Společnost Karlovarské minerální vody (KMV) se pokusí zákazníky supermarketů v Plzni, Ostravě a Brně, kde si asociace zaplatila vlastní prosvětlené reklamní vitríny, oslovit následujícím sdělením: "20 let významně podporujeme českou ekonomiku a zaměstnanost. Není to dobrá vizitka? MATTONI"
"Kampaň je odpovědí na provokativní slogan použitý asociací, který naznačuje, že celková situace v Kyselce je naší špatnou vizitkou. Vzhledem k tomu, ze většina budov KMV nepatří, je kampaň opět manipulativní a zavádějící," vysvětluje důvod realizace vlastní kampaně zástupce KMV Michal Donath.
Sdělení na plakátech KMV se objeví na stejných reklamních nosičích a ve stejné velikosti jako poutače Asociace sdružení pro ochranu a rozvoj kulturního dědictví ČR (ASORKD).
OBRAZEM: Zmar a zkáza v Kyselce |
KMV za umístění posterů podle Donatha zaplatí přibližně stejnou částku, jakou za svojí prezentaci utratila ASORKD. "Proti pomlouvačnému sdělení asociace stavíme naši dvacetiletou trvalou podporu české ekonomiky a zaměstnanosti," vysvětluje Michal Donath.
Podle Martina J. Kadrmana, viceprezidenta ASORKD, je protiakce KMV nedostatečná. "My si myslíme, že to je málo. Skutečnost, že do české ekonomiky odvádějí miliony na daních, nikoho neohromí. To je přeci jejich povinnost, není to nic, čím by se měli chlubit," myslí si Kadrman.
Proti tvrzení KMV, že je kampaň asociace manipulativní, se ohrazuje. "My jsme na bannery umístili jen objekty, které jsou ve vlastnictví společnosti KMV už dvacet let," brání asociaci Kadrman (více o aktuální kampani asociace čtěte zde).
Banner KMV považuje za nevýrazný. "Já si myslím, že to dokládá nízkou míru nápaditosti Karlovarských minerálních vod. My bychom spíše uvítali, kdyby ty peníze, které investují do této své obhajoby, investovali raději do kulturních památek ve svém vlastnictví."
Michal Donath ale oponuje, že Karlovarské minerální vody jsou pouze menšinovým vlastníkem některých památkově chráněných objektů v Kyselce. "Areál bývalých lázní společnosti nikdy nepatřil a nepatří. Za jeho stávající stav nenese žádnou odpovědnost," vysvětluje Donath.
Připomíná, že společnost KMV v současné době objekty ve svém majetku rekonstruuje. "V objektu Löschner vznikne muzeum, v objektu Stallburg sedm nových bytových jednotek," připomíná Donath. KMV dále připravují zajištění budovy bývalého hotelu Praha v Radošově.