprospěch Evropanů. Z toho si můžete vyvodit, proč je zločinnost v USA a Brazílii vyšší a horší. Věznice a zločinnost se přizpůsobuje demografickému složení populace, ne naopak.

+5/−4
13.3.2017 12:58
Foto

J75a98n 89P35i58ň37o30s 6161776366893

wot?

+1/0
13.3.2017 13:18
Foto

L80e95n77k63a 28G85r91a94h37a16m 8461597770

Jestli to "wot" má znamenat what, tak třeba v Americe je v kriminále cca 50% černochů, ale v Americké populaci jich cca 12%.

+2/−1
13.3.2017 14:09
Foto

J23a25n 24P70i64ň72o44s 6911786936683

podle vás to vypovídá o "nepřizpůsobivosti" černochů, podle mě to vypovídá o tom, že USA neřeší prevenci, ale soustředí se jen na represi

+1/−1
13.3.2017 15:45
Foto

J22a79n 56P69i55ň18o12s 6201396456903

a dalších 50% jsou hispánci, že? ;-D

White America first!

+1/0
13.3.2017 15:47
Foto

J75a57n 45P87i65ň39o70s 6151936696613

Našel jsem číslo 37%, bílých 32%. Ale to už se ta diskuze stáčí jinam...

+1/0
13.3.2017 16:08
Foto

J57a44r22d15a 44Š22m62í55d 3889268821949

úplně s vámi nesouhlasím. Je sice prokázáno, že existence trestu smrti nemá vliv na zločinnost ani její surovost. Na druhou stranu, prevenci trest smrti řeší určitě lépe než pouze trest odnětí svobody, a je navíc levnější. A pokud jde o odplatu - je v ní schována i určité zadostiučinění pro pozůstalé. Já jsem pro znovuzavedení trestu smrti (byť se tak v dohledné době 20 let určitě nestane a ani nemůže stát, vzhledem k mezinárodním závazkům ČR), ale pouze v případech např. teroristického činu, mnohonásobného vraha, kde je vyloučena resocializace..... apod.

0/0
13.3.2017 13:08
Foto

J16a15n 44P35i80ň96o44s 6481476776343

teroristický čin, mnohonásobný vrah, super souhlasím. Ale lze 100% zamezit zneužití? Lze zamezit odsouzení nevinného? Pozůstalí možná budou rádi, že za smrt viník zaplatil smrtí (odplata), ale jejich milované jim to nevrátí.

+3/0
13.3.2017 13:18
Foto

I48r23e28n84a 78K62r18o87u74p51o28v26á 4220203957952

Vzhledem k tomu, že zločinnost v Norsku a Švédsku strmě roste, zdá se, že na zločinnost a recidivu nemá tak vliv typ trestů, ale mentalita národa. Po přílivu nejprve nepřizpůsobivých ze všech koutů Evropy a nyní ještě muslimských "uprchlíků" nemá zdejší systém šanci.

0/0
14.3.2017 8:07
Foto

D75a26n81i45e85l 40T62s92c59h33e36r79n22a72y 2275902199662

No jestli ono to statisticke snizeni zlocinnosti nespociva spis v tom, ze uz to nikdo radeji ani nehlasi, jelikoz to v podstate nema zadny smysl. Policie akorat po trech mesicich napise ze to odklada ze pachatel je neznamy, nahrada skody nehrozi, takze asi tak. Kdyby zlodej vedel ze na 99 procent bude pri pachani trestne cinnosti sejmutej, a pokud to nepomuze, tak bude sejmutej a priste nebude moci svuj skutek opakovat, leda by vstal z mrtvych nabo byl zombie. Naprava u zlocince vetsinou nehrozi, spis pouceni z chyb a poradne proskoleni ve skolicim stredisku, zvanem napravnevychovne zarizeni

0/0
14.3.2017 8:21
Foto

M87a66r30e92k 77J76a36n18e93č29k63a 1867276233691

Ať si každý říká co chce, lidstvo směřuje ke svému úpadku právě tím, že již nedokáže tvrdě trestat násilné trestné činy, natož u recidivistů, kde absolutně není sebemenší šance na nějakou převýchovu a dokonce je i omlouvá a staví jejich práva už i nad práva občanů, coby obětí, nebo jejich příbuzných. Věznice v dnešní podobě již totiž dávno ztratily jakýkoliv výchovný účinek a slouží pouze k povalování a zdokonalování se v trestných činech. Pokud nechce dnešní přehumanizovaná společnost trest smrti za závažné delikty znovu obnovit, pak těžká fyzická práce do úmoru v náročných podmínkách by ji mohla nahradit.

