„Jsme silný tým,“ pronesl na úvod předseda SPD Tomio Okamura. Do dnešního dne hnutí podalo zhruba 340 kandidátních listin, kandidovat chce ale celkem ve 400 městech a obcích. V komunálních volbách tak bude podle Okamury kandidovat zhruba 10 tisíc občanů ČR. Volební koalice budou tvořeny na půdorysu jednotlivých okresů a to se stranami Trikolora, Svobodní a lokálními subjekty jako jsou například Moravané. „Koalice se budou lišit místo od místa, stejně jako témata,“ doplnil Okamura.
Podle Radima Fialy nelze nečině přihlížet tomu, jak vysoké ceny ničí české obyvatele. Mezi kroky, kterými lze tohoto dosáhnout, je například zrušení takzvaného Green dealu, zrušení solární daně, nepřeprodávání elektřiny do zahraničí a následného zpětného odkupu z burzy z Lipska, obnovení národního zpracovatele ropy či zajištění potravinové bezpečnosti či zdanění nadnárodních korporací. Podle místopředsedy SPD vláda nekoná nic.
Jarmarky bez dotací
Předseda Okamura z lokálních témat akcentoval například opravu silnic, dostupnost škol a školek pro děti, podporu sportu či kvalitní školství „bez ideologií“. Do Senátu má zatím SPD 14 kandidátů. Od 28. srpna se vrátí i lehce pozměněné české jarmarky, které hnutí pořádalo již při kampani v rámci sněmovních voleb na podzim 2021. Při nich hnutí SPD nabízelo potraviny za nižší ceny než v kamenných obchodech. Akce proběhnou ve všech krajských městech pod názvem Staročeská pouť.
„Chceme opět dát prostor českým producentům, ale to je zatím v jednání. Poskytnuli bychom jim stánek bez jakékoliv dotace ze strany SPD a mohou si tam za jakékoliv ceny, které budou chtít, prodávat své zboží,“ přiblížil Tomio Okamura pro portál iDNES.cz.
Hnutí taktéž plánuje „oblepit“ Českou republiku několika stovkami billboardů. Předseda však vyloučil, že by se jednalo o parodický formát reagující na jiné kampaně, jak to hnutí SPD udělalo naposledy v případě pozměněného sloganu hnutí ANO.