„Co se děje s takovou koloběžkou, aby se o ní člověk nepřerazil. Koloběžku nejde odtáhnout, jediné co je možné s tou koloběžkou dělat, je možné dát na ni botičku,“ řekl Čižinský.
Jeho návrh zavádí pojmy obecní mobilita a vozidla obecní mobility pro odlišení od motorových vozidel. K poskytování služby by bylo nově nutné kladné stanovisko obce, která by stanovovala pravidla provozu sdílených kol a koloběžek. Nesprávně zaparkované nebo rozbité vozidlo by mohla nechat obec na náklady provozovatele odtáhnout.
„Byl bych rád, abyste si to řešili v Praze a neřešili to v Poslanecké sněmovně,“ uvedl poslanec za ČSSD Jan Birke. „Když se to nebude řešit, ono to k vám do Náchoda přijde taky,“ opáčil Čižinský. Pokud to parlament nebude regulovat, budou se podle něj válet tisíce koloběžek a kol po městech.
„Není to jen otázka Prahy, je to otázka velkých měst,“ řekla poslankyně za ODS a starostka Prahy 2 Jana Černochová.
Návrh, aby obce mohly z chodníků odstraňovat překážející koloběžky či kola, podpořilo 55 ze 184 poslanců, což k jeho přijetí nestačilo. Zákon zakotvující povinné přestávky do řidiče nákladních aut posoudí nyní Senát.