Záměr uspořádat další protestní akci oznámilo Sdružení českých taxikářů na svém facebookovém profilu. „Nechceme blokovat Prahu ani jiná města. Chceme být ale vidět a slyšet. Chceme vést dál dialog s vysokou politikou. Dialog ale znamená i umění naslouchat, a to vysoká politika zatím neumí,“ napsal předseda sdružení Petr Polišenský ve výzvě. „Dost bylo licoměrnosti, úhybných manévrů, podbízení se nadnárodním korporacím ze strany státní správy a naší legislativy,“ dodal.
Řidičům Taxify hrozí za chybějící oprávnění velké pokuty i trestní stíhání |
Taxikáři nadále trvají na tom, aby byla jediná varianta taxi pro širokou veřejnost s označením a taxametrem. Odmítají, aby mohla být měřidlem i mobilní aplikace. Na začátku roku uspořádali několik protestů proti Uberu a Taxify, kdy pomalými jízdami svými vozy blokovali centrum Prahy.
V rámci přípravy novely zákona o silniční přepravě vznikla na ministerstvu dopravy pracovní skupina, která měla zohlednit technický pokrok i zájmy dopravců. Zástupci taxikářů svou účast v pracovní skupině dnes označili za čistě symbolickou. „Byli jsme přizváni jen z obavy před dalšími protesty. Naše účast na pracovní skupině byla tak pouze snahou nám na čas zavřít ústa. Slíbili nám, že přepracují novelu a přizpůsobí našim připomínkám. Nic takového se nestalo. Naopak byly z novely vyjmuty další stěžejní body,“ uvedl Polišenský.
Náměstek ministra dopravy Ladislav Němec dříve uvedl, že zákon o silniční dopravě má být vládě předložen do letošního října. Sdružení českých taxikářů soudí, že ministerstvo dopravy nynější podobou novely vnáší do taxislužby „totální chaos“.
Taxikáři v prohlášení současně vyzvali zástupce samosprávy Prahy i dalších měst, aby společně s nimi bojovali za férovou, profesionální, bezpečnou a kvalitní taxislužbu a připojili se k jejich protestu.
Společnost Uber se v červenci zavázala podpisem daňového memoranda, že bude od začátku října evidovat tržby svých řidičů v EET a finanční správě poskytovat data o aktivitách šoférů, které stát bude moci využít k daňové kontrole. Povinnost se ovšem bude týkat pouze nových řidičů, kteří začnou pro společnost jezdit po zavedení EET. Dohoda by se podle vlády měla stát základním kamenem pro kontrolu dalších společností fungujících na podobné bázi.