Teď Úřad pro ochranu hospodářské soutěže musí přezkoumat případ hasičských vozů znovu, hasičům může udělit pokutu.
Zadavatelé zakázky, ministerstvo vnitra a generální ředitelství Hasičského záchranného sboru, požadovali konkrétní automobilové stříkačky na podvozcích konkrétně uvedených značek Mercedes Benz Atego, Renault Midlum a MAN TGM.
VELKÁ SLÁVA
|
Hasiči v tomto případě svůj postup odůvodnili pouze obecným tvrzením o specifických podmínkách v zásahových oblastech a skutečností, že požadované typy podvozků již vlastní.
"Vůbec přitom neuvedli, v čem spatřují nezbytnost odkazu na konkrétní výrobek. Nepřípustně tak omezil konkurenci a volnou a efektivní soutěž dodavatelů o veřejnou zakázku," řekla ČTK mluvčí soudu Miroslava Sedláčková.
Hasiči si ani po dnešním rozhodnutí soudu nemyslí, že by pochybili. "Nebyli jsme účastníky tohoto řízení. Trváme ale stále na tom, že jsme postupovali správně," řekl iDNES.cz mluvčí hasičů Petr Kopáček s připomínkou, že rozsudek ještě není pravomocný.
Vozy THT vyhrály papírový tendr, v praxi ale pokulhávají
Tendr vyhrála společnost THT. Ovšem hasiči, kteří používají auta v praxi, si stěžovali na nestabilitu vozů v zatáčkách, špatné uložení dýchacích masek a hadic vzadu v autě, špatně přístupnou elektrocentrálu nebo nepraktické vodní dělo, které je kvůli malé kapacitě nádrže na vodu u těchto vozů zbytečné.
Výtky svých lidí ale nechtěl řešit generál hasičů a jejich nejvyšší šéf Miroslav Štěpán. "Jestli jsou tam nějaké reklamace, tak je dobře, že se řeší. Jen ať reklamují, horší by bylo, kdyby to firma nechtěla uznat. Podívám se na to, jak reklamace běží," řekl loni v létě. - čtěte Hasičské vozy za 200 milionů mají chyby, které při požáru zdržují