+5/−2
13.3.2017 12:12
Foto

T10a47d71e30a94s 87P61i81s65t90a 6289382811187

Takže podle vás bylo lidstvo na svém vrcholu ve středověku? Hodně zajímavý názor.;-D

0/0
16.3.2017 13:08
Foto

J61a78n 11S35t12e53h18l39í54k 1339139686594

Fakt nevím co bych si vybral, kdybych byl odsouzen nevinně. Smrt? Doživotí? Pro nevinného je to oboje masakr. Pokud by to mělo být doživotí v ruském Petaku, tak snad radši smrt.

0/0
13.3.2017 11:57
Foto

M32a67r72e95k 46T18ů65m52a 4712788286882

Už jen vzhledem k historickým souvislostem, kdy tu došlo k mnoha politickým monstrprocesům, či k mnoha justičním chybám, které měly za následek smrt nevinného, nemohu s trestem smrti souhlasit.

Daleko větší trest pro vraha je hnít na doživotí nebo 25 let v kriminále.

+2/0
13.3.2017 11:31
Foto

J70a98n 14R48i36c85h57t96e35r 5852672833845

Tak trest smrti přišel až s příchodem křesťanství? Vida, co dobrého nám sem přinesli, písmo a mučení;-D

+1/−4
13.3.2017 9:42
Foto

M91a21r25t91i17n 27Ž96e90l29i11n59s97k28ý 9328909729512

By me zajimalo co lide na stovky(?) nevinnych mrtvych pri autonehodach, jestli maji stejny nazor na zruseni aut podobne jako jsou proti trestu smrti.

+2/−10
13.3.2017 9:15
Foto

J19i16r31i 16D23o81m18i35n16i95k 1271208611950

Hrušky - jablka...

+9/0
13.3.2017 10:07
Foto

M80a15r21t60i25n 54Ž36e79l70i11n91s78k78ý 9128889389672

Proc? Ridic auta udela chybu umre nevinny, soudce udela chybu, umre nevinny. At se tedy pouziti aut (trest smrti) zrusi, kdyz se stava, ze diky jejich existenci umre nevinny.

0/−7
13.3.2017 10:23
Foto

L35u15c61i43e 57K77a63ň85o96v43á 9826818216

pokud ty auta zabíjely úmyslně, tak ano jsem pro zrušení aut, ale to je spíš Kingovka ne? :D můžete zabít i kamenem, tužkou, provazem.... to byste toho musel zrušit.....

+4/0
13.3.2017 10:10
Foto

M10a73r19t49i62n 26Ž23e20l40i56n96s82k36ý 9598159319122

"Kopec srandy"... lide umiraji kvuli chybam ridicu, podobne jakoby umirali kvuli chybam soudcu.

0/−5
13.3.2017 10:21
Foto

L39u32c27i66e 58K84a55ň43o47v56á 9436968396

Kolik "vrahů" si v naší republice odpykává trest, za posledních 20 let, aniž by byly viní? Myslíte si snad, že by se popravy konaly týden co týden? Případy kdy bylo zavražděno dítě, nebo extra brutální čin, kdy se vrah doznal..... co s takovým?

0/0
13.3.2017 10:33
Foto

J56a92n 95P88r88i90c15h69y62s35t22a54l 8241748153

Vlastizrada je jeste horsi zlocin nez vrazda. A vasi otazku lze polozit i obracene: Kolik vlastizradcu si v CR neodpykava zadny trest, protoze je za vlastizradu nikdo nesoudil?

(odpoved zni: jeden)

0/0
13.3.2017 10:39
Foto

M46a74r51t13i79n 75Ž40e53l58i93n42s24k33ý 9928289779652

Jsme se asi nepochopili, jestli trest smrti ano, nebo ne, je pro me jina diskuse, pouze jsem napadl silny argument, co je udavan proti nemu.

