Středočeští starostové sbírali podpisy od středy přímo před "Masaryčkou". Ze zákona jich stačí tisíc, aby se případem musel zabývat magistrát.
"Za jeden den se podepsalo téměř tři tisíce občanů, z nichž přes jeden tisíc bylo Pražanů. Zákonná podmínka byla splněna," uvedla autorka petice, starostka obce Chýně u Prahy Věra Kovářová.
Předání petice pražským radním proběhne v úterý druhého září v jedenáct hodin dopoledne.
Středočechům se návrh na uzavření bývalého nádraží Praha střed nelíbí, protože stále není jasné, jaké dopravní řešení by mělo jeho zrušení vyvážit. Navíc je dopravní koncepce řady měst navázána právě na "Masaryčku" a starostové s jejím zrušením nepočítali.
"Lidé o záměru pražských radních věděli. Především občané ze Středočeského kraje byli z tohoto záměru rozhořčeni," dodala starostka.
Podle expertů jsou změny nereálné
Všechny vlaky z Masarykova nádraží by nově měly směřovat na blízké hlavní nádraží. Důvodem je údajně to, že nádraží je slepé a lokomotivy se proto musí přepřahat. Podle některých odborníků je to ale nereálné.
Stejný názor vyjádřil i starosta Suché Lozi na Uherskohradišťsku Petr Gazdík, který si na pár dní vyzkoušel práci pražského primátora. "Záměr zrušit Masarykovo nádraží je ukvapený. Hlavní nádraží kapacitně nestačí, takže nikdo neví, kde by se vlaky vlezly," řekl.
Krok pražského magistrátu podle středočeských představitelů navíc poškodí také občany kraje. Na Masarykově nádraží nyní končí například vlaky z Kladna nebo Čelákovic.
"Pro desetapůltisícové Čelákovice je železniční spojení s Prahou prioritní, proto bychom uvítali možnost diskutovat návrh dopravní koncepce," uvedl starosta města Bohumil Klicpera.