0/0
13.3.2017 10:40
Foto

J76a42k27u50b 89R39o70u25s 3396962690699

Nevím, zda jste napadl silný argument, ale rozhodně jste ho nenapadl silnými argumenty. Vaše analogie je tragická, a to i při vědomí, že každá analogie je poněkud vrtkavá. Zatímco přínos silniční dopravy pro vývoj civilizace asi těžko někdo rozumně zpochybní, trest smrti nemá přínos naprosto žádný. Jediný (pro mne pochybný) argument je, že trest smrti je levnější než doživotí, což je ovšem stejně relativní, protože i v továrně na tresty smrti jako je USA (některé státy) čekají odsouzení na smrt ve vězení dlouhé roky či dokonce desetiletí. Protože nikdo, kdo nedostal doživotí, by nedostal ani trest smrti (vždyť i ta tragická vražedkyně z Tesca dostala "jen" 30 let), moc kandidátů tu nemáme. Ledaže byste to myslel tak, že byste to věšel/střílel jak v Číně nebo KLDR, ale to asi už není zcela seriózní diskuse o trestu smrti. Jednou z funkcí společnosti, resp. jejích institucí, by nepochybně měla být eliminace (i extrémně) nepřizpůsobivého jedince, a jestli to bude stát o x milionů víc, když ta vězení stejně stojí, to už asi v rozpočtu státu nehraje takovou roli. Rozhodně to nestojí za život nevinného. Co kdyby tím nevinným byl najednou váš blízký, to by se už mluvilo jinak, že?.

+1/0
13.3.2017 12:14
Foto

M90a54r14t70i80n 38Ž11e81l90i93n58s79k61ý 9528399949572

Trest smrti ma z toho podhledu uplne stejne jako i automobilizmus take prinos. Usetri se na ziveni, hlidani odsouzeneho a odstrani se moznost, ze by zase vrazdil (trebas i ve vezeni). Osobne spis proti trestu smrti beru argumenty ve stylu, ze to neni lidske, ze ten clovek se muze zmenit apod. nez alibisticke, ze nahodou by umrel nevinny, co pri nastaveni rozumnych pravidel jde podle me v podstate uplne eliminovat (to, ze ta rozumna pravidla nemaji napr. v USA je jejich problem)

0/0
13.3.2017 15:17
Foto

J89i45ř69í 17D43o87l46e42ž86a95l 4838226412648

Naši předci byli barbaři. Za krádež prádla ze šňůry někoho zabít, to měli dobře vymyté hlavy.

+1/−7
13.3.2017 8:32
Foto

I45r42e83n88a 12K87r20o62u22p88o76v82á 4850483677692

Ono představovalo prádlo v té době značný majetek, bylo i předmětem dědictví, takže být o ně kraden byla citelná ztráta.

+9/0
13.3.2017 8:44
Foto

J37a85n 41R29i81c17h33t10e82r 5212252333485

Přesně tak.

Nemluvě o tom, že kradla opakovaně.

0/0
13.3.2017 9:40
Foto

J51a14n 97L78u61k93á44š 7297683493912

Ano, nebyly sici stroje, vse se silo rucne a dle toho to stalo. Lide meli vetsinou jen jedny saty.

0/0
13.3.2017 11:36
Foto

M69a79r81t56i28n 65N15e60č92a29s 8353563353109

V tomhle světě je hromada válek, terorismu a násilí, zatímco Česká Republika je v klidu, pohodě a bezpečí. U nás nic nevybuchuje, nehoří ulice, násilných trestných činů je málo a jejich počet ještě klesá...

Je tu bezpečno, že i západní Evropa může závidět, ale v diskuzích na netu je to samý sadista, který by krádež žvýkačky trestal upálením. Buďte rádi, že žijete v mírumilovné zemi a jestli toužíte po krvi, zahrajte si nějakou střílečku.

+11/−3
13.3.2017 8:31

Bláznivý voyeur Tichý. Žil jako bezdomovec, dnes jeho fotky stojí statisíce

Premium V jeho domě se fotky válely po zemi, padal na ně prach i bláto z bot. Na téměř každé z nich byla skvrna od kávy nebo...

Za fotky nehody Philipa nabízeli obří sumu. Neprodal jsem, říká exšéf Kladrub

Premium Když v roce 1996 přijela do Čech britská královna Alžběta II., snad nikdo nemohl velkému milovníkovi koní a jejich...

Svačiny jsou zbytečné. Stačí jíst dvakrát denně, vysvětluje profesor Anděl

Premium Nadváhu má v Česku až 44 procent mužů a 31 procent žen. A obezitu dalších 20 procent mužů a 18 procent žen. Statisíce